  • 11. Data: 2011-03-04 13:31:57
    Temat: Re: Średnia prędkość internetu w Polsce jest ponad 65 Mbps
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Fri, 04 Mar 2011 14:22:02 +0100, Tomasz Ochal napisał:

    > Co to jest CLIR?

    Nie wiesz? Blokada prezentacji numeru :-)

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 12. Data: 2011-03-04 13:33:16
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Fri, 04 Mar 2011 13:48:39 +0100, crazy bejbi napisał:

    > Problem jest jeszcze inny:
    >
    > Tak sobie przeliczyłem 12 godzin na miesiąc, to daje 1/60 czasu, czyli
    > 1,66% czasu w miesiącu, czyli dostępność pełnej przepustowości usługi
    > musi być na poziomie 98,33% - takie SLA duzi operatorzy dają przy
    > usługach gwarantowanych za ciężką kasę ... wyższe to już tylko na węźle.
    >
    > A tu jeszcze nie chodzi o dostępność usługi wogóle, ale o 90%
    > maksymalnej przepustowości ! idiotyzm!

    E tam, jak będzie miał klient za mało, dopchnie mu się pakietami ICMP,
    albo reklamami :-)

  • 13. Data: 2011-03-04 13:34:29
    Od: Tomasz Ochal <b...@w...pl>

    W dniu 2011-03-04 14:31, Verox pisze:

    > Nie wiesz? Blokada prezentacji numeru :-)

    Zgadza się.
    Tylko jaki ma to związek z gwarantowaną szybkością łącza?
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2011-03-04 13:42:38
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    W dniu 04.03.2011 14:34, Tomasz Ochal pisze:

    > Zgadza się.
    > Tylko jaki ma to związek z gwarantowaną szybkością łącza?
    > Pozdrawiam

    Nic po prostu kolega wtrącił ciut humoru do wątku.

    Darek

  • 15. Data: 2011-03-04 13:52:53
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Fri, 04 Mar 2011 14:34:29 +0100, Tomasz Ochal napisał(a):
    /../

    > Zgadza się.
    > Tylko jaki ma to związek z gwarantowaną szybkością łącza? Pozdrawiam

    Nijaki. Nie ten skrót.
    Poważnie czeka nas powrót do Internetu 256 z bonusem 20M

  • 16. Data: 2011-03-04 13:56:18
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    W dniu 04.03.2011 14:52, Smok Eustachy pisze:
    > Dnia Fri, 04 Mar 2011 14:34:29 +0100, Tomasz Ochal napisał(a):
    > /../

    > Nijaki. Nie ten skrót.
    > Poważnie czeka nas powrót do Internetu 256 z bonusem 20M

    A to dobry pomysł.

    Darek

  • 17. Data: 2011-03-04 13:58:49
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 04.03.2011 Sied@r <s...@d...lub.pl> napisał/a:
    > Też uważam, że w stosunku do komórkowców to powinno być.
    > Połączenie 3.6 Mb/s - realna prędkość 320Kb/s
    >
    > A jak klienta ma udowodnić, że dany zasób z internetu jest w stanie
    > pobrać z prędkością maksymalną?
    >
    > Z całym szacunkiem ale to uderzy we wszystkich - i uczciwych i tych
    > nieuczciwych.

    Ale tu chodzi chyba o sumaryczny wynik, pewnie też byś zadowolony nie
    był gdybyś kupił 100Mbit łącze, a tym czasem w porywach 10Mbit mógłbyś
    przepchnąć do operatora. Zgadzam się, że są uczciwi, ale są też
    nieuczciwi, szczególnie kiedy przestajemy rozmawiać z osobami
    technicznymi, a zaczynamy mówić o handlowacach, którzy chcą sprzedać jak
    najwięcej danego rodzaju usługi niekoniecznie interesując się czy to
    jest możliwe.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 18. Data: 2011-03-04 14:01:42
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 04.03.2011 crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> napisał/a:
    > A tu jeszcze nie chodzi o dostępność usługi wogóle, ale o 90%
    > maksymalnej przepustowości ! idiotyzm!

    Wystarczy, że sprzedawca wróci do rzeczywistości z ofertą. Nikt nie
    mówi, że każdy ma mieć w domu po 100Mbit. Przecież nie ma problemu, żeby
    napisać, że gwarantujemy 0.5Mbit w porywach do 6Mbit, zamiast "do
    20Mbit".

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 19. Data: 2011-03-04 14:12:21
    Od: Adam Paluch <a...@-...com.pl>

    W dniu 2011-03-04 15:01, Łukasz Jagiełło pisze:

> [...]
    > mówi, że każdy ma mieć w domu po 100Mbit. Przecież nie ma problemu, żeby
    > napisać, że gwarantujemy 0.5Mbit w porywach do 6Mbit, zamiast "do

    i wtedy kto kupi taka usluge skoro "konkurencja daje 120Mbps" ? ;)
    Zawsze powtazam ze najwazniejsza jest edukacja i minimalna znajomosc
    tematu lub uslugi jaka sie chce kupic lub sie jej potrzebuje.

    Podejrzewam ze podobnie wiekszosc z nas mialaby rozeznanie w parametrach
    promu kosmicznego ...

    --
    bluuu

  • 20. Data: 2011-03-04 14:19:16
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Fri, 04 Mar 2011 14:01:42 +0000, Łukasz Jagiełło napisał(a):

> [...]
    > mówi, że każdy ma mieć w domu po 100Mbit. Przecież nie ma problemu, żeby
    > napisać, że gwarantujemy 0.5Mbit w porywach do 6Mbit, zamiast "do

    Problem jest tu tez z przeciążeniami sieci szkieletowej. Tyle narobią, że
    operatorzy będą odmawiać założenia usługi, bo im szkielet może nie
    wytrzymać.
    W wypadku wystąpienia takich przeciążeń poleci brak możliwości
    technicznych dla pyskatych a reszta se będzie używać.