  • 1. Data: 2009-03-05 12:58:52
    Temat: Sprzężenie w głośnikach :/
    Od: XWindowsMen <x...@g...com>

    Witam.
    Na stanie mam głośnik Lanley 12LX ( moc 10 W RMS; głośnik 6"; 2 kanały
    Clean / Distortion; wejście jack; wejście; jack na CD; gniazdo
    słuchawkowe; korekcja Bass, Middle, Treble) oraz dwa laptopy i w każdy
    po podłączeniu słychać w tle buczenie, brzęczenie itp. itd (stosuję
    przejściówkę z dużego na małego Jack'a). Po podłączeniu mp3 efektu
    praktycznie nie ma. Ktoś wie jak to zniwelować... fajnie by było
    korzystać z niego za pomocą lapa ale teraz to żadna przyjemność przez
    te sprzężenia. Mogę coś ewe. w systemie ustawieniach pokombinować aby
    ten efekt zniwelować do minimum!? Z góry dziękuję za odpowiedzi i
    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-03-05 16:58:31
    Temat: Re: Sprzężenie w głośnikach :/
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "XWindowsMen" <x...@g...com> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...
[...]

    Czy głośnik jest ze wzmacniaczem? Jak jest zasilany? Zasilacz, bateria?
    Jak zasilane są laptopy?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2009-03-05 17:14:41
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    XWindowsMen wrote:
    > po podłączeniu słychać w tle buczenie, brzęczenie itp. itd (stosuję
    > przejściówkę z dużego na małego Jack'a). Po podłączeniu mp3 efektu
    > praktycznie nie ma.

    Moze po prostu masz kiepskie karty dzwiekowe w laptopach. Czy podczas
    pracy na baterii jest tak samo?
    Oczywiscie wejscie liniowe i mikrofon masz wyciszone...?

    k,

  • 4. Data: 2009-03-05 18:57:22
    Od: "Zbig T." <z...@z...net>

    XWindowsMen pisze:
> [...]
    > te sprzężenia. Mogę coś ewe. w systemie ustawieniach pokombinować aby
    > ten efekt zniwelować do minimum!? Z góry dziękuję za odpowiedzi i

    Kiepskie wyjścia audio to przypadłość bardzo wielu laptopów. Powszechnym
    zjawiskiem jest tu indukowanie się w torze audio rozmaitych zakłóceń z
    pochodzących z sąsiadujących elementów i magistral, np. wywołanych pracą
    dysku twardego. Spróbuj podłączyć do tych laptopów porządne, czułe
    słuchawki i jeżeli efekt będzie podobny, pozostaje zakup porządnego,
    zewnętrznego interfejsu audio. Ja wybrałem Asus Xonar U1 na USB.

    BTW, nie każde zakłócenie jest "sprzężeniem".

    Zbig T.

    (Trzy dolary w temacie sprawią, że email dojdzie)

  • 5. Data: 2009-03-05 19:07:14
    Od: "Zbig T." <z...@z...net>

    XWindowsMen pisze:
> [...]
    > te sprzężenia. Mogę coś ewe. w systemie ustawieniach pokombinować aby
    > ten efekt zniwelować do minimum!? Z góry dziękuję za odpowiedzi i

    Jeszcze jedno... Masz jakieś szczegóły (link) tego głośnika ze
    wzmacniaczem? Pod które wejście podłączasz lapa i jak jest ono opisane?
    Nie służy to w założeniu do odsłuchu z gitary? Może przypadkiem
    podłączasz lapa pod wejście gitarowe (wysokiej impedancji) albo/i
    symetryczne?

  • 6. Data: 2009-03-05 19:47:05
    Od: bez_tego <"aolo(bez_tego)"@poczta.fm>

    Mogę coś ewe. w systemie ustawieniach pokombinować aby
    > ten efekt zniwelować do minimum!? Z góry dziękuję za odpowiedzi i
    > pozdrawiam.

    Witaj!
    To jest wzmacniacz gitarowy o zupełnie innej czułości i impedancji
    wejścia. Obawiam się że nigdy dobrze działać to nie będzie. Jeśli już to
    ustaw tak:
    - sygnał z laptopa na min.
    - wzmacniacz w trybie clean
    - gain we wzmaku na min.
    - barwa wg. uznania
    - vol wg. uznania.
    BTW wzmacniacz jest mono i słyszysz tylko jeden kanał- lewy lub
    miksujesz oba kanały na kablu co tez ma wpływ na jakość dźwięku.
    Sprzedaj to maleństwo (jeśli nie grasz na gitarze) i kup jakieś
    głośniczki komputerowe, będzie o niebo lepiej.
    Olek

  • 7. Data: 2009-03-05 20:18:11
    Od: "Zbig T." <z...@z...net>

    bez_tego pisze:
> [...]
    > Sprzedaj to maleństwo (jeśli nie grasz na gitarze) i kup jakieś
    > głośniczki komputerowe, będzie o niebo lepiej.

    Czyli dobrze obstawiłem :-) Autor wspominał jednak również o wejściu CD.
    Jeżeli faktycznie takowe jest, można skorzystać właśnie z niego. Tylko
    to mono...

  • 8. Data: 2009-03-05 20:53:48
    Od: BrunoN Bluthgeld <b...@W...o2.pl>

    Zbig T. pisze:

    > Czyli dobrze obstawiłem :-) Autor wspominał jednak również o wejściu CD.
    > Jeżeli faktycznie takowe jest, można skorzystać właśnie z niego. Tylko
    > to mono...

    I dalej nie będzie szaleństwa, bo głośniki w takich piecykach nie
    przenoszą wysokich częstotliwości (kończąc się na 4Khz, czy coś w tym
    stylu). Dziwny pomysł, tak w ogóle :)

    --
    bujaj makaron do konserw - rzekl niesmialo rozpustny bosman, koneser
    szarf, do swej wedzonej szalupy. wieko kompozytu zatrzeszczalo

  • 9. Data: 2009-03-06 16:55:21
    Od: XWindowsMen <x...@g...com>

    On 5 Mar, 17:58, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:

    > Czy głośnik jest ze wzmacniaczem? Jak jest zasilany? Zasilacz, bateria?
    > Jak zasilane są laptopy?

    Nie mam żadnego wzmacniacza. Laptopy jak i głośnik zasilany z sieci
    oczywiście.

  • 10. Data: 2009-03-06 16:57:12
    Od: XWindowsMen <x...@g...com>

    On 5 Mar, 18:14, "KILu" <b...@w...pl> wrote:

    > Moze po prostu masz kiepskie karty dzwiekowe w laptopach. Czy podczas
    > pracy na baterii jest tak samo?
    > Oczywiscie wejscie liniowe i mikrofon masz wyciszone...?

    W jednym na pewno jest jakiś Realtek. Oba komputery raczej nisko-
    budżetowe także w sumie to chyba za dużo teraz od nich wymagam...