  • 11. Data: 2021-01-18 16:08:31
    Temat: Re: Spawanie żeliwa
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Ja bym tego tiny.pl/r5z7c użył

  • 12. Data: 2021-01-18 17:24:33
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 06:48 A S <a...@e...pl> pisze:

    > Tylna ściana kominka pękła pionowo, niemal dokładnie przez środek.
    > Demontaż to ruina i remont mieszkania, więc pytam czy da się to zaspawać
    > zwyczajną spawarką inwertorową. Dostęp od środka jest dobry.

    kiedyś z powodzeniem (2 sezony) przy pęknietym elemencie kotła (dysza
    szamotowa) użyłem czegoś takiego:

    https://allegro.pl/oferta/uszczelniacz-ogniotrwaly-3
    10ml-bisan-do-1600stopni-8787284388

    - był innej marki ale ten sam typ.

    TG

  • 13. Data: 2021-01-18 18:19:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 18 stycznia 2021 o 14:01:46 UTC+1 A S napisał(a):

    > Nie mam. Odnosnie otworów - pekniecie od góry do dolu, tak ze mam dwie oddzielne
    płyty, każda trzyma sie niezależnie reszty kominka. Pytam wyłącznie o szanse naprawy
    "w miejscu" i przez otwarte drzwiczki bo jak będę musial go wyrywać, to kupię nowy.

    > Apropo łaty - da się żeliwo nawiercic i ośrubować mając dostęp tylko z jednej
    strony?

    > pozdr
    > --
    > A S
    Spokojnie da się wywiercić otwory i nagwintować. Ja bym zrobił tak. Połączył bym
    przykręcona nakładka z blachy pęknięte części. Blacha ze dwa milimetry grubości.
    Specjalnie bym się ze szczelnością nie bawił chyba że to kominek z rozprowadzeniem
    ciepła. Wtedy do uszczelnienia użył bym tkaniny szklanej i np uszczelniacza do
    kominkow, ktoś dał linka do takiego. A na końcu z cegły szamotowej o grubości 3cm
    postawił bym ściankę zasłaniająca tylna ścianę kominka. W marketach są
    wysokotemperaturowe zaprawy. Nie wiem co warte ale są. Na upartego przy ściance z
    cegły szamotowej nic by nie robić z pęknięciem. Jedynie cegły by trzeba było jakoś
    mechanicznie do tylnej ścianki przymocować.

  • 14. Data: 2021-01-19 08:13:45
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2021-01-18 o 16:08, Konrad Anikiel pisze:

    > Ja bym tego tiny.pl/r5z7c użył

    Ni to nakrętka. Kapitalne.
    pozdro
    --