  • 21. Data: 2022-12-09 11:35:55
    Temat: Re: Samoczynne resetowanie komputera ... Zasilacz?
    Od: miroski <m...@g...com>

    Od 3 dni bez resetów po wyjęciu karty graficznej - działam na integrze i5-7400. Nie
    przesądza to jeszcze o winie karty. Sprawdzałem wszystkie podłączenia na płycie i
    zasilaczu i ze zdziwieniem usłyszałem klik zatrzasku gdy "pobujałem" lewo-prawo
    wtyczkę 24 pin. W niedzielę włożę ponownie kartę i będzie wiadomo. Przy okazji
    zapytam jak wyczyścić dysk ssd nvme funkcją erase jeżeli dysk jest systemowy i ma na
    nim być ponownie zainstalowany system? Firmowy program Adata na to nie pozwala. W
    biosie też mogę wyczyścić tylko drugi dysk ssd, nie systemowy. Jest jakiś prosty
    program do dysków ssd uruchamiany z nośnika, który wyczyści mi systemowy dysk funkcją
    erase?

  • 22. Data: 2022-12-14 02:28:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-09, miroski <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > zatrzasku gdy "pobujałem" lewo-prawo wtyczkę 24 pin. W niedzielę włożę
    > ponownie kartę i będzie wiadomo. Przy okazji zapytam jak wyczyścić

    I jak?

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2022-12-14 12:41:46
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Zwłaszcza wówczas, gdy zamiast 5V podasz 230V. ;)

    Użytkownik raczej nie ma na to wpływu.

    > Niezależnie od reinstalacji Win -- zostanie rozpoznana ewentualna
    > zmiana kart i albo podczepiony zostanie stosowny sterownik
    > dedykowany, albo ogólny... Ty zaś podmieniłeś same zasilacze...

    A jak się ma zainstalowany i skonfigurowany system na zmiany w sprzęcie?
    Jak dla mnie jedna z największych niewiadomych jest reakcja samego
    systemu skonfigurowanego pod inne parametry sprzętu.

> [...]
    >
    > Zbyt wysoka temperatura potrafi zabijać -- dlatego warto kon_trolować...
    >

    > Mogło też mieć miejsce coś innego -- dlaczego zmieniłeś zasilacz? Bo
    > stary padł? Może żywot kart był tak samo długi jak żywot zasilaczy?...
    > (w jednym mym komputerze były 4 karty graficzne, z czego 2 spaliłem;
    > ale w tymże komputerze był tylko jeden zasilacz, który jest sprawny,
    > choć został wyprodukowany ćwierć wieku temu)
    >

    > Dwa razy to mało -- może poszukaj innych osób, które popsuły karty
    > tuż po zmianie zasilaczy...
    >
    > Instalacja Win raczej ;) do zmiany zasilacza ma się nijak.

    Obydwa zasilacze się spaliły, i to właśnie było przyczyną wymiany. Pady
    kart po wymianie zasilaczy nie nastąpiły od razu, jakiś czas pracowały
    normalnie, później różnego rodzaju zakłócenia w pracy kompa, przede
    wszystkim dotyczyło to wyświetlania, aż do całkowitego ich padu.

    Jasne że dwa razy to jeszcze nie reguła, jednak poza tym nie mam nic,
    żadnego tropu poza tym że czegoś dodatkowo nie zrobiłem wymianiając
    zasilacze.

> [...]
    >
    > Qpiłem laptop z zainstalowanym 64W10; stamtąd ów Win przeniosłem na C2D;
    > skąd przeniosłem do laptopa, z którego teraz piszę a który qpiony został
    > z 64W11... C2D padł (padła właśnie grafika -- parę lat po przeniesieniu
    > ww. 64W10 na C2D) a dwa pozostałe laptopy pracują, choć w jednym
    > (starszym) zmieniłem zasilacz (bez reinstalowywania ;) systemu)
    > i mam uszkodzony aqmulator...
    >
    > Na obu laptopach mam najnowsze wersje 22H2 64W10 różnie pokonfigurowane
    > i stale/zawzięcie/zajadle/nieustannie ;) aktualizowane -- rzecz jasna

    Dobra sprzętu.

    Laptopy to już trochę inny rodzaj kompów niż składaki PC.