  • 11. Data: 2009-01-29 15:44:15
    Temat: Re: Słuchawki USB wyposażone w kartę dźwiękową
    Od: "123" <z...@z...com>

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Słuchawki takie były prezentowane w magazynie Progr@m
    nadanym w dniu 20.12.2008 w TVN24.
    Prezentował je Pan Łukasz Pilarczyk z firmy Crealive Labs.
    Oto co podał na ich temat (prawie cytuję):
    są to słuchawki aktywne z procesorem dźwiękowym zintegrowanym
    z kartą/układem dźwiękowym . Po podłączeniu do USB są przez
    komputer rozpoznawane jako zewnętrzna karta dźwiękowa.
    Jakość dźwięku w stosunku do standardu jest wyraźnie lepsza, przez
    co w szczególności nadają się do notebooków (o co mnie właśnie
    chodzi). Także jakość dźwięku na komputerze stacjonarnym jest lepsza.
    Procesor dźwiękowy jest w stanie tak przetworzyć sygnał aby z dwóch
    głośników dało się wydobyć dźwięk przestrzenny. Uzyskuje się efekt
    prawie jak w zestawach kina domowego.Świetnie działa to w grach
    (na czym mi nie zależy). Także jest znacząca poprawa przy utworach
    koncertowych (na czym mi zależy).
    Nie wiem czy aktywność oznacza konieczność podłączenia do gniazdka
    z prądem, co w przypadku laptopa nie byłoby specjalnie wygodne.
    Słuchawi pokazane na ekranie są duże, zakrywające całe uszy
    i widać podłączanie do nich także mikrofonu (na czym mi zależy).

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2009-01-29 15:52:02
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "123"
> [...]
    >prawie jak w zestawach kina domowego.Świetnie działa to w grach
    >(na czym mi nie zależy). Także jest znacząca poprawa przy utworach

    Generalnie - jeden wielki marketingowy bullshit.
    Jeżeli same słuchawki są dobre, to ma to szansę jakąś akceptowalną
    jakość mieć. W innym przypadku, sigomat swoje wie.
    Natomiast jeśli chodzi o "aktywność" tychże słuchawek, podejrzewam, że
    zasilanie z USB powinno wystarczyć.

    --
    \------------------------/ Z byle czego i Salomon miecza nie
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 13. Data: 2009-01-29 16:20:13
    Od: "123" <z...@z...com>

> [...]
    > Słuchawi pokazane na ekranie są duże, zakrywające całe uszy
    > i widać podłączanie do nich także mikrofonu (na czym mi zależy).

    Wymienione w tym wątku 2 konkretne modele słuchawek różnią się
    istotnie ceną:
    Art AP-43 kosztuje poniżej 60 zł
    Plantronics DSP 300 kosztują około 380 zł.
    Które warto kupić - do Skype'a na laptopie przede wszystkim?

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-01-29 16:29:36
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >Art AP-43 kosztuje poniżej 60 zł
    >Plantronics DSP 300 kosztują około 380 zł.
    >Które warto kupić - do Skype'a na laptopie przede wszystkim?

    Do Skype? Te tańsze.

    --
    [------------------------] Bilety należy kasować przed zejściem(ZTM
    [ K...@e...eu.org ] Warszawa)

  • 15. Data: 2009-01-29 17:24:21
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Thu, 29 Jan 2009 17:20:13 +0100, "123" <z...@z...com> wrote:

> [...]
    >Art AP-43 kosztuje poniżej 60 zł
    >Plantronics DSP 300 kosztują około 380 zł.
    >Które warto kupić - do Skype'a na laptopie przede wszystkim?

    te o ktorych wspomialem, uzywam glownie wlasnie do skype'a od lat.
    <rs>

  • 16. Data: 2009-01-29 17:38:04
    Od: "123" <z...@z...com>

    > te o ktorych wspomialem, uzywam glownie wlasnie do skype'a od lat.

    Z tego by wynikało, że to jednak nie jest nowość.
    Rozumiem, że prąd "ciągną" z USB.
    Gdzie je kupiłeś i ile kosztowały?

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2009-01-30 11:23:02
    Od: praksa <i...@o...pl>

    Thu, 29 Jan 2009 18:38:04 +0100, na pl.comp.pecet, 123 napisał(a):

    > Z tego by wynikało, że to jednak nie jest nowość.
    > Rozumiem, że prąd "ciągną" z USB.
    > Gdzie je kupiłeś i ile kosztowały?
    >
    > Pozdrawiam

    Mam takie
    Media Tech MT3507 PICTOR USB
    http://www.proline.pl/sklep.php?prodid=MEDIA+TECH+MT
    3507

    dostalem je w prezencie kiedys, kilka razy uzywalem, do skype czy innego
    komunikatora sa ok, zasilanie ciagna z USB, co do dzwieku i muzyki, mozna
    sluchac, ale zachwycac sie to juz nie mozna... jelsi mas zkarte dziwekowa
    po co sukasz takiego rozwiazania?

  • 18. Data: 2009-01-30 12:58:53
    Od: "123" <z...@z...com>

    Dzięki.

> [...]
    > sluchac, ale zachwycac sie to juz nie mozna... jelsi mas zkarte dziwekowa
    Bo dźwięk w laptopie jest słaby. Ponadto rozmowa poza domem jest dużo
    wygodniejsza przy użycia słuchawek i mikrofonu przy ustach niż przy użyciu
    wbudowanych głośników i mikrofonu.
    Z dotychczasowych doświadczeń z muzyką i ścieżką dźwiękową filmów
    z wbudowanych głośników wypada to słabo i cicho. Pewnie w przypadku
    Skype'a nie będzie lepiej.
    Zatem takie słuchawki, które wspomagałyby lub zastępowały kartę dźwiękową
    mogłyby być dobrym rozwiązaniem.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2009-01-30 13:31:22
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >Bo dźwięk w laptopie jest słaby. Ponadto rozmowa poza domem jest dużo
    >wygodniejsza przy użycia słuchawek i mikrofonu przy ustach niż przy użyciu

    Ale, jak rozumiem, pytanie bardziej dotyczy tego dlaczego chcesz
    słuchawek z własnym przetwornikiem D/A, zamiast użyć po prostu
    normalnych słuchawek z jackiem na końcu. Ciężko mi uwierzyć, że klaptop
    nie ma wejścia/wyjścia audio po jacku 3,5mm.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Kto rano wstaje, ten innym śniadanie do
    `b K...@e...eu.org d' łóżka podaje.(Anetek)

  • 20. Data: 2009-01-30 13:38:55
    Od: "123" <z...@z...com>

> [...]
    > normalnych słuchawek z jackiem na końcu. Ciężko mi uwierzyć, że klaptop
    > nie ma wejścia/wyjścia audio po jacku 3,5mm.

    Oczywiście, że jest wejście i wyjście audio. Ale wg informacji z magazynu
    Progr@m słuchawki z procesorem "poprawiają" to co jest w stanie dać
    zintegrowana na płycie głównej karta dźwiękowa. Natomiast używając
    tradycyjnych słuchawek z mikrofonem mam tylko to co daje karta dźwiękowa.
    Pytanie, czy rzeczywiście słuchawki z procesorem mają przewagę nad
    zwykłymi słuchawkami wartą różnicy w cenie.