  • 71. Data: 2023-02-06 16:51:07
    Temat: Re: Śpieszcie się kochać W10 -- tak szybko odchodzą
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Feb 2023 10:35:20 +0100, Trybun napisał(a):

> [...]
    oncowi-wiemy-kiedy-zniknie,6857588901964352a

    6qx4bznwk4?activetab=pivot:omówienietab

    > Ale nadal jest Panel Sterowania..  i  jest w nim obsługa drukarek..

    Ok, wszedłem na Win 11 aktualny (22H2 22621.1105)

    Uruchomienie "Urządzenia i drukarki" uruchamia jakieś "Bloototh i
    urządzenia" w nowym trybie. Jest tam odnośnik "Drukarki i skanery",
    kierujący na podobny ekran.
    Jest to niewygodne, nieprzejrzyste, zajmuje niepotrzebnie dużo miejsca.
    Nie ma normalnego okna.

    Wszedłem na inną starszą kompilację Win 11 i jest tak samo - brak okna z
    drukarkami.

    Dodawanie drukarek udostępnianych sieciowo trwa wyraźnie dłużej, niż w Win
    7 czy Win 10.

    Z dodawaniem drukarek IP nie zawsze sobie radzi - nie widzi wielu drukarek.
    Sprawdzałem to w trzech różnych lokalizacjach, na wszystkich tak samo.

    Nie rozumiem, po co było likwidować coś, co działało sprawnie i zamiast
    tego dawać jakąć protezę, która jest funkcjonalnie gorsza niż zarządzenie
    sprzętem w Windows 3.11

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 72. Data: 2023-02-08 16:19:05
    Temat: Re: Spieszcie sie kochac W10 -- tak szybko odchodza
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 4 lut 2023 o 20:26, Gil pisze:

    > Mysle, ze obowiazkowa aktualizacja bedzie dobra dla
    > stabilnosci systemu.

    Być może -- wolałbym jednak pozbyć się i Edge, i Cortany...
    Gdyby z Win usunąć puste pętle i masy śmieci (typu Edge lub
    Cortana) być może starczyłyby małe, niezbyt szybkie dyski
    i niezbyt pojemne RAMki...

    Dowolnie szybki CPU można zabić pustymi pętlami typu:

    10 GOTO10

    (to zdradziecka ;) pętla z Fortranu)

    a Windows lubuje się w podobnych zabawach...
    Przykładowo -- szukanie przeróżnych mafii ;) typu malware...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

  • 73. Data: 2023-02-08 16:35:47
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 4 lut 2023 o 23:21, Gil pisze:

    > Zapomnij o win10. Win 11 jest o wiele lepszy w każdym aspekcie, nawet w
    > wizualnym ustawieniu desktopu. Nie ma żadnej Cortany i innnych głupot.

    W wizualnym być może tak, ale od środka raczej jest fatalnym systemem.
    Do Edge i aktualizowania ;) być może dobry -- do współpracy z juserami
    raczej (przynajmniej na razie) fatalny...

    Nie ma głupot? Mając konto 'eneuel' -- komu nadaję uprawnienia?
    Pod W10 jest to 'eneuel' -- co jest pod W11? Już pod W10 prawa
    dostępu są mocno zrąbane... Ogólnie powinny być tylko dwa: R i W.

    Nie ma Cortany? -- ale jej funkcje (inwigilacja i spamowanie)
    zostają przejęte przez resztę systemu?... Można powiedzieć,
    że cały system staje się swoistą Cortaną?... ;) -- zapewne
    jeszcze nie, ale ogólnie chyba Windows podąża tą drogą...

    -=-

    BTW -- co złego jest w aktualizowaniu W10?
    U mnie W10 (na obu laptopach) aktualizuje się bezproblemowo
    od dawna, choć widać coraz większy zamordyzm także pod W10...

    Mam na obu laptopach po ćwierć terabajta NVMe -- na obu W10
    startuje z HDD. :) Na razie laguje tylko Thunderbird, co
    mnie nieco ;) dziwi, gdyż nie widzę powodów...

    -=-

    Mam instalować od nowa Windows? Sporo roboty... Nawet tego,
    z którego teraz korzystam na obu ww. laptopach, nie instalowałem...
    Sześć lat temu (z dzienną dokładnością?) kupiłem laptop z W10
    już zainstalowanym -- i korzystam z tego W10 do tej poru na
    obu laptopach; wcześniej korzystałem jeszcze na innym...

    Mam instalować od nowa Windows? Aby wszystko od nowa konfigurować?...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

  • 74. Data: 2023-02-08 16:37:25
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 4 lut 2023 o 12:24, Gil pisze:

    > To sa pierwsze objawy starości. Przyzwyczajenie do starego, co jest niby
    > zawsze lepsze. Niechęć do nowego bo trzeba się trochę nauczyć.

    Windows nie potrafi zrezygnować z rejestru?...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

  • 75. Data: 2023-02-08 16:38:40
    Temat: Re: ?pieszcie si? kocha? W10 -- tak szybko odchodz?
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 5 lut 2023 o 10:35, Trybun pisze:

    > Jasna sprawa, w możliwościach konfiguracji wyglądu Jedenastka prawie
    > dorównuje Linuksom. Aczkolwiek mimo paru prób nie udało mi się
    > zmniejszyć rozmiaru paska narzędzi/zadań.

    Niektórzy nawet samochód kupują -- ładny... ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

  • 76. Data: 2023-02-09 00:13:40
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 lut 2023 o 11:04, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Edge (i równie obowiązkowa Cortana?) jest dobrą propozycją,

    Cortana przydała się!!!
    Moja pracodawczyni (i rodzicielka zarazem) zażyczyła sobie jabłek
    Cortland -- których nazwę zapamiętałem właśnie dzięki Cortanie!!!

    Tedy wiwat Windows i Micro$oft!!!

    Wg mnie jabłka różnią się pomiędzy sobą: wielkością, robaczywością, ;)
    twardością, smakiem -- ale nie nazwą... Mnie smakują wszystkie jabłka,
    oby były: dojrzałe, ładne, czyste, bez robaków, zdrowe...

    Rzecz jasna piszę o owocach rwanych z drzew -- nie o produktach Apple...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

  • 77. Data: 2023-02-09 11:06:14
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 06.02.2023 o 16:51, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Nie rozumiem, po co było likwidować coś, co działało sprawnie i zamiast
    > tego dawać jakąć protezę, która jest funkcjonalnie gorsza niż zarządzenie

    Moim zdaniem właśnie to jest wygodne i bardziej przejrzyste, wszystkie
    urządzenia w jednej sekcji, nie trzeba szukać poszczególnych elementów
    gdzie indziej. Aplet "drukarki i urządzenia" można także od razu
    wyświetlić na pasku zadań.

    Twoich problemów nie przerabiałem, bo mam tylko jedna drukarkę i to pod
    USB, a ona sprawuje się tak samo jak pod XP, 10, czyli bezproblemowo.

  • 78. Data: 2023-02-09 11:06:24
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > Niektórzy nawet samochód kupują -- ładny... ;)

    Zasobność szafy z szatami i krawiec pod reką ma dla wielu zasadnicze
    znaczenie.

  • 79. Data: 2023-02-09 13:50:23
    Od: m...@s...com

    Deep inside the Matrix, convinced that Fri, 3 Feb 2023 16:52:37 +0100
    is the real date, Adam <a...@p...onet.pl> has written something
    quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Oprócz niekórych elementów Panelu Sterowania - np. ktoś zajomał ustawienia
    >drukarek.

    Od jakiegoś czasu MS dokłada kolejne warstwy interfejsu, które poza
    "wyglądaniem" i frustrowaniem robią nic lub prawie nic - jeśli chcesz
    się dobić do "zaawansowanych" funkcji drukarki na przykład, po kilku
    kliknięciach (i k..wach) otwiera się okienko znane jeszcze z windows
    9X, 2K i XP. Nakładki, nakładeczki, zmiany dla samych zmian. Zrywanie
    z zatęchłym tradycjonalizmem i takie tam.

    A ja dostaję szału próbując zmusić ten szajs do udostępnienia drukarki
    dla wszystkich bez hasła. Nie da się. Nie da się i już. Nawet
    identycznej instalacji win11 na identycznym kompie. Nie i już. Biorąc
    pod uwagę ilość warstw UI nie zdziwiłbym się, gdyby opcję "wyłącz
    udostępnianie chronione hasłem" trzeba było zaznaczyć w kilku
    miejscach, żeby zadziałała. Słyszałem już takie kwiatki.

  • 80. Data: 2023-02-09 14:13:29
    Temat: Re: Œpieszcie się kochać W10 -- tak szybko odchodzš
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 9 lut 2023 o 13:50, m...@s...com pisze:

    > pod uwagę ilość warstw UI nie zdziwiłbym się, gdyby opcję "wyłącz
    > udostępnianie chronione hasłem" trzeba było zaznaczyć w kilku
    > miejscach, żeby zadziałała. Słyszałem już takie kwiatki.

    Win najwyraźniej pisany jest przez masę różnych ludzi (co nie dziwi)
    niezbyt dobrze ze sobą współpracujących (co niby też dziwne nie jest)
    i pozbawionych skutecznego koordynatora...

    Nacisk na zewnętrzny ;) wygląd UI jest kładziony spory, ale nie
    funkcjonalność... Windows ma być ???? czy jakoś tak...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c