  • 11. Data: 2010-02-22 23:38:49
    Temat: Re: Sprzedałem samochód - statystyka 4 lat
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Feb 2010 19:20:11 +0100, =Marcos= wrote:
    >Peugeota 106 kupiłem we wrześniu 2005 za 5000zł.
    >Miałem go przez 4 lata i 4 miesiące, przejechałem około 33kkm.
    >
    >- 4x OC = 998zł (pierwsze 2 lata jeszcze miałem zwyżkę za wiek)

    Gdzie tak tanio ?

    >W sobotę sprzedałem maszynę za 3350zł, czyli 1650zł straty wartości

    pogratulowac :-)

    >Wnioski: edukujmy pochopną młodzież, że kupno auta spalającego 20zł benzyny
    >na 100km, to tak naprawdę wydatek 50zł na 100km.

    Czekaj czekaj, rozrozniajmy rozne koszty.

    Ty straciles 1650zl, inny moze stracic 16500 .
    Ty zaplaciles OC 998zl/33kkm, ja 300zl.
    Ktos moze jezdzic duzo i zmieniac akumulator co 5 lat, a inny malo i
    co 2 lata.

    J.

  • 12. Data: 2010-02-22 23:41:32
    Od: "Lukasz" <z...@b...net.pl>

    Użytkownik "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> napisał w
    wiadomości news:hluhv6$nsd$1@mx1.internetia.pl...
    > Wnioski: edukujmy pochopną młodzież, że kupno auta spalającego 20zł
    > benzyny na 100km, to tak naprawdę wydatek 50zł na 100km.

    to teraz ja (z głowy) Audi A6 2,5TDI:
    12 miesięcy użytkowania, 40kkm
    -rozrząd 1800zł
    -regeneracja pompy wtryskowej+ jakaś pierdułka przy okazji (nie pamiętam co)
    3400zł
    -zawieszenie, hamulce - ok 2000zł
    -napinacz paska alternatora -800zł
    -przegląd 100zł
    -OC 550zł
    -opony 1200zł
    -oleje, filtry 400zł
    -paliwo - ok. 14000zł
    razem: ok. 8500zł eksploatacja i 14000zł paliwo co daje 21,25zł/100km
    kosztów naprawy i 56,25zł/100km ogółem, ale z takich drogich rzeczy to już
    tylko wałki rozrządu ponoć mogą paść więc sądzę że koszt eksploatacji będzie
    się obniżał ;)
    Jak widać do stawki 0,8358 netto/km jeszcze zapas, ale na Imprezę STI
    niestety już bym nie wyrobił :P

    --
    "Spieszmy sie kupowac samochody z kratka - tak szybko odchodza
    Zostaną po nich kraty i VAT do zaplaty"

  • 13. Data: 2010-02-22 23:46:52
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 22 Feb 2010 23:30:58 +0100, radxcell napisał(a):

    > koszt nie posiadania samochodu jest rowny zero. koszt rozwiazan alternatywnych
    > to koszt biletow itd.

    Chyba, że mając samochód możesz pracować w swoim zawodzie i dojeżdżać 30 km
    do pracy, a nie mając samochodu mógłbyś tylko zbierać puszki, bo w zasięgu
    komunikacji masowego rażenia nie ma żadnej możliwości zatrudnienia.
    Podobnie będzie w przypadku, gdy samochód na siebie zarabia. Zaproponuj
    firmie transportowej pozbycie się wszystkich samochodów. Ciekawe jak na jej
    wynik finansowy wpłynie zerowy koszt nieposiadania floty pojazdów, z
    których żyją :-)
    Samochód kosztuje. I to dużo. Ale czasem lepiej ponieść te koszty, by
    zarobić wielokrotnie więcej.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 14. Data: 2010-02-23 00:01:41
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > Razem: 13985zł czyli 42,37zł/100km.
    >
    > Więc wynik mniej więcej standardowy, czyli 38% kosztów utrzymania auta to
    > paliwo. Żeby uzyskać prawdziwy wynik, trzeba sobie pomnożyć razy dwa i pół,
    > albo i więcej, jeśli np. ktoś musi płacić za parkowanie.
    >
    > Wnioski: edukujmy pochopną młodzież, że kupno auta spalającego 20zł benzyny
    > na 100km, to tak naprawdę wydatek 50zł na 100km.

    jeszcze jedna sprawa, a mandaty doliczone ;) ?
    za świrowanie po drodze.

  • 15. Data: 2010-02-23 00:17:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    radxcell pisze:

    > koszt nie posiadania samochodu jest rowny zero. koszt rozwiazan alternatywnych
    > to koszt biletow itd.
    >
    > to rozumowanie to jest dokladnie jak:
    > poszedlem do kina za 30 zł. gdybym nie poszedł, to wypiłbym przed telewizorem 4
    > piwa po 5 zł, czyli kino kosztowało mnie 10 zł.

    Akurat transport jest pewną koniecznością.
    Lepsze porównanie by było do jedzenia - jeżeli ktoś wydaje 1000zł w
    restauracji, to nie znaczy że restauracja kosztuje go 1000zł.

    Żeby policzyć ile kosztuje restauracja trzeba od tego 1000zł odjąć
    koszty alternatywnego pozyskania jedzenia - czy to samodzielne
    przygotowanie posiłków, czy jakiś najtańszy bar. W każdym razie żryć coś
    trzeba.

  • 16. Data: 2010-02-23 00:42:26
    Od: newsy_gazeta <n...@g...pl>

    =Marcos= pisze:
> [...]
    >
    > Wnioski: edukujmy pochopną młodzież, że kupno auta spalającego 20zł
    > benzyny na 100km, to tak naprawdę wydatek 50zł na 100km.

    ja tak dokładnie nie mam, bo nie zapisuję, ale mniej wiecej:

    koszty honda accord 2.0 '1999:
    1. zakup 17600 (kwiecień '09) - aktualna wartość - nieznana <= nie brać
    pod uwagę utraty wartości

    2. przerejestrowanie, przegląd, OC -> 75+163+1000=1238
    3. remont silnika - 2200
    4. rozrząd, komplet tarcz i klocków = 1100zł
    5. opony letnie - 1000
    6. przekładki opon, drobne mechaniczne różne, spawanie belki - 1000
    7. przyciemnienie szyb - 400
    8. audio - 1000
    9. założenie i serwis LPG - 3070 PLN + 2 przeglądy po 115PLN = 3300 PLN
    10. paliwo - benzyna 1500zł w pierwszym miesiącu, do czasu założenia
    LPG, przez pozostały okres łącznie z 500zł, LPG ok.
    10 tys PLN
    11. reflektory, żarówki, duperele typu klucze do kół, apteczki, gaśnice,
    kamizelki (na wyjazd pełne wyposażenie) - 700zł
    12. mandaty, opłaty za parkowanie i inne opłaty tego typu (choćby
    myjnie, płyn do spryskiwaczy, pióra wycieraczek etc) - łącznie 700zl

    przebieg w powyższym czasie - 40 tys km
    suma kosztów 24,438zł
    po podzieleniu na km: 0,61zł

    wychodzi pi razy oko jak u Ciebie 1/2,5 mniej wiecej paliwo, ale u mnie
    po zakupie wystapily dosc duze koszta - remont silnika, drogie OC (mam
    zwyzki za wiek), audio, przyciemnienie, reflekory.. tak na zapas troche,
    zakladajac optymistycznie kolejny rok powinien byc sporo tanszy na km a
    i paliwo powinno stanowic wiekszy udzial

  • 17. Data: 2010-02-23 01:03:14
    Od: newsy_gazeta <n...@g...pl>

    newsy_gazeta pisze:
    > po podzieleniu na km: 0,61zł

    zakładajac, ze juz bajerow mam dosc (audio, przyciemnione szybki,
    cokolwiek), remont jak zrobiony to powinno byc OK (jak od 30 tys km
    jest) i ogolnie zakladajac optymistycznie (choc mandaty na podobnym
    poziomie licze, tak samo jak inne oplaty typu myjnie, wycieraczki itp
    itd) to mi koszt km spadl do 0,32zl.. a wiec koszty paliwa to z 70-80%
    kosztow zwiazanych z utrzymaniem ww. samochodu

    oczywiscie cos moze wyskoczyc, wiadomo, to takie spekulowanie co by bylo
    gdyby..

  • 18. Data: 2010-02-23 01:13:16
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > jeszcze jedna sprawa, a mandaty doliczone ;) ?
    > za świrowanie po drodze.

    Haha, nie ma co doliczać, nigdy mandatu nie dostałem. Co ciekawsze, na 33kkm
    tylko raz mnie policja zatrzymała (za to z kogutem, nie ma totamto), mimo iż
    statystycznie raz na 30km przejeżdżałem obok patrolu. Pewnie to jest tak jak
    z "losowymi" kontrolami arabsko wyglądających indywidualiów na amerykańskich
    lotniskach. Małe białe Peugeoty wyglądają uczciwie, niewinnie, praworządnie
    i nie rzucają się w oczy. Kolega, który na tej samej trasie jeździł
    czerwonym autem był kontrolowany regularnie :]

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

  • 19. Data: 2010-02-23 01:25:09
    Od: newsy_gazeta <n...@g...pl>

    =Marcos= pisze:
> [...]
    > uczciwie, niewinnie, praworządnie i nie rzucają się w oczy. Kolega,
    > który na tej samej trasie jeździł czerwonym autem był kontrolowany

    coś w tym jest :) coprawda nie biały ani nie peugeot, ale o wiele
    "spokojniej" wyglądający samochód niż poprzedni i całkiem inna jazda,
    właśnie sobie zdałem sprawę, że od 60kkm nie miałem rutynowej kontroli,
    a z poprzednim samochodem średnio 4x na rok (czyli pi razy oko co 10kkm)

  • 20. Data: 2010-02-23 01:35:20
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    > Gdzie tak tanio ?

    U mnie najtaniej wychodzi Allianz Direct. Jeszcze taniej niz tutaj kolega
    napisal.
    Samo OC wyglada tak (przed chwila wyliczylem):

    Marka pojazdu: LEXUS
    Model pojazdu: IS 250 Kat.
    Typ nadwozia: lim
    Rok produkcji: 2007