  • 41. Data: 2011-03-05 20:49:53
    Temat: Re: Średnia prędkość internetu w Polsce jest ponad 65 Mbps
    Od: "dzanus" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    >zakupem usługi, której operator nie jest w stanie świadczyć. Założenie
    >jest, iż 90% przepustowości zapisanej w umowie ma być dostępne przez
    >12 godzin dziennie. Jak spojrzysz na wykresy wolumenu ruchu
    >przykładowo w PLIX'ie to zobaczysz, że waha się on od około 18 do 120
    >Gb/s. Ale już przez 12 godzin na dobę jest niższy niż 70-80 Gb.s (no
    >może za wyjątkiem weekendów, gdzie granica ta wzrasta do 90 Gb/s).
    >Czyli jak widać ISP spokojnie może stosować overbooking i w godzinach
    >szczytu wysycić łącze w 100%, aby tylko nie przekroczyć tych 20-40%

    Ustawy nie czytałem ale z informacji zamiaszczonej na gazeta.pl wynika, że
    jeśli człowiek kupujący 10Mbit przez 12h bedzie miał mniej niż 9Mbit to może
    niepłacić abonamentu. Co do PLIX-a i ruchu.. wykresy to ruch standardowy.
    Dodaj do tego ruch cwaniaków którzy będą chcieli Ci udowodnić, że nie
    spełniasz kryterów i np. przez kilka dni nonstop robią mirrora jakiegos
    dużego ftp-a. Załóżmy, że sieć ma 1000 klientów i 10% z nich ma ochotę Ci
    udowodnić, że ich oszukujesz albo nazwijmy to wprost ma ochotę mieć net za
    darmo. Przyjmijmy dla uproszczenia, żę mają łącza 10Mbit 10M x100 masz 1G.
    Załóżmy, że nie masz overbookingu ale jak by pomyśleć tak dalej to takich
    sieci i cwaniaków w kraju jest powiedzmy, że też setka 10x100x100 = 100G .
    Jakiś mądry wpada na pomysł www.nieplacezainternet.pl tam daje porady jak
    nie placic za internet. Powstaje forum na którym ludzie ugadują się na
    konkretne terminy pomiarów. Może to moja fantazja ale znając pomysłowość
    rodaków jest to realne.. Idea jest słuszna aby podnosić jakość usług ale
    karą nie może być niezapłacenie całości abonamentu. Oczywiscie jeśli ktoś
    zadeklaruje 10Mbit a klient bedzie miał 5Mbit lub jeszcze mniej to nie
    podlega dyskusji, że oszukuje klienta. Pozostaje problem do kąd ma miec to
    10Mbit przy rozproszonej sieci takiej jak internet jest to nierealne zeby
    wszedzie miał 10Mbit. Pomysł dobry kryteria przesadzone, na chwilę obecną to
    puste gadanie kilka osób już zadało ciekawe pytania zobaczymy czy UKE weźmie
    je pod uwagę i przekaże do MI.

    >Wracając do autostrad to powyższą ustawę można porównać do jazdy
    >przynajmniej w godzinach 23-11 z pełną prędkością a w godzinach
    >szczytu jazdę w kolumnie pojazdów. Ale stanie w korkach przez ponad 12
    >godzin nie wchodzi w grę.

    Nie czytałem tego projektu jak się z nim zapoznam to odniosę się do Twojej
    wypowiedzi. Na chwilę obecną sądze, że jest tak jak pisałem wyżej.

    >Zresztą moim zdaniem to taka ustawa ma na celu standaryzowanie ofert
    >operatorów, gdyż teraz często zdarza się, że 10Mbps, 10 Mbps nierówne :
    >(. Jak podpisałeś wieloletnią umową to musisz się męczyć i liczyć na
    >łaskę operatora. Do tego często niższe prędkości kosztują niewiele
    >mniej a ich użytkownicy, których jest najwięcej, nie odczuwają tak
    >dotkliwie spadków prędkości.

    GSM-owcy dają 7 dniowy test, umowa zawarta poza siedzibą operatora może
    zostać rozwiązana w ciągu 7 dni od jej podpisania, niektóre sieci dają nawet
    miesiąc na przetestowanie, warto też spytać sąsiada czy jest zadowolony z
    usług operatora interetu. Lepsza była by jakaś edukacja ponieważ najcześciej
    ludzie nawet nie wiedzą co mają a mają interenty a mają np. 7 Giba. Jak ktoś
    jest naiwny i wierzy w bajki z reklam to jego sprawa, roządny klient dowie
    się jak najwiecej o operatorze z którym chcemy zawrzeć umowę. Nieuczciwi
    sprzedawcy są w każdej branży dziwi mnie tylko zapał z którym MI chce akurat
    regulować rynek telekomunikacyjny. Osobiscie nie robił bym dramatu z tego,
    że mam umowę na 10Mbit a wychodzi mi 9Mbit ale znajdzie sie bardzo dużo osób
    które ze względu na oszczedności będą obciązały wszystkie infolinie
    techniczne i przekrowadzaly dziennie kilkadziesiąt testów.

  • 42. Data: 2011-03-06 07:44:12
    Temat: Re: ?rednia pr?dko?? internetu w Polsce jest ponad 65 Mbps
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-03-05 21:49, dzanus pisze:

    > us?ug operatora interetu. Lepsza by?a by jaka? edukacja poniewa? najcze?ciej
    > ludzie nawet nie wiedz? co maj? a maj? interenty a maj? np. 7 Giba. Jak kto?

    Do nas w ciągu dwóch tygodni dzwoniły dwie różne osoby, że im nie działa
    internet, pierwsze pytanie pani odbierającej telefon: jaki adres: ulica
    jakaśtam ... hm ... konsternacja ... ale my nie obsługujemy tego regionu
    miasta - nie mamy tam sieci. Ale czy my się zajmujemy internetem ? No
    tak, ale czy na pewno Pan jest naszym klientem ? Eeee a to ja sprawdzę
    ... do usłyszenia.

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 43. Data: 2011-03-06 09:06:53
    Od: Gorbush <g...@y...pl>

    On 5 Mar, 21:49, "dzanus" wrote:
    > GSM-owcy daj 7 dniowy test, umowa zawarta poza siedzib operatora mo e
    > zosta rozwi zana w ci gu 7 dni od jej podpisania, niekt re sieci daj nawet
    > miesi c na przetestowanie, warto te spyta s siada czy jest zadowolony z
    > us ug operatora interetu.

    To są całkiem dobre rozwiązania, ale umowę podpisujesz na znacznie
    dłuższy okres.
    Ja jak brałem 20 Mb/s w połowie ubiegłego roku to tyle osiągałem
    niemal o każdej porze dnia.
    Teraz już nawet prędkość spada do 5Mb/s. IPS twierdzi, że muszą
    zmienić dostawcę, gdyż aktualny (TPSA) się nie wywiązuje lub nie może
    dostarczyć większej przepustowości. Chociaż sugerowany termin (koniec
    lutego) tej zmiany już minał, nadal czekam dość cierpliwie, gdyż
    podobno umowa z nowym ma 3 miesięczny termin realizacji, który mija
    dopiero w połowie Marca. Ale gdyby okazało się, że to jedynie mydlenie
    oczu to będę podejmował inne działania. Ale bez takiej ustawy nie
    będzie to prosty proces. Podobno pomaga interwencja UKE, ale ostatnio
    mają oni dużo do roboty.

    Co do ustawy proponowanej przez Ministerstwo Infrastruktury to
    przyznaje, że również jej nie czytałem. Ale podejrzewam, że pismak z
    GW nieco się pomylił. Propozycją UKE było, iż za 12 godzin transferu
    poniżej 90% deklarowanej przepustowości można nie płacić abonamentu za
    dany dzień. Do tego jak to będzie nawet 80% i połowa w najgorszym
    momencie to i tak niewielka ilość osób będzie chętna złożyć
    reklamacje. Co najwyżej będą mieli dodatkowy argument, aby
    zmobilizować swojego operatora do poprawy sytuacji.

    Nie chce mi się wierzyć, aby MI nie poszło tak daleko do przodu w
    swoich zapędach. W przypadku projektu UKE wątpię, aby komuś chciało
    się kombinować każdego dnia, aby nie płacić za Internet a do tego
    spokojnie można by mu zarzucić działanie na szkodę sieci, co zazwyczaj
    jest zapisane w regulaminie i rozwiązać z nim umowę z karą umowną lub
    przynajmniej go tym postraszyć. Co prawda jest to dość podobne do
    przypadku 12 godzin w miesiącu, gdyż ruch w dużej sieci rzadko podlega
    gwałtownym wahaniom. Udowodnienie takiego zachowania sieci także nie
    jest takie trudne, gdyż wystarczy dokonać dwóch serii pomiarów danego
    dnia w odstępie 12 godzinnym i kilku sąsiednich, aby mieć w miarę
    wiarygodny dowód.

  • 44. Data: 2011-03-06 09:13:06
    Od: "dzanus" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > ale czy na pewno Pan jest naszym klientem ? Eeee a to ja sprawdzę ... do

    Niestety jest to pokolenie Youtube. Dzwoni klientka, że nie działa internet.
    Patrze zalogowana sesja pppoe jakis ruch idzie. Pytanie jaki komunikat widzi
    Pani na ekranie? Standard nie można otworzyć strony. Proszę w pasku adresu
    wpisać wp.pl. O to tak można? - mocne zdziwienie. Domyślam się, że jak 90%
    użytkowników wpisywała zapytanie do google. Stona startowa nie działa tzn.
    że nie działa internet ręce opadają.

  • 45. Data: 2011-03-06 09:41:42
    Od: "dzanus" <d...@p...onet.pl>

> [...]

    >oczu to będę podejmował inne działania. Ale bez takiej ustawy nie
    >będzie to prosty proces. Podobno pomaga interwencja UKE, ale ostatnio

    Widzisz stoisz z drugiej strony barykady ale są miejsca w Polsce gdzie mały
    ISP jest skazany na jednego operatora dla którego jest konkurencją.
    Generalnie w Twoim przypadku bym się cieszły ponieważ są miejsca, że
    internetu nie ma wcale. Często odmawiam instalacji z powodu BMT nawet jak by
    się ktoś uparł to nie jestem w stanie świadczyć w danym miejscu usługi lub
    cena jaką bym musiał podać za ten internet zabija klienta. Wejdą te przepisy
    to sie znajdą inne zapisy w regulaminie już jest wiele propozycji. Dla mnie
    bezsensem jest to, że ktoś chce bardzo regulować rynek. Aktualnie cena
    paliwa to jakiś dramat i nikt nie chce tego regulować bo im drożej tym
    wiecej kasy dla państwa. W sklepach nie ma cukru a tu kilku kolesi bez
    pojęcia o rynku telekomunikacyjmy stara sie wypromować chyba własną osobę
    beznadziejnym pomysłem. 5Mbit to całkiem sporo więc nie dramatyzował bym
    tylko przeszedł na niższą opcje i poczekał aż poprawią się możliwości.
    Osobiscie jak byś do mnie zadzwonił, że masz w umowie 20Mbit a realnie 5Mbit
    to bym z powodu pogorszenia warunków technicznych zaproponował 5Mbit lub
    rozwiązanie umowy (tak robi np TP). W każdym biznesie są oszuści i tego się
    nie uniknie ale rynek wyreguluje się sam już rząd włączał się kilkukrotnie w
    regulowanie rynku jak wyszło widać. Zerwane linie napięcia i brak prądu w
    domach przez kilka dni chyba nawet tydzień jakoś nikt nie wyskoczył z
    pomysłem nie płacić za prąd. Internet jest dobrą kiełbasą wyborczą czekam na
    kolejne przedwyborcze pomysły internet za darmo.

  • 46. Data: 2011-03-06 09:44:57
    Od: Daniel Kulesza <k...@t...pl>

    http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/
    projekty_ustaw/ustawy_telekomunikacja_2010/zaloz_pro
    j_ust_prawo_telekom/px_zalozenia_31_12_10_bez_rej.pd

    ja jeszcze całej nie przeczytałem, ale : "Określenie minimalnej
    gwarantowanej prędkości transferu danych w ramach świadczonej
    usługi dostępu do sieci Internet ma na celu także wyeliminowanie
    problemu zawyżania
    prędkości transferu danych w ofertach promocyjnych kierowanych przez
    przedsiębiorców
    telekomunikacyjnych do potencjalnych abonentów. Prawie wszyscy dostawcy
    usługi dostępu
    do Internetu zabezpieczają się bowiem w umowach z klientami wskazując,
    że oferowane
    prędkości są prędkościami maksymalnymi, a które w zasadzie nigdy nie
    wystąpią w praktyce.
    Ratio legis tego przepisu jest wprowadzenie uczciwej konkurencji
    bazującej na realnych
    danych i przejrzystych zasadach. Przedsiębiorcy powinni bowiem
    rywalizować na rynku
    oferując gwarantowane prędkości"

    dla mnie jest oburzające.

    Jak może jakiś urzędnik napisać, że "Prawie wszyscy dostawcy" oferują
    prędkości które "w zasadzie nigdy nie wystąpią w praktyce".
    Na czym oparł takie twierdzenie ? Jakoś nie przypominam sobie, żeby
    ktokolwiek sprawdzał jakość usług w mojej i 200 innych sieciach.

  • 47. Data: 2011-03-06 10:52:57
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Sun, 06 Mar 2011 01:06:53 -0800, Gorbush napisał(a):
> [...]
    > jest takie trudne, gdyż wystarczy dokonać dwóch serii pomiarów danego
    > dnia w odstępie 12 godzinnym i kilku sąsiednich, aby mieć w miarę

    A jak ktoś ma przez miesiąc zdech neta od 16-22 to nie poradzi.

  • 48. Data: 2011-03-06 11:40:48
    Temat: Re: ?rednia predko?ae internetu w Polsce jest ponad 65 Mbps
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 05.03.2011 dzanus <d...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Pomy?le identycznie jak Ty. Skoro p?ace za autostrade i mam czym jechaae 140
    > km/h to jak pojade 1/30 fragment tego odcinka z predko?ci? mniejsz? ni? 90%
    > to nie musze p?aciae. Pragne podkresliae, ?e skoro mam zap?aciae te powiedzmy
    > 10PLN to nie interesuje mnie deszcz, snieg, noc, zakrety oraz wypadki lub
    > te? anemiczni u?ytkownicy tej autostrady.

    Przesadzasz, oczywiście zdarzają się usterki, zdarzają się wypadki itd.
    Ale jak dobrze pamiętam to chyba o któryś odcinek autostrady na południu
    to już się sądzą, czy można nazywać coś autostradą i pobierać za to
    opłaty jak jest rozkopana co kilkaset metrów. Zdrowy rozsądek i nie
    przesadzanie żadnej ze stron.

    > Druga sprawa jak w kontakcie
    > czesto mam 210V lub mniej to te? nie musze za to p?aciae?

    A jak będziesz miał cały czas 10V i Energa czy inny operator Ci powie,
    że przecież możesz mieć do 230V to też będziesz szczęśliwy ? Jak dla
    mnie to ustawodawca chce ukrucić właśnie takie rażące przypadki
    oszukiwania klientów.

> [...]
    > bym sie gdyby na 2 dni przed zap?at? za fakture nie rzucili sie ostro do
    > testowania. Mocno w?tpie aby którykolwiek z operatorów by? w stanie sprostaae
    > takim wysokim wymagani? jakie chce na?o?yae MI. Pamietajmy o tym, ?e gorszy
    > jeden niezadowolony klient ni? setka zadowolonych. Rynek sie wyreguluje sam,
    > ludzie ju? najedli sie internetów z GSM-ów i uryniastych operatorów wiedz?
    > jak to "dzia?a" rok dwa nauczeni b?edem pójd? tam gdzie bedzie dzia?aae
    > dobrze. Chory pomys? z chorego ministerstwa dróg zrobiae nie umiej? to sie
    > wzieli za internet.... efekt.... dramat.

    Rynek rynkiem, ale trudno, żeby klient uwiązał się do oszusta i płacił
    mu np. rok czy 2 lata, tylko dlatego, że właśnie rynek się reguluje sam.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 49. Data: 2011-03-06 15:02:29
    Od: "xarafaxz@[TNIJTA]gmail.com" <xarafaxz@_TNIJTA_gmail.com>

    Zachowana pisownia oryginalna.

  • 50. Data: 2011-03-06 19:40:18
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Smok Eustachy wrote:

    > Dnia Fri, 04 Mar 2011 14:28:44 -0500, mk napisał(a):
    > /.../

    > Operator ma świadczyć a nie tłumaczyć. Konsulting kosztuje i to sporo.

    Co byś powiedział sklepowej, gdyby po zapytaniu o kolor pietruszki
    powiedziała ci "Konsultacje kosztują! Idź se pan sam sprawdzić!" ?

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka