  • 51. Data: 2023-02-05 07:54:52
    Temat: Re: Samochody elektryczne na wesoło
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.02.2023 o 22:09, Dykus pisze:

    > Absolutnie nie.

    Pisałeś, że "zwłaszcza w mroźne dni". To pytam czemu akurt w mroźne dni
    dizle bardziej dają z rury?

    > Byłem na osiedlu, gdzie wręcz z GPSem trzeba chodzić,

    To napewno przez smoka.

    > Jeżeli ma to być pojazd uniwersalny to tak. Na codzienne pobliskie
    > dojazdy do pracy - nie ma takiej potrzeby.

    Wybacz - ale wole jak to ja określam co mi potrzebne a nie ty. Jak nie
    mam gdzie "zatankować" to jest to dla mnie technologia nieprzydatna.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 52. Data: 2023-02-05 07:55:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.02.2023 o 06:49, Cavallino pisze:

    > Zatankowanie realnie też nie trwa 5 minut.

    Owszem trwa.

    > Pytanie czy lepiej poświęcić dodatkowe 10 minut co 2-3 h, raz na rok,
    > czy jednak chodzi o to żeby mieć powód do hejtowania.

    To chyba jak se kupisz nissana z reklamy co się sam ładuje.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 53. Data: 2023-02-05 07:59:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.02.2023 o 00:55, JDX pisze:

    > No tak. Czy to w mroźne, czy w ciepłe - to smród z klekotów, a nie z
    > kopciuchów nos urywa. I nie mam na myśli PRL-owskich ciężarówek, tylko,
    > wydawałoby się że kurwa współczesne, osobówki.

    Każdego czy jednego na kilka tysięcy, który pali olej albo ma lejące zawory?

    > Stacje kontroli pojazdów powinny w końcu wziąć się do roboty i
    > eliminować to dizlowskie gówno - w końcu podobno mają taki obowiązek.

    Tu się zgadzam.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 54. Data: 2023-02-05 09:18:09
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 05.02.2023 07:59, Shrek wrote:

    > Każdego czy jednego na kilka tysięcy, który pali olej albo ma lejące
    > zawory?
    Tak w kwestii formalnej, to każdy klekot pali olej. :-) Poza tym to nie
    zawory ,,leją" tylko wtryskiwacze. I tu przy okazji dochodzimy to
    wysokich cen elektryków - z niewiadomych powodów wielu właścicieli
    klekotów jakoś nie chce wymieniać ,,tanich" wtryskiwaczy - nawet
    najtańszego badziewia po 500zł/szt + wymiana. ;-) A nawet jeśli wtryski
    ma zdrowe, to ma wycięty DPF, bo od katowania po mieście tak się zatkał,
    że automatycznie nie da się go wypalić, a nędzne kilka tysięcy na nowy z
    jakiegoś powodu wydać szkoda. ;-)

    Co do 1 smroda na kilka tysięcy, to nie wiem, badań statystycznych nie
    prowadziłem, ale ostatnio tak jakoś dziwnie często zdarza mi się jechać
    za takimi, co wydaje się być dziwne (albo może właśnie wcale dziwne nie
    jest!). W każdym razie każdy klekot to kandydat do smrodzenia. Taka jego
    natura. A do tego właściciele jakoś niechętnie podchodzą to wymiany w/w
    ,,tanich" części. I marudzą, że elektryki drogie. :-)

  • 55. Data: 2023-02-05 09:56:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-02-2023 o 09:18, JDX pisze:
> [...]

    Co do sztuki.
    Chodzi o smród azotanów, występujący we wszystkich w miarę nowych
    dieslach, a nie spalonego oleju.

    Być może w Euro6 jest lepiej, ale takich w Polsce mało.

  • 56. Data: 2023-02-05 11:05:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nawet, jeśli w garażu mi Stoen/elektryk założy gniazdo ładowania (dopóki mocy
    przyłączeniowej we wspólnocie wystarczy, pewnie co
    najwyżej dla 15% stanowisk garażowych), to osobna umowa osobny licznik osobne opłaty,
    około 30 zł/mies. za sam abonament czy się
    stoi czy się leży czy jeszcze nie kupiłeś czy akurat sprzedałeś elektryka.

    -----

  • 57. Data: 2023-02-05 11:08:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wręcz odwrotnie, miejsca powinny być zwężone, akcja pod nazwą "uspokojenie
    parkowania" ;-)

    -----
    > Rozumiem, że nie będziesz miał też nic przeciwko temu, żeby właściciele SUV-ów za
    taki podatek wywalczyli sobie szersze miejsca

  • 58. Data: 2023-02-05 11:10:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czyli jak z qrwami.
    Bo najwięcej przeciw krzyczą ci, co ich nie stać ;-) Przecież mamy równe członki :-)

    -----

  • 59. Data: 2023-02-05 11:12:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Śmierdzą.
    BTW czy wiesz, że Bayraktar napędzany jest TD i jest to najbardziej ekonomiczny
    sposób (zasięg, czas lotu)?

    -----

  • 60. Data: 2023-02-05 11:14:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak w kwestii formalnej, to każdy klekot pali olej. :-)

    Masz mnie - na dodatek leją nie zawory a wtryski:P

    > Poza tym to nie
    > zawory ,,leją" tylko wtryskiwacze.

    ;)

    > I tu przy okazji dochodzimy to
    > wysokich cen elektryków - z niewiadomych powodów wielu właścicieli
    > klekotów jakoś nie chce wymieniać ,,tanich" wtryskiwaczy - nawet
    > najtańszego badziewia po 500zł/szt + wymiana. ;-)

    Ale to nie znaczy że dizle śmierdzą, a że po prostu należy uszczelnić
    SKP a samochody o "widocznym śladzie węglowym" po prostu ściągać z ulic.

> [...]
    > prowadziłem, ale ostatnio tak jakoś dziwnie często zdarza mi się jechać
    > za takimi, co wydaje się być dziwne (albo może właśnie wcale dziwne nie

    Bo dokładnie tak bywa - raz na tydzień się smród trafi. Zastanów się ile
    samochodów masz w ciągu tygodnia przed maską i wychodzi że to jeden na
    tysiąc albo kilka tysięcy - i za nie należy się brać a nie mówić, że
    dizle śmierdzą, bo to generalnie nieprawda.

    Ja jak jeżdzę motom to raz na tydzień się jakiś dzban trafi co coś
    odwinie albo celowo w korku mnie zablokuje, ale daleko mi do
    twierdzenia, że kierowcy puszek są popierdoleni. Zdecydowana większość z
    nich jest normalna, moto w korku przepuszcza i zabić mnie nie chce;) I z
    roku na rok jest coraz lepiej. I tak samo jest z dizlami.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!