  • 21. Data: 2011-03-04 14:32:21
    Temat: Re: Średnia prędkość internetu w Polsce jest ponad 65 Mbps
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Fri, 4 Mar 2011 14:01:42 +0000 (UTC), Łukasz Jagiełło napisał:

    > Wystarczy, że sprzedawca wróci do rzeczywistości z ofertą. Nikt nie
    > mówi, że każdy ma mieć w domu po 100Mbit. Przecież nie ma problemu, żeby
    > napisać, że gwarantujemy 0.5Mbit w porywach do 6Mbit, zamiast "do
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > 20Mbit".

    Do serwera wpiętego modemem 115200bps w Kaczych Dołach Górnych też?

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 22. Data: 2011-03-04 15:38:36
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 04.03.2011 Verox <a...@b...veroxsystems.com> napisał/a:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Do serwera wpiętego modemem 115200bps w Kaczych Dołach Górnych też?

    Wtedy druga strona nie ma odpowiednich możliwości technicznych. Zresztą
    nie popadajmy w skrajności. Jak ktoś kupuje powiedzmy 10Mbit łącza
    asymetrycznego to raczej można znaleźć sobie drugi punkt w sieci (nawet
    u tego samego operatora), który będzie miał 10Mbit wolnego pasma.

    Prosta sprawa, kupujesz hurtowo łącze np. od TPSA 500Mbit, to raczej nikt
    Ciebie nie oszukuje w tym co kupujesz co do volumenu przynajmniej.
    Dlaczego więc oszukuje się Kowalskiego ? Pewnie ktoś powie, że mało
    płaci, ale to nie usprawiedliwia wciskania mu czegoś, czego nigdy jego
    oczy nie uświadczą. Niech wie, że co płaci i dostaje to za co płaci.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 23. Data: 2011-03-04 16:19:33
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-03-04 16:38, Łukasz Jagiełło pisze:

> [...]
    > płaci, ale to nie usprawiedliwia wciskania mu czegoś, czego nigdy jego
    > oczy nie uświadczą. Niech wie, że co płaci i dostaje to za co płaci.

    Nie, nie jak kupujesz internet operatorski w tp to dostajesz internet
    operatorski o przepustowości gwarantowanej do routera brzegowego
    operatora (najczęściej). Jak kupujesz w tp łącze klienckie (odpowiedni,
    czytaj: duuużo tańsze), to masz przepustowość DO. Sprawa jest jasna. To
    są różne łącza w różnej ciebie. Jak kupujesz Daewoo, albo Porsche to też
    jest różnica w cenie i jakości.

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 24. Data: 2011-03-04 16:36:09
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 04-03-11 13:48, crazy bejbi wrote:
    > Tak sobie przeliczyłem 12 godzin na miesiąc, to daje 1/60 czasu, czyli
    > 1,66% czasu w miesiącu, czyli dostępność pełnej przepustowości usługi
    > musi być na poziomie 98,33% - takie SLA duzi operatorzy dają przy
    > usługach gwarantowanych za ciężką kasę ... wyższe to już tylko na węźle.
    >
    > A tu jeszcze nie chodzi o dostępność usługi wogóle, ale o 90%
    > maksymalnej przepustowości ! idiotyzm!

    Wiesz, problem jest inny. W typowej osiedlówce dogadujesz się z
    sąsiadami i w danym momencie wszyscy zaczynacie na maksa ssać przez 12h.
    Jak zbierze się trochę ludzi w jednym segmencie sieci, to abonament
    będzie gratis. I co miesiąc tak. I dołożyć badylarzowi!

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 25. Data: 2011-03-04 16:50:27
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    W dniu 2011-03-04 15:12, Adam Paluch pisze:

    > i wtedy kto kupi taka usluge skoro "konkurencja daje 120Mbps" ? ;)
    > Zawsze powtazam ze najwazniejsza jest edukacja i minimalna znajomosc tematu lub
    > uslugi jaka sie chce kupic lub sie jej potrzebuje.

    Nie nie nie... Klient będzie wolał Orange/Play bo daje 2/14GB :D (autentyk)

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 26. Data: 2011-03-04 17:04:41
    Od: Adam Paluch <a...@-...com.pl>

    W dniu 2011-03-04 17:36, Grzegorz Janoszka pisze:

> [...]
    > Jak zbierze się trochę ludzi w jednym segmencie sieci, to abonament
    > będzie gratis. I co miesiąc tak. I dołożyć badylarzowi!

    jeszcze dodatkowo ... w projekcie chodzi o predkosc down czy up ? chyba
    ze pomyslodawca nie przewiduje dwukierunkowosci ? ;)

    --
    bluuu

  • 27. Data: 2011-03-04 18:09:57
    Od: Pawel Malachowski <p...@n...niewazne>

> [...]

    > usługach gwarantowanych za ciężką kasę ... wyższe to już tylko na węźle.
    >
    > A tu jeszcze nie chodzi o dostępność usługi wogóle, ale o 90%

    Przerzucą się wszyscy z dedyków na VPN-y po Internecie. ;)
    Tani megabit, przepustowość gwarantowana z wysokim SLA, trzeba by tylko
    zasugerować rozszerzenie regulacji o maksymalne opóźnienia pakietów.

    Ogólnie, intencja regulacji jest dobra.

    --
    Paweł Małachowski

  • 28. Data: 2011-03-04 18:42:47
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2011-03-04 13:48, crazy bejbi pisze:

> [...]
    > usługach gwarantowanych za ciężką kasę ... wyższe to już tylko na węźle.
    >
    > A tu jeszcze nie chodzi o dostępność usługi wogóle, ale o 90%

    wkurza mnie, że na np. wrocławskim rynku są firmy, które psują rynek.
    Wchodzi taki, daje niby 100Mb/s. A klient (też głupi) myśli: kupuje
    100Mb/s, pewnie będę miał z 50-70Mb/s i później skargi, że działa tylko
    1Mb/s

    Do tego wszystkie GSMy dające 7,2Mb/s które działają jak 1/10 z tego a
    czasami 1/100

    Nie da się sprzedać internetu bez sporego overbookingu o parametrach
    100Mb/s za 50 złotych. Nie dajmy się oszukiwać.

  • 29. Data: 2011-03-04 19:28:44
    Od: mk <h...@p...onet.pl>

    On 03/04/2011 01:42 PM, Mruk wrote:

> [...]
    >
    > Nie da się sprzedać internetu bez sporego overbookingu o parametrach
    > 100Mb/s za 50 złotych. Nie dajmy się oszukiwać.

    Ale tu tez jest rola operatora zeby wytlumaczyc klientowi co kupuje i
    jak. Jesli bedzie wiedzial jak to dziala to nie bedzie sie dawal oszukiwac.

  • 30. Data: 2011-03-04 20:18:28
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-03-04 20:28, mk pisze:

    > Ale tu tez jest rola operatora zeby wytlumaczyc klientowi co kupuje i
    > jak. Jesli bedzie wiedzial jak to dziala to nie bedzie sie dawal oszukiwac.

    Społecznie ? Rolą operatora jest przynieść jak największy zysk. Już
    szybciej rolą ustawodawcy zamiast wprowadzać takie chore pomysły byłaby
    edukacja. Operator nic z edukacji nie ma. No chyba, że edukuje swojego
    przyszłego klienta, że tamci to ściemniają, a u mnie jest wolniej, ale
    zawsze działa ... inaczej nie ma w tym żadnego interesu.

    wojtek