  • 11. Data: 2021-04-02 20:08:43
    Temat: Re: Sonoff, podanie napięcia na L Out
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.04.2021 17:08, Mirek wrote:

    > To czemu dajesz to w puszkach za wyłącznikiem a nie w rozdzielni?

    Nie mam rozdzielni zewnętrznej (bo pewnie o tę Ci chodzi?) i nie ZA
    wyłącznikiem tylko równolegle z nim (taki mam aktualnie pomysł).

    We wiatrołapie mam baterię pionową czterech włączników (każdy na ścianę
    budynku, tak sem wymyślił jak budował ?\_( ° ?? °)_/?) i dwa włączniki
    przy oknie balkonowym (oświetlenie tarasu i ogrodu). Co wieczór załączam
    je wszystkie i co rano je wszystkie wyłączam.

    Wiem, mógłbym przerobić tę baterię na jeden włącznik i tamte dwa też na
    jeden. Ale to nadal powoduje że 2x dziennie zasuwam między wiatrołapem,
    a salonem. Sonoff potrzebny mi do tego, żeby samo się to robiło rano i
    wieczorem.

    Pomysł mam taki, że w obie puszki wsadzę po jednym sonoffie i każdy
    podłączę (zasilanie, L In) za pomocą jednego włącznika z puszki. Ale
    równolegle zostawię podłączenia w pozostałych włącznikach. Dzięki temu
    będę mógł załączyć "auto", ale w razie czego wyłączyć "auto" i decydować
    ręcznie pozostałymi włącznikami. Moje pytanie dotyczyło tylko tego, czy
    sonoff się nie uszkodzi jak mu na zapodam fazę na jego wyjście (L Out).

    > W szereg z wyłącznikiem to w ogóle bez sensu. Jeśli nie będziesz używał
    > tego wyłącznika w normalnym trybie, to podłączenie go równolegle do
    > przekaźnika Sonoffa jakiś sens ma.
    > Jeśli chcesz używać wyłącznika to podłącz go normalnie pod wejścia Sonoffa.
    > Jeśli to oświetlenie ma znaczenie strategiczne, to proponuję zrobić
    > dodatkowo pod klapką przełącznik 3-pozycyjny: ON - SONOFF - OFF.

    O czymś takim nie pomyślałem -
    https://www.hurtelektryczny.pl/pl/p/Lacznik-do-stero
    wania-roletami-Legrand-Niloe-Step-863144-3-pozycyjny
    -wkrety-bialy/60544

    Jakby mi włączników brakowało na ścianie, to fajny pomysł. Dzięki :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2021-04-02 21:27:20
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 02.04.2021 20:08, Mateusz Bogusz wrote:

    > O czymś takim nie pomyślałem -
    > https://www.hurtelektryczny.pl/pl/p/Lacznik-do-stero
    wania-roletami-Legrand-Niloe-Step-863144-3-pozycyjny
    -wkrety-bialy/60544

    To się nie nada. Muszą być 3 stany stabilne.

    --
    Mirek.