  • 61. Data: 2023-02-04 12:21:28
    Temat: Re: Śpieszcie się kochać W10 -- tak szybko odchodzą
    Od: Gil <g...@g...pl>

    In article <63db7cb6$0$19604$65785112@news.neostrada.pl>,
    L...@j...cb says...

    > Już poeta przed laty zauważył że "lepsze jest wrogiem dobrego".
    > Jedenastka mimo większego rozmiaru jest lżejsza od Dziesiątki - płynniej
    > chodzi, ładniej wygląda, no i te aktualizacje.

    Ktoś tu narzekał na wygląd 11-stki. Że pulpit zaokrąglony albo taskbar
    działa inaczej z tymi powiadomieniami. Ale to można wszystko wyłączyć
    trzema kliknięciami - Start-Settings-Multitasking i ustawiamy jak
    chcemy.

  • 62. Data: 2023-02-04 12:24:28
    Od: Gil <g...@g...pl>

    In article <trhqdr$29onq$1@news.icm.edu.pl>, a...@t...nie.ja.wp.pl
    says...
    ?

    > W tej 11 trzeba wszystkiego szukać. Nie wiadomo gdzie co jest. Z czasem
    > człowiek by to zapamiętał, ale jak ktoś nie ma czasu na szukanie to
    > szkoda nerw.

    To sa pierwsze objawy starości. Przyzwyczajenie do starego, co jest niby
    zawsze lepsze. Niechęć do nowego bo trzeba się trochę nauczyć. Nastepnym
    krokiem jest demencja starcza a potem dom opieki.

  • 63. Data: 2023-02-04 20:26:00
    Temat: Re: Spieszcie sie kochac W10 -- tak szybko odchodza
    Od: Gil <g...@g...pl>

    In article <trddgm$d2u$1$Eneuel@news.chmurka.net>,
    Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console says...

    > Tak obszernej wiedzy nikt (byc moze poza bogiem M$) nie ma, czy
    > wrecz -- nie posiada... Nikt tego nie wie -- czy obowiazkowy
    > Edge (i równie obowiazkowa Cortana?) jest dobra propozycja,
    > czy zla... Aktualizuje sie, instaluje w razie wywalenia...
    > Okupuje czas, miejsce, drazni zakonczenia ;) nerwowe...

    Mysle, ze obowiazkowa aktualizacja bedzie dobra dla
    stabilnosci systemu. Dawniej ktos nie zainstalowal
    poprawki, teraz zglasza problem po aktualizacji. Nie
    wiadomo jak brak starej poprawki dziala na nowa. Teraz
    maja baze z calego swiata, tylko sa roznce w sprzecie a
    nie w software.

  • 64. Data: 2023-02-04 22:57:25
    Od: Gil <g...@g...pl>

    On Sun, 29 Jan 2023 18:35:27 +0100, RadoslawF wrote:
    > Mam na tyle wiedzy aby nie chcieć aktualizować nieużywanych programów
    > jak np. edge.
    > A tu ani wyłączyć aktualizacji, ani odinstalować.
    > Pozdrawiam

    Wiedzę na pewno masz bo jestaś albo byłeś MVP Microsoft ale czy masz tyle
    czasu aby mysleć nad każdymi poprawkami?
    Pomyśl jako zwykły użytkownik Win? Albo deweloper programu?. Czy chcesz
    aby twoje poprawki ktoś opuszczł, potem ostatnią zainstalował i robił
    alarm, że program nie działa?
    Edge skoro just jest to można go wykorzystać na strony, które nie tolerują
    adblocka np. sport.tvp czy vod.tvp.
    Można to niby z privet mode oblokowanego firefoxa.
    Czy nie rozumiesz co myśleli programiści Microsoft jak zrobili przymusowe
    updaty? Tego po Tobie się nie spodziewałem.

  • 65. Data: 2023-02-04 23:21:30
    Od: Gil <g...@g...pl>

    On Tue, 31 Jan 2023 03:31:52 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Dzięki. Być może będę upgradował z Win 10, choć kupiłem z W11...

    Zapomnij o win10. Win 11 jest o wiele lepszy w każdym aspekcie, nawet w
    wizualnym ustawieniu desktopu. Nie ma żadnej Cortany i innnych głupot.

  • 66. Data: 2023-02-05 01:14:57
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 04.02.2023 o 12:24, Gil pisze:
> [...]
    > zawsze lepsze. Niechęć do nowego bo trzeba się trochę nauczyć. Nastepnym
    > krokiem jest demencja starcza a potem dom opieki.

    Właśnie piszesz chyba o swoich preferencjach
    Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:109.0) Gecko/20100101
    Firefox/109.0
    Ja się nie muszę uczyć, ale nie chciało mi się-nie miałam czasu szperać
    po dysku i szukać.

    Są tacy, ktorzy uzywają starego 40Tude, czy The Bat-a i mnie nic do
    tego. To ich sprawa.
    Współczuję, że w Twim rodzinie wywalacie kogoś starszego o Domu Starców.
    W Mojej nikt nikogo by tam nie oddał na śmierć.
    Być może jesteś starym mężem Anki z Wilanowa albo jej wnuczkiem.Ona
    miała garbatego brata Zenka, który za młodu umarł.

    --
    animka

  • 67. Data: 2023-02-05 02:55:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-04, Gil <g...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Pomyśl jako zwykły użytkownik Win? Albo deweloper programu?. Czy chcesz
    > aby twoje poprawki ktoś opuszczł, potem ostatnią zainstalował i robił

    Ja bym generalnie chciał mieć opcje. Opcja pierwsza, robię jak mi każą,
    mam np. aktualizacje z automatu. Wtedy jak coś nie działa to otrzymuję
    rozsądną pomoc. Czy tak się dzieje? Raczej nie. Opcja druga, robię co
    chcę, zdając się na swoją wiedzę, ale na żadną pomoc ze strony firmy
    liczyć nie mogę. Ogólnie gdy mowa o produktach z dolnej półki, a nawet
    tej środkowej, na żadną rozsądną pomoc ze strony twórców oprogramowania
    liczyć nie można, a ślepe wdrażanie aktualizacji nie gwarantuje, że
    będzie lepiej. Historia uczy, że często gorzej. Aktualizacje są złem
    koniecznym. Starają się rozwiązać jakiś problem, który zwykle wynika z
    wcześniejszych błędów tych samych twórców, którzy tę aktualizację
    napisali.

    To po prostu nie działa, więc czy ma się czas, czy go nie ma to mając
    możliwość podjęcia decyzji jest zawsze lepsza (dla użytkownika) niż brak
    takiej możliwości.

    A jak działa CS M$ to mogę opowiedzieć na przykładzie gdy przejeli
    swojego czasu skype i zaczęły się walić różne jego segmenty
    funkcjonalne. Miałem wykupiony wdzwaniany, fizyczny numer i wkrótce jak
    zajął się tym M$ usługa przestała działać. Rozmowa z CS: tak, nie działa
    już parę miesięcy, tak wiedzą o tym, nie, nie wiedzą kiedy zacznie
    działać, nie, nie zwrócą pieniędzy. Oparło się o jakiegoś managera i
    dopiero wtedy zwrócili. Taka dygresja. Tak, miałem zaktualizowane :)

    --
    Marcin

  • 68. Data: 2023-02-05 10:35:20
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 03.02.2023 o 16:52, Adam pisze:
> [...]
    oncowi-wiemy-kiedy-zniknie,6857588901964352a

    6qx4bznwk4?activetab=pivot:omówienietab

    > Oprócz niekórych elementów Panelu Sterowania - np. ktoś zajomał ustawienia
    > drukarek.

    Ale nadal jest Panel Sterowania..  i  jest w nim obsługa drukarek..

  • 69. Data: 2023-02-05 10:35:31
    Temat: Re: ?pieszcie si? kocha? W10 -- tak szybko odchodz?
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 04.02.2023 o 12:21, Gil pisze:
> [...]
    > działa inaczej z tymi powiadomieniami. Ale to można wszystko wyłączyć
    > trzema kliknięciami - Start-Settings-Multitasking i ustawiamy jak

    Jasna sprawa, w możliwościach konfiguracji wyglądu Jedenastka prawie
    dorównuje Linuksom. Aczkolwiek mimo paru prób nie udało mi się
    zmniejszyć rozmiaru paska narzędzi/zadań.

  • 70. Data: 2023-02-05 11:26:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W złą godzinę wypowiedziałeś.
    Właśnie dziś sport.tvp.pl obraziło się na mój Edge "... lub używasz wtyczki typu Ad
    Block".
    A i w Operze i w Chrome hula.
    sport.tvp.pl/65802220/stan-futbolu-4022023-transmisj
    a-na-zywo-online-live-stream
    (od dawna na tvp.pl wchodziłem z Edge, bo pod chromium były stałe króciutkie
    przycinki obrazu i dźwięku)

    -----