  • 1. Data: 2021-04-02 08:27:02
    Temat: Sonoff, podanie napięcia na L Out
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Będę wkładał sonoffy mini r2 do puszek z włącznikami i zamiast
    wykorzystywać wejścia S1 i S2, pomyślałem że wygodniej jak zrobię bypass
    w postaci sonoff na stałe do fazy (L In), L Out podepnę do włącznika
    światła po stronie oświetlenia, ale jednocześnie włącznik zostawię
    "normalnie" podłączony. Dzięki temu sonoff będzie automatycznie
    włączał/wyłączał, ale dzięki włącznikowi będę miał możliwość załączenia
    ręcznie (do odwołania włącznikiem) jeżeli np. sonoff by się zepsuł (bez
    potrzeby grzebania w puszcze, do czasu zakupu następnego).

    Zakładam że to żadna różnica dla sonoffa niezależnie czy on wewnątrz
    miałby załączony przekaźnik/stycznik czy nie, gdy zapodam na jego
    wyjście 230V? W sensie żadna różnica, że się nie uszkodzi?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2021-04-02 10:59:08
    Temat: Re: Sonoff, podanie napięcia na L Out
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 2 Apr 2021 08:27:02 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > Będę wkładał sonoffy mini r2 do puszek z włącznikami i zamiast

    I tak cały dom tymi sonofami instalujesz?

    --
    Marek

  • 3. Data: 2021-04-02 11:00:34
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-04-02 o 10:59, Marek pisze:

    > I tak cały dom tymi sonofami instalujesz?

    pada serwer i ciemno w domu ;)

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2021-04-02 12:06:14
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 02.04.2021 08:27, Mateusz Bogusz wrote:

    > w postaci sonoff na stałe do fazy (L In), L Out podepnę do włącznika
    > światła po stronie oświetlenia, ale jednocześnie włącznik zostawię
    > "normalnie" podłączony.
    Zadziała, ale IMHO mądre to to nie jest. Nikt normalny wchodząc lub
    wychodząc z pomieszczenia nie będzie wyciągał telefonu żeby zapalić czy
    zgasić światło. Skończy się na tym, że połowa wyłączników będzie w
    niewiadomym stanie.
    Dodatkowo jak sonoff będzie w stanie załączonym a zdarzy się
    najpopularniejsza usterka, czyli braknie internetu, to nie zgasisz światła.
    No chyba, że mieszkasz sam, nie wypuszczasz z ręki telefonu, a i tak
    zmieniasz oprogramowanie na swoje, to taka opcja może się obronić.

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2021-04-02 13:01:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/04/2021 11:00, Irokez wrote:
    > pada serwer i ciemno w domu ;)

    Snooff, podłączony "normalnie", działa jak zwykły wyłącznik światła. Bez
    serwera.

  • 6. Data: 2021-04-02 13:46:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 2 Apr 2021 13:01:36 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Snooff, podłączony "normalnie", działa jak zwykły wyłącznik
    > światła. Bez
    > serwera.

    Czyli bezpośrednio z aplikacją po wifi się łączy?
    Ma funkcję sciemniania?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2021-04-02 14:17:13
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/04/2021 13:46, Marek wrote:
    > Czyli bezpośrednio z aplikacją po wifi się łączy? Ma funkcję sciemniania?

    Ma to co z niech dasz radę wyciągnąc. Ja usuwam oryginalny soft i ładuje
    Tasmotę, dzięki temu działa bez chmury, z moim lokalnym serwerem MQTT.

    Jeśli rozmowa o Sonoff T1 to ściemniania nie będzie miał, bo ma przekaźnik.

    https://github.com/xoseperez/espurna/wiki/Hardware-I
    tead-Sonoff-T1

    SP. Tasmota łaczy sie bezpośrednio z telefonem (stawia własny AP) w
    momencie konfigurowania. Pewnie nie o to pytasz. Podstawowa funkcja
    Tasmota to łaczenie się z serwerem MQTT, który myśe być w sieci
    lokalnej, ale i w internecie.

  • 8. Data: 2021-04-02 15:49:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.04.2021 11:00, Irokez wrote:
    > pada serwer i ciemno w domu ;)

    Doczytałeś część o włączniku? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2021-04-02 15:55:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.04.2021 12:06, Mirek wrote:
> [...]
    > wychodząc z pomieszczenia nie będzie wyciągał telefonu żeby zapalić czy
    > zgasić światło. Skończy się na tym, że połowa wyłączników będzie w

    Zaraz, moment. Ja nie pisałem że oświetleniem w domu to ma sterować.
    Włącznik to i np. do oświetlenia zewnętrznego może być.

    > Dodatkowo jak sonoff będzie w stanie załączonym a zdarzy się
    > najpopularniejsza usterka, czyli braknie internetu, to nie zgasisz światła.

    Ok, ale wtedy mogę rozłączyć bezpiecznikiem od tej fazy. A jak podłączę
    w szereg sonoff za włącznikiem, a ten przestanie działać, to jedyny
    sposób na załączenie obwodu to będzie śrubokręt w dłoń i zajrzenie do
    puszki - mylę się?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2021-04-02 17:08:22
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 02.04.2021 15:55, Mateusz Bogusz wrote:

    > Zaraz, moment. Ja nie pisałem że oświetleniem w domu to ma sterować.
    > Włącznik to i np. do oświetlenia zewnętrznego może być.

    To czemu dajesz to w puszkach za wyłącznikiem a nie w rozdzielni?

    > w szereg sonoff za włącznikiem, a ten przestanie działać, to jedyny
    > sposób na załączenie obwodu to będzie śrubokręt w dłoń i zajrzenie do
    > puszki - mylę się?

    W szereg z wyłącznikiem to w ogóle bez sensu. Jeśli nie będziesz używał
    tego wyłącznika w normalnym trybie, to podłączenie go równolegle do
    przekaźnika Sonoffa jakiś sens ma.
    Jeśli chcesz używać wyłącznika to podłącz go normalnie pod wejścia Sonoffa.
    Jeśli to oświetlenie ma znaczenie strategiczne, to proponuję zrobić
    dodatkowo pod klapką przełącznik 3-pozycyjny: ON - SONOFF - OFF.

    --
    Mirek.