  • 11. Data: 2009-03-01 15:12:22
    Temat: Re: Srubokrety do serwisu PC
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Sun, 1 Mar 2009 14:42:49 +0100, Mariusz Kruk
    <M...@e...eu.org> wrote:

    >Wkrętak!
    >Poza tym, raczyłeś zapomnieć o wszelkich wynalazkach typu torx i
    >pochodnych. (np. bodajże Compaq swojego czasu używał systemu podobnego do
    >torksa, tylko pięcioramiennego). No i oczywiście nie zapominajmy o np.
    >kablach szeregowych przykręcanych płaską końcówką.

    Różne urządzenia mają czasami tak rózne wkręty że nie wiadomo co do
    tego zastosować. Oprócz wkrętaków krzyżowych przydają się płaskie,
    torx-y i najróżniejsze wynalazaki. Ja ostatnio kupiłem w jakijś
    promocji w "Biedronce" zestaw ~50 sztuk końcówek o najróżniejszych
    profilach niespotykanych gdzie indziej. Nie liczę na jakąs super
    jakość ale to są końćówki własnie do nietypowych spraw. A na cvo dzień
    to wspominane wczęsniej niebieski (krzyżaki) i czerwone (płaskie)
    Hi-Tec w różnych wielkościach.Do tego taki czerwony powlekany PH1 -
    elektryczny. No i 2 Stanley-e - tylko zę one nei mają magntycznej
    końcówki wiec raczej używam je do rozkręcania obudów a nie kręcenia w
    miejscach mało dostępnych. Do laptopów wbrew pozorm że tam małe śrubki
    najlepeij zwykle nadaje sie rozmiar PH1. A Compaq ma torx ale z
    dodatkowymi podcięciami tak że mozna te śrubki wykręcić płaskim
    śrubokrętem. A jak dużo kręcenia to jednak polecam jakiś porządny
    wkrętak elektryczny z pożądnymi końcówkami. Jak rozkręcaliśmy i
    skecaliśmy kompy na skalę dośc masową (np. inwentaryzacja po numerach
    seryjnych z naklejek elementów 150 komputerów) to bardzo dobrze
    sprawdzała sie dość duża wkrętarka Bosh-a z regulowanymi obrotami
    sprzegłem. ;-)

    Zdrówko

  • 12. Data: 2009-03-01 15:17:26
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciek "Babcia" Dobosz"
    >najlepeij zwykle nadaje sie rozmiar PH1. A Compaq ma torx ale z
    >dodatkowymi podcięciami tak że mozna te śrubki wykręcić płaskim
    >śrubokrętem.

    Obecnie - tak. Pisałem o czasach ok. 2000 roku, może 2002.

> [...]
    >seryjnych z naklejek elementów 150 komputerów) to bardzo dobrze
    >sprawdzała sie dość duża wkrętarka Bosh-a z regulowanymi obrotami

    Tylko trzeba uważać. Mam takiego Boscha i zapomniałem kiedyś, że
    przestawiłem sprzęgło z czwórki na piętnastkę, bo w serwerze śruba była
    ździebko zapieczona. I jak przykręcałem z powrotem mało sobie ręki nie
    połamałem.

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Są ryby piły i ludzie młoty.
    \ K...@e...eu.org /

  • 13. Data: 2009-03-01 15:44:32
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Sun, 1 Mar 2009 16:17:26 +0100, Mariusz Kruk
    <M...@e...eu.org> wrote:

    >epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciek "Babcia" Dobosz"
    >
    >Obecnie - tak. Pisałem o czasach ok. 2000 roku, może 2002.

    Raczej nie. Najstarszy działający nadal serwer Compaq Proliant 800 (2x
    PPro 233) który mam pod ręka jest z 1995 albo 1996 roku. 3 stacje
    robocze DeskPro z serii EN z 2001. Komp z serii 300 z 2001 alboi 2002
    roku. Rackowy Prolian DL360G2 też z tego okresu mniej więcej.
    Wszystkie mają dokładnie takie śruby jak piszę. I odkąd pamietam takie
    miały. Może HP przez wykupieniem Compaqa takie miały? W poniedziałek
    zapytam kumpla z biurka obok - parę lat przepracowac dla HP. Albo
    jakaś inna firma.

    Zdrówko

  • 14. Data: 2009-03-01 15:46:30
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >Wszystkie mają dokładnie takie śruby jak piszę. I odkąd pamietam takie
    >miały. Może HP przez wykupieniem Compaqa takie miały?

    Chulercia. To dziwne. Bo pamiętam, że mieliśmy problem z takimi dziwnymi
    śrubkami, a większość firmowego sprzętu, to była właśnie Compaq w tamtym
    czasie u nas. Najwyraźniej memoria fragilis est i to było u kogoś innego
    :-/

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ The number you have dialed is imaginary.
    \ K...@e...eu.org / Please rotate your phone 90 degrees and try

  • 15. Data: 2009-03-01 16:07:48
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Sun, 1 Mar 2009 16:46:30 +0100, Mariusz Kruk
    <M...@e...eu.org> wrote:

> [...]
    >śrubkami, a większość firmowego sprzętu, to była właśnie Compaq w tamtym
    >czasie u nas. Najwyraźniej memoria fragilis est i to było u kogoś innego

    O coś takiego ma Compaq:
    http://media.urbandictionary.com/image/page/compaqsc
    rew-7521.jpg
    Tzn - takie wycięcie pod torxa chyba T15 (ale występują tez T10) albo
    pod płaski bo łepek wkręta bywa rózny - zwykle w formie walca. Zresztą
    Compaq sprzedaje takie swoje firmowe wkrętaki po jakiejś zbójeckiej
    cenie. ;-)

    Zdrówko

  • 16. Data: 2009-03-01 16:25:33
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > To się wyklucza.

    chyba jednak nie masz pojecia o czym piszesz :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 17. Data: 2009-03-01 20:47:43
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Janusz Pabłocki" <j...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:goe2eg$6aa$1@news.interia.pl...

    > To się wyklucza.

    Nie wyklucza - "Alles im OBI" - znajdziesz u OBIego śrubokręty po 3 zł i po
    63 zł.
    Kup te droższe, a posłużą kilka lat...

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 18. Data: 2009-03-01 21:01:44
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "digitaladam" <digitalfilter(male_wlochate)wp.pl> napisał w
    wiadomości news:49aa6b0b@news.home.net.pl...
    > Macie jakieś sprawdzone modele/marki śrubokrętów, których używacie przy
    > składaniu komputerów? Zwykłe, manualne, nie żadne wkrętarki. Co by
    > pasowały do standardowych śrubek dostarczanych wraz z obudowami. No i
    > najważniejsze, aby wytrzymały nieco dłużej niż tydzień/miesiąc (czyli np.
    > wszelkie Toya itp. odpadają)

    Stanley jest OK. Przyzwoita jakość za przyzwoitą cene. Przy serwisowaniu
    komputerów nigdy ich nie zepsujesz :)
    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2009-03-01 21:34:03
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    Hants pisze:

> [...]
    retak_plaski_test.jpg

    > Potwierdzam - wyjatkowo udany i wytrzymaly model ( uzywany w warsztacie
    > samochodowym ;-)

    Dołączę się do opinii. Nie do ubicia.

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 20. Data: 2009-03-01 21:58:56
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-03-01 21:47, Użytkownik Jd. napisał:

    > Nie wyklucza - "Alles im OBI" - znajdziesz u OBIego śrubokręty po 3 zł i po
    > 63 zł.
    > Kup te droższe, a posłużą kilka lat...

    Ja bym radził kilka kompletów tych tańszych.
    Będzie taniej a posłużą i tak dłużej.
    No chyba że nie komputery a samochody i czołgi serwisujesz,
    wtedy może i warto jednak te droższe. :-)