  • 1. Data: 2021-03-29 18:59:26
    Temat: Przekaźnik do rozłączania ethernetu
    Od: Bad Worm <b...@p...pl>

    Cześć,

    ktoś sobie wymyślił, że w ramach zapewnienia cyberbezpieczeństwa ma być
    możliwość fizycznego rozpinania połączenia ethernetu (cat 5) pomiędzy
    routerem a WAN. Miałoby to być zrobione na drodze elektrycznej, czyli w grę
    wchodzi jakiś przekaźnik ze sterowaniem 24V. Czy ktoś spotkał się z takim
    ustrojstwem, które by pozwalało na rozłączanie ethernetu (fizycznie, nie
    logicznie) w elegancki sposób? Mogę dać przekaźniki interfejsowe i
    przepuścić przez ich styki dwie pary używane w cat 5, ale będzie to
    nieeleganckie i może spowodować zakłócenia w transmisji. A żeby było
    trudniej, to ustrojstwo to musi mieć dopuszczenia w branży morskiej i musi
    dać się zamontować na szynie TS35.
    www.kolejnafoto.pl

    Avast.

  • 2. Data: 2021-03-29 19:35:40
    Temat: Re: Przekaźnik do rozłączania ethernetu
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.03.2021 o 18:59, Bad Worm pisze:
> [...]
    > nieeleganckie i może spowodować zakłócenia w transmisji. A żeby było
    > trudniej, to ustrojstwo to musi mieć dopuszczenia w branży morskiej i musi

    Postaw przed routerem zwykły switch i wyłączaj mu zasilanie :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 3. Data: 2021-03-29 19:49:11
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

> [...]
    > nieeleganckie i może spowodować zakłócenia w transmisji. A żeby było
    > trudniej, to ustrojstwo to musi mieć dopuszczenia w branży morskiej i musi

    Przekaźniki sygnałowe to chyba najczystszy sposób rozwiązanie tego
    problemu i myślę, że i 1Gb tym obsłużysz.
    Oczywiście takich przekaźników nie kupisz w każdym sklepie z
    przekaźnikami ale je jak troszkę poszukasz to znajdziesz.

    Oczywiście możesz kupić przełączniki scalone do Ethernetu, wozić się z
    zasilaniem, filtrowaniem EMC, twój wybór.

    Przekaźnik scalony zawsze jest "przerwą" w kablu, wykryje go każda
    sprytniejsza karta sieciowa, dobrze zaprojektowany i wykonany
    przełącznik na przekaźniku będzie wyglądał na zagięcie kabla na
    reflektometrze (jeśli zostanie zalutowany kabel, inaczej będą widoczne
    wtyczki).

    Jeśli na wolnej parze styków dasz transformator i rezystory terminujące
    to sprzęt może nawet nie wykryć tego, że nastąpiło rozłączenie (tego nie
    testowałem).

    --
    AWa.

  • 4. Data: 2021-03-29 20:29:22
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 29.03.2021 o 19:49, Andrzej W. pisze:

    > Jeśli na wolnej parze styków dasz transformator i rezystory terminujące
    > to sprzęt może nawet nie wykryć tego, że nastąpiło rozłączenie (tego nie
    > testowałem).

    Ale, to czasem nie chodzi o to, aby to rozłączenie nastąpiło?
    I jeśli tego faktu sprzęt nie wykryje, to raczej źle świadczy o sprzęcie.

    --
    Kaczin

  • 5. Data: 2021-03-29 20:47:27
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 29.03.2021 o 20:29, Kaczin pisze:

    > Ale, to czasem nie chodzi o to, aby to rozłączenie nastąpiło?
    > I jeśli tego faktu sprzęt nie wykryje, to raczej źle świadczy o sprzęcie.

    To zależy co jest celem, jeśli celem jest bezpieczeństwo to lepiej by
    ten przed którym się zabezpieczamy nie wiedział, że wyjęliśmy kabel.
    Gościu sobie siedzi, klepie i próbuje zhakować styki przekaźnika.

    --
    AWa.

  • 6. Data: 2021-03-29 20:54:28
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-03-29 o 19:35, LordBluzg(R) pisze:

    > Postaw przed routerem zwykły switch i wyłączaj mu zasilaniźe :]

    I to jest słuszna koncepcja. Przekaźnikiem na 24V aby spełnić założenia.
    Po taniości można nawet wyłączać modem lub router.

  • 7. Data: 2021-03-29 22:15:25
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.03.2021 o 20:54, t-1 pisze:

    > I to jest słuszna koncepcja. Przekaźnikiem na 24V aby spełnić założenia.
    > Po taniości można nawet wyłączać modem lub router.

    Tak niezupełnie. Pytaczowi chodzi o port WAN. Jesli wyłączysz router to
    zniknie DHCP. Odcięcie samego WAN będzie skutkowało tylko brakiem
    Internetów a sieć LAN będzie nadal działać :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 8. Data: 2021-03-29 22:25:44
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-03-29 o 22:15, LordBluzg(R) pisze:

    > Tak niezupełnie. Pytaczowi chodzi o port WAN. Jesli wyłączysz router to
    > zniknie DHCP. Odcięcie samego WAN będzie skutkowało tylko brakiem
    > Internetów a sieć LAN będzie nadal działać :)

    Ok przesadziłem z bezpieczeństwem. Dodatkowy switch za parę złotych
    najlepszy.

  • 9. Data: 2021-03-29 22:29:58
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 29.03.2021 o 20:47, Andrzej W. pisze:

    > To zależy co jest celem, jeśli celem jest bezpieczeństwo to lepiej by
    > ten przed którym się zabezpieczamy nie wiedział, że wyjęliśmy kabel.
    > Gościu sobie siedzi, klepie i próbuje zhakować styki przekaźnika.

    Jakoś mnie nie przekonałeś. Zakładasz, że atakujący to kompletny debil?
    Mało prawdopodobny scenariusz, no chyba, że masz na myśli prezydenta...

    --
    Kaczin

  • 10. Data: 2021-03-29 23:32:34
    Od: Bad Worm <b...@p...pl>

    Dnia Mon, 29 Mar 2021 19:35:40 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):

    > Postaw przed routerem zwykły switch i wyłączaj mu zasilanie :]

    Takie coś było w planie (odcinanie zasilania tego routera), ale to nie
    pasuje do wymagań. Musi być fizyczne rozłączenie kabla.
    www.kolejnafoto.pl

    Avast.