  • 121. Data: 2020-10-23 17:17:01
    Temat: Re: Samochody elektryczne przyczyniaja się do zmniejszania ilości spaliniaków
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-20 13:52, Kris wrote:

    > Może doprecyzuję o co pytałem
    > Zakładam że:
    > 1. Biegli/prokuratura/inni święci ocenią że wybuch był z powodu wadliwej
    konstrukcji auta(właściciel nic tutaj nie zawinił)
    > 2. Straty przekroczą limit OC
    >
    > I o ile teoretycznie ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie z OC to pytania co z
    górką ponad limit:
    > -wypłaci/nie wypłaci? Teoretycznie winien wypłacić
    > -o zwrot "górki" poprosi właściciela OC czy producenta auta?

    Przecież to jest właśnie górna granica odpowiedzialności
    ubezpieczyciela. Jeśli, to tyle wypłaci a reszty poszkodowani mogą
    dochodzić od właściela. I ten właściciel tylko wtedy będzie mógł
    obarczyć odpowiedzialnością ubezpieczyciela jak wykaże jego winę. Bo o
    ile ubezpieczyciel odpowiada na zasadzie ryzyka, to producent już tylko
    na zasadzie winy. No chyba, że w okresie gwarancyjnym, wtedy zgodnie z
    tą umową.

  • 122. Data: 2020-10-23 18:05:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.10.2020 o 16:05, J.F. pisze:

    > Sa kolki metalowe.

    Jak beton odpadł... Wiem - wełna trochę izoluje, ale jak to nie
    dedykowany system do podniesienia odporności ogniowej konstrukcji to bym
    nie oczekiwał, że pomoże - przynajmniej w stopniu znaczącym.

    > Klej silikonowy ... albo do okladzin hamucowych :-)
    > A jesli ta welna tak dobrze izoluje, to moze klej sie nie przegrzeje :-)

    Z naciskiem na może - o ile to nie dedykowany system na ogien, to będzie
    miał raczej znaczenie homeopatyczne.

    --
    Shrek

  • 123. Data: 2020-10-23 18:33:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2020-10-20 11:00, sirapacz wrote:

    >Nie ma znaczenia czy "ma luzem".

    Ma o tyle, ze adwokaci beda brac z gory, wiec koszta poniesiesz, a
    grosza nie uzyskasz.
    Bo co mu zabierzesz - mieszkanie z kredytem ?
    Jak madry, to bedzie nadal mieszkal, ale juz nie placil :-P

    J.

  • 124. Data: 2020-10-23 19:46:07
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-21 07:31, Przemek Jedrzejczak wrote:
    > --To kiedy wprowadzą wyższe stawki OC na elektryki?
    >
    > nie wprowadza, jesli ktos nawalil i zostawil ladujaca sie hulajnoge bez nadzoru to
    beknie, jesli e-auto samo z siebie buffnelo ogniem beknie producent auta ale w zaden
    sposob nie zwieksza to ryzyka dla TU

    > ps zaden dzban nie zostawia tankujacego auta na stacji paliw (samoobslugowej) ale z
    jakis wzgledow wszyscy zalozyli ze ladujace sie e-auto/e-hulajnoga jest w 100%
    bezpieczna i teraz rzeczywistosc zaskrzeczala ... ladujesz = warujesz w skrocie :-)

    I wszyscy wszystkiego pilnują.

  • 125. Data: 2020-10-23 19:48:10
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-21 14:51, RadoslawF wrote:

    > Człowiek mądry by odłączył od ładowarki ale idiota faktycznie
    > nic nie wymyśli. A że taki przepis nabywców nie przysporzy to
    > problem producentów i fanboyi gardłujących za elektrykami.

    Przecież to się samo wyłączy.

  • 126. Data: 2020-10-23 19:50:11
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-22 12:13, WS wrote:

    > Dokladnie, jak sie bawilem w modelarstwo, to pakiety LiPo typu 1Ah 11V ladowalem w
    grubej, ceramicznej doniczce ;) Mozna bylo kupic "profesjonalne" zabezpieczenia, ale
    drogawe byly... Na youtubie bylo pelno filmikow z zapaleniem sie takich aku podczas
    ladowania i w modelach (latajace biora sporo pradu, aku sie mocno grzeje). Jak sie
    toto zapali to pozostaje tylko sp... jak najdalej.

    Normalnie nie ma szansy zapalić się.

    > W kuchni potrafi wypalic kolko ~60cm na blacie + oczywiscie zero widocznosci od
    trujacego dymu. Woda nie gasi :(
    > A w samochodach sa "troszke" wieksze...

    Jak dom się pali to też tak jest. I na tę okoliczność mamy straż ogniową.

  • 127. Data: 2020-10-23 20:09:16
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-21 19:07, ToMasz wrote:

    > bardzo macie wielkie doświadczenie w tych sprawach widzę. Ja mam
    > niewielkie, bo co prawda parę razy tylko "macałem" taką instalacje od
    > strony zbiornika, pompy i silnika, ale za to mam wyobraźnie. i wyobrażam
    > sobie, ze jakby jednak była tam instalacja tryskaczowa, to duuuuużo
    > ciężej byłoby przenieść pożar na sąsiednie zalane wodą auta. My tu nie
    > dyskutujemy że jakiś elektryk spłonął, tylko 46 zwykłych aut i być może
    > budynek. Więc moim zdaniem - tryskacze w znaczącym stopniu ograniczyłyby
    > rozprzestrzenianie się ognia.

    Strażacy nie polewają a Ty chcesz polewać.

    > Nawet gdyby ów pojazd elektryczny miał
    > system powiadamiania o przekroczeniu pewnej temperatury ogniwa, to można
    > by było drastycznie ograniczyć rozprzestrzenianie ognia. ile takie
    > powiadomienie może kosztować? 100zł+karta sim za 5/rok?

    Wątpię by można było. Słyszałem, że to się musi wypalić.

  • 128. Data: 2020-10-23 20:13:43
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-22 21:15, WS wrote:

    > zraszacz ~15PLN https://allegrolokalnie.pl/oferta/tryskacz-zraszacz-
    przeciwpozarowy i dziala samoczynnie
    > elektroawor pralki ~10PLN, ale jeszcze zasilania wymaga ;)
    >
    > Problemem jest raczej finasowanie takich rozwiazan... ludzie generalnie nie chca
    placic za "nieWiadomoCo" ;) u mnie w bloku byl problem (kilkanascie lat temu) z
    instalacja glupiego domofonu, kilka osob stwierdzilo, ze kilkadziesiat PLN to za
    duzo... i juz jest problem :(
    > Dostali za free dzwonek ;) podpiety do domofonu, sasiad od reki wyczail, ze ma
    pelny kabel domofonowy i sam kupil sobie "sluchawke", zoszczedzil ze 20 PLN ;) :)

    20zł to ... musiałby w mniej niż godzinę rozpoznać temat, słuchawkę
    nabyć i podłączyć. 20 minus oczywiście cena słuchawki.

  • 129. Data: 2020-10-24 17:40:29
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-23 18:33, J.F. wrote:
    > Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup

    > Ma o tyle, ze adwokaci beda brac z gory, wiec koszta poniesiesz, a
    > grosza nie uzyskasz.
    > Bo co mu zabierzesz - mieszkanie z kredytem ?

    Twizy :-)

    Możesz sprzedać wierzytelność komuś, komu pasuje ściąganie latami z
    wynagrodzenia. Taie ściąganie niewiele kosztuje.

    > Jak madry, to bedzie nadal mieszkal, ale juz nie placil :-P

    A wcześniej po co płacił?

  • 130. Data: 2020-10-26 13:32:06
    Od: K <n...@e...com>

    On 23/10/2020 19:09, kk wrote:

    > Strażacy nie polewają a Ty chcesz polewać.

    > Wątpię by można było. Słyszałem, że to się musi wypalić.

    Tesla oficjalnie twierdzi, ze proces moze trwac i 24h. Osobna kwestia to
    zanieczyszczenie po takim gaszeniu.