  • 11. Data: 2021-09-21 19:54:50
    Temat: Re: Scalanie partycji
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sicknk$1sn6$1@gioia.aioe.org>
    user trybun pisze tak:

    > Jest HDD z zainstalowanym Win XP i drugą partycją "magazynem" "E"
    > i z dużym rozmiarem niezagospodarowanego miejsca, chciałbym
    > powiekszyć partycję magazyn o to niezagospodarowane miejsce. a
    > więc zakładam z niego nową partycję "G" i za pomocą Esaus
    > Partition cos tam i próbuję je scalić. Niestety wyskakuje
    > ostrzeżenie o błędzie. Co robie nie tak?

    wsadzić do innego kompa z w8.1 i zrobić extend volume E

    --
    Piter

    szabrownik z wyboru

  • 12. Data: 2021-09-21 23:56:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" sicp1m$1p2$...@g...aioe.org

    > Teraz akurat mam ten drugi.. Myślisz że to z nim jest cos nie tak?

    Raczej nie... ;)

    > Sam chciałbym wiedzieć, pokazuje się okienko z informacją o błędzie i ostrzeżenie
    że jak nędę kontynuował to istnieje możliwość że
    > po restarcie system może się nie uruchomić.

    Pisałeś, że używasz EasyBCD...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 13. Data: 2021-09-22 00:31:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" sicp6d$371$...@g...aioe.org

    >>> Może (choć to chyba bardzo mało prawdopodobne) ów błąd bierze się z tego że
    operację scalania przeprowadzam z systemu który jest

    > Myślisz że mnogość dysków w komputerze to dzisiaj norma?

    Źle Cię zrozumiałem -- myślałem, że masz na myśli partycję,
    nie fizyczny dysk.

    Ale także teraz mogę Cię uspokoić -- zapewne nie dlatego,
    że jest na innym.

    Co do normatywności -- bardzo często (może i zazwyczaj) ludzie odpalają
    partycjonery spod własnego/dedykowanego systemu, czym omijają wiele
    problemów, więc bardzo często merdają partycjami, które są na innym
    dysku niż system i innym niż partycjoner. Ponadto więcej niż jeden
    dysk w komputerze to żadna ciekawostka, zwłaszcza teraz, gdy obok
    HDD są SSD... W Acerze mam: HDD, SSHD, SSD oraz RAMdysk; w F-S mam
    dwa HDD oraz RAMdysk, ale kto wie -- może kiedyś wstawię tam jakiś
    SSD na mSATA czy jak się to zowie... [muszę trochę pogrzebać w śmietnikach...]
    W Acerze mam jeszcze VBoxa, na którym jest WXP, pod którym teraz
    pracuje OE, z którego korzystam, by pisać i słać m@ile i posty...
    Na tymże VBoxie mam masę różnych dysków wirtualnych z masą partycji...

    W netbooku mam tylko jeden HDD, ale mam tam sporo (chyba dziesięć)
    systemowych partycji i VBoxa z wieloma dyskami wirtualnymi, na
    których jest sporo partycji...

    -=-

    Cokolwiek chciałeś przekazać -- nie tu szukaj problemów... Partycjoner
    może być na jednym dysku, system na innym a obrabiany może być jeszcze
    inny, także podpięty via USB czy inaczej... Sam partycjoner także może
    być uruchomiony z USB czy CD lub podobnie... Wszelkie chwyty dozwolone
    są w tej grze -- można nawet przesuwać partycję systemową systemu, pod
    którym właśnie teraz pracuje cały komputer, w tym i ten partycjoner...

    Ważne, by filesystemy przesuwanych partycji nie zawierały logicznych
    błędów, ale zwykle partycjonery o to dbają... Skopiowana partycja nie
    może być tak samo nazwana (nie chodzi tu o nazwę, która widzisz
    w Explorerze, lecz o sygnaturkę) jak kopiowana, więc czasami z tego
    powodu powstają jakieś lokalne problemy łatwe do pokonania -- zwłaszcza
    wtedy powstają, gdy kopiujesz partycję systemową, ale niektóre
    partycjonery dbają i o ten detal... Niektóre partycjonery są aż
    nazbyt opiekuńcze, co aż utrudnia sprawę...

    -=-

    Jeśli przesuniesz partycję systemową, zapewne Twój problem pokonać
    zdoła EasyBCD, o ile w ogóle jakiś problem powstanie. Niestety, by
    odpalić EasyBCD, musisz mieć jakiś sprawny system, więc jeśli Twój
    jedyny system nie odpali, bo powstanie problem związany z obróbką,
    będziesz miał problem zatrzaśniętego kluczyka samochodowego, który
    rozwiążesz, podpinając problematyczny dysk do innego komputera...

    Pomyśl chwilę lub przekaż dysk komuś, kto rozumie, o co tu pełza...

    Łatwiej to poprzesuwać niż opisać czy wyjaśnić. ;)
    To jest zbyt łatwe, by mogło być wytłumaczalne. ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 14. Data: 2021-09-22 13:25:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    U mnie niegdyś przy operacjach EasUSem partycja zniknęła zamiast zostać przesunięta.
    Generalnie ten program "nie lubi" kilku operacji na raz (teoretycznie można je
    uzbierać do późniejszego wykonania i na koniec
    wykonać jednym poleceniem).

    -----

  • 15. Data: 2021-09-22 21:28:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sifd0h$1lb0$2@gioia.aioe.org>
    user Eneuel pisze tak:

    > PiteR przekazał słowa następujące:
    >
    >: innego kompa z w8.1
    >
    > Czym 8.1 góruje nad innymi?

    wsadzić do innego kompa z w7+ i zrobić extend volume E

    zawodolony?

    --
    Piter

  • 16. Data: 2021-09-23 02:09:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "PiteR" X...@1...0.0.1

    > wsadzić do innego kompa z w7+ i zrobić extend volume E

    > zawodolony?

    Nie mam powodów do niezadowolenia, ale nadal nie
    wiem, czym W7+ ;) bądź w8.1 górują nad innymi...

    Może:
    podłączyć dysk do innego komputera i cośtam...

    [nadal nie wiem, co Trybun chce uczynić i jaki ma problem;
    gdy nie wiadomo, o co chodzi, to na pewno ;) chodzi
    o pieniądze, ale czy tym razem także?...]

    Można też spreparować jakiś partycjoner
    z własnym systemem na USB czy CD...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 17. Data: 2021-09-23 11:11:46
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" sicp1m$1p2$...@g...aioe.org

    > Raczej nie... ;)

    A jednak...

    > Pisałeś, że używasz EasyBCD...

    Ale co mi po tym jak operacja scalania namiesza w tablicy partycji że
    system nie uruchomi sie?

  • 18. Data: 2021-09-23 11:12:10
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 22.09.2021 o 13:25, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Generalnie ten program "nie lubi" kilku operacji na raz (teoretycznie
    > można je uzbierać do późniejszego wykonania i na koniec wykonać jednym

    Fakt, jest to słaby program, nie ma nawet opcji scalania partycji z
    pustym obszarem dysku. Trzeba zakładać drugą partycję i dopiero robić
    próby z scalaniem.

  • 19. Data: 2021-09-23 11:15:27
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 22.09.2021 o 12:17, Eneuel pisze:
    > "Eneuel Leszek Ciszewski" do Trybuna:
    >
    > : Twój problem pokonać zdoła EasyBCD
    >
    > Jeśli na tym dysku masz tylko WXP, możesz obyć się bez EasyBCD.

    Problem już rozwiązany. Winny sam EaseoUS albo Win 10. Przełączyłem
    kompa na XP a tam widzę że jest zainstalowany program do partycjonowania
    Paragon coś tam. i autentycznie parę kliknięć i mam partycję "E"
    powiększoną o pustą przestrzeń, nie, nie z drugą partycją, takiej w tym
    programie nawet nie ma potrzeby takiej tworzyć, scala z pustą
    przestrzenią. Cała operacja scalania trwała jakieś 10 sekund. I
    uroczyście wszem i wobec oznajmiam że po powyższych doświadczeniach
    EaseoUS z wielkim hukiem wyleciał z dysku.

  • 20. Data: 2021-09-23 11:16:23
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 21.09.2021 o 18:18, ptoki pisze:
> [...]
    inny dysk, skasowac go, dodac od nowa (restart po drodze sugerowany) i wgrac dane
    spowrotem.

    > Generalnie w "zdrowym" srodowisku to sie udaje i sie robi dosyc bezproblemowo.
    Zdrowe oznacza linuxa/AIX-a i podobne.
    > Zrobienie lvextend czy innego volume grow-a pod aix-em to dosyc zwykle czynnosci.
    > Ale pod winda jest nieco bajzlu i to nie zawsze dobrze dziala.

    > To zalezy co masz na tym dysku i jak fikusny system masz. Zazwyczaj pod win10
    takich cyrkow nie trzeba czynic i z Twojego zeznania wnioskuje ze raczej nie masz
    takich fanaberii jak zrobiles system samodzielnie.
    > Ale jak ci tak zrobil ktos albo jakis installer della/hp/lenovo to moze byc roznie.
    > Ogolnie chodzi o odpowiednie odkonfigurowanie volumenow dynamicznych w windzie. Nie
    jest to feature uzywany czesto w domowych warunkach.

    > Ponawiam propozycje: Zrob sobie backupy, zaoraj te partycje i zaloz na nowo z
    reinstalem.
    > Albo tak jak Eneuel radzi, skombinuj nowy dysk i zrob na spokojnie od zera na nowo.
    A stary dysk dodaj pozniej jak juz sie upewnisz ze wszystko co potrzeba dziala na
    nowym systemie.

    Już wszystko w porządku, najprawdopodobniej winna byla ta kaleka czyli
    program EaseoUS, bo scalania na XP przy wykorzystaniu programu Paragon
    poszło łatwo, szybko i przyjemnie.

    Tym niemniej dzięki za potencjalnie cenne rady, być może kiedyś w innej
    sytuacji się przydadzą.