  • 21. Data: 2009-03-01 22:25:45
    Temat: Re: Srubokrety do serwisu PC
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Ja bym radził kilka kompletów tych tańszych.
    > Będzie taniej a posłużą i tak dłużej.
    > No chyba że nie komputery a samochody i czołgi serwisujesz,
    > wtedy może i warto jednak te droższe. :-)

    mialem kiedys jednego Stanleya i byl naprawde super, kupiony w jakims
    hipermarkecie budowalnym.
    sluzyl pare lat poki go gdzies nie zgubilem :)
    wiec jesli chodzi o trwalosc, to dobry markowy.
    ale jak ktos ma w zwyczaju gdzies gubic narzedzia to kilka jakis tandetnych
    nawet jak sie zgubi to nie szkoda :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 22. Data: 2009-03-02 00:50:30
    Od: vcore <mail*TNIJ*@vcore.pl>

    digitaladam pisze:
    > Macie jakieś sprawdzone modele/marki śrubokrętów, których używacie przy
    > składaniu komputerów? Zwykłe, manualne, nie żadne wkrętarki. Co by
    > pasowały do standardowych śrubek dostarczanych wraz z obudowami. No i
    > najważniejsze, aby wytrzymały nieco dłużej niż tydzień/miesiąc (czyli
    > np. wszelkie Toya itp. odpadają)
    > Pozdrawiam!

    do prac serwisowych polecam Victorinox Cyber Tool
    http://allegro.pl/search.php?string=Victorinox+Cyber
    +Tool
    jesli nie skrecasz kilkudziesieciu obudów dziennie to napewno bedziesz
    zadowolony, ja osobiscie mam tą najtanszą wersje od paru lat i jest nie
    do zdarcia

    --
    _ _ ___ ___ ___ ___
    \_/|___|___|_| |___| mail[at]vcore.pl

  • 23. Data: 2009-03-02 07:52:19
    Od: "digitaladam" <digitalfilter(male_wlochate)wp.pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> napisał w
    wiadomości

    > Niby dlaczego odpadają? Już któryś rok mi służą.

    Niestety u mnie się nie sprawdzają.

  • 24. Data: 2009-03-02 07:54:32
    Od: "digitaladam" <digitalfilter(male_wlochate)wp.pl>

    Użytkownik "Nazgul" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > amatorskiej zabawy zdecydowanie wystarczy (zwłaszcza że końcówki z dobrej
    > jakości materiału) ale jeśli zamierzasz uruchomić produkcję seryjną to
    > chyba bym polecał jakiś elektryczny.

    Produkcja seryjna, to może nie. Ale tak od kilkunastu do kilkudziesięciu
    śrubek na dzień.
    Próbowałem elektryczną, ale ręcznie szybciej mi to idzie;)

  • 25. Data: 2009-03-02 11:36:34
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Sun, 1 Mar 2009 12:01:15 +0100, digitaladam napisał(a):

> [...]
    > do standardowych śrubek dostarczanych wraz z obudowami. No i najważniejsze,
    > aby wytrzymały nieco dłużej niż tydzień/miesiąc

    Wspominany tutaj Hi-Tec. Bardzo dobrze sobie radzi, przez lata nie do
    zdarcia. I bez obaw ze ukruszysz koncowke jak w najtanszych wynalazkach - a
    przy tym wcal enie jest drogi. Jesli do serwisu to to minimum trzy rozmiary
    gwiazdki, i tyle samego plaskiego. Plus dobrze zaopatrzyc sie w krotkie i
    dlugie. Wiec pewnie z dziesiec Ci wyjdzie. Zadne wynalazki z wymiennymi
    koncowkami.
    Oprocz Hi-Tec mam jeszcze takie z raczka z miekiej masy - z zielonymi dla
    gwiazdki i czerwonymi dla plaskiego wstawkami, utwardzona koncowka.. ale
    niestety nie wiem jaka to marka:) W kazdym badz razie w cenie 8-10 zl za
    srubokret spokojnie kupisz naprawde przyzwoity sprzet.
    No i jesli masz zamiar rzeczywiscie prowadzic serwis, to pewnie bedziesz
    mial stycznosc ze sprzetem HP. Wiec komplecik srubokretnow do ich srubek.
    Tu niesteyt nie ma lekko - musisz miec caly komplet, bo mniejszym nie
    odkrecisz duzej sruby i odwrotnie, jak to ma miejsce w normalnej gwiazdce.
    Musi byc dopasowany i juz.

    --
    Mark

  • 26. Data: 2009-03-02 11:42:44
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Sun, 01 Mar 2009 16:44:32 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

    > Raczej nie. Najstarszy działający nadal serwer Compaq Proliant 800 (2x
    > PPro 233) który mam pod ręka jest z 1995 albo 1996 roku. 3 stacje
    > robocze DeskPro z serii EN z 2001. Komp z serii 300 z 2001 alboi 2002
    > roku. Rackowy Prolian DL360G2 też z tego okresu mniej więcej.
    > Wszystkie mają dokładnie takie śruby jak piszę. I odkąd pamietam takie
    > miały. Może HP przez wykupieniem Compaqa takie miały? W poniedziałek
    > zapytam kumpla z biurka obok - parę lat przepracowac dla HP. Albo
    > jakaś inna firma.

    HP to nie tylko Compaq. I owszem, jak najbardziej spotkasz sie ze srubkami
    bez wyciec pod standardowy plaski. W komputerach czesto daja przyzwoite
    srubki, ale jak juz zerkniesz np do drukarek, to do wielu modeli bez bez
    kompletu pasujacego do ich srubek nawet nie podchodz.
    Co smieszniejsze - czasem wyglada to tak jakby sami nie mogli sie
    zdecydowac, bo w jednym urzadzeniu potrafia sie znalez i "normalne" srubki,
    i ich te dziwne wynalazki, a nawet te o ktoryh mowisz.
    Natomiast niestety sytuacja opisywana przez Ciebie, ze srubki sa z
    podcieciami, w przypadku HP NIE jest standardem

    --
    Mark

  • 27. Data: 2009-03-02 12:06:30
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 2 Mar 2009 12:42:44 +0100, Mark <t...@a...w.pl> wrote:

    >HP to nie tylko Compaq. I owszem, jak najbardziej spotkasz sie ze srubkami

    Zwróciłeś uwagę że napisałem o wykupieniu Compaq-a przez HP? ;-)

    >bez wyciec pod standardowy plaski. W komputerach czesto daja przyzwoite
    >srubki, ale jak juz zerkniesz np do drukarek, to do wielu modeli bez bez
    >kompletu pasujacego do ich srubek nawet nie podchodz.

    Wiesz - róznych śrubewk do komputerów i róznych peryferiów ma w sumie
    tak na oko z 8-10 kilogramów: posegregowane 3 pudła z przegródkami
    popularnych formatów i wiaderko innych. Zbiera sie tak od 10-12 lat w
    jednej z szaf.

> [...]
    >Natomiast niestety sytuacja opisywana przez Ciebie, ze srubki sa z
    >podcieciami, w przypadku HP NIE jest standardem

    Zwróciłeś uwagę że pisąłem o Compaq-u a nie o całym HP?

    Zdrówko

  • 28. Data: 2009-03-02 12:26:08
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 2 Mar 2009 12:36:34 +0100, Mark <t...@a...w.pl> wrote:

> [...]
    >gwiazdki, i tyle samego plaskiego. Plus dobrze zaopatrzyc sie w krotkie i
    >dlugie. Wiec pewnie z dziesiec Ci wyjdzie. Zadne wynalazki z wymiennymi

    Dodam że tych najpopularniejszych to warto meić 2-3 sztuki każdego
    żeby gorączkowo sie nie zastanawiać gdzie jest ten jednej a potem
    okazuje się zę został u klienta.

> [...]
    >Tu niesteyt nie ma lekko - musisz miec caly komplet, bo mniejszym nie
    >odkrecisz duzej sruby i odwrotnie, jak to ma miejsce w normalnej gwiazdce.

    No i jeszce warto mieć komplet torxów i mniejszych wkretaków bo
    czasami zadraza sie np. zdjąć elektronikę z dysku albo rozkręcać coś
    nietypowego. Ja używam do tego dwóch zestawów. Taki:
    http://www.cnd.com.pl/produkt.php?produkt=2115&grupa
    =268
    i taki: http://www.cnd.com.pl/produkt.php?produkt=1512&grupa
    =268 Niby
    to Toya ale jako że zwykle nie ma tam jakichś większych sił to
    wystarcza. Zresztą po roku już będzie wiedziął jakie narzędzia sa
    potrzebne. ;-)

    Acha - i mimo wszytko polecam wkrętak elektryczny - nawet tani bez
    regulacji obrotów na początek. Jak nagle jest potrzeba rozkręcenia i
    skręcenia paru setek śrubek to łapa nie wytrzymuje - można sobie
    obetrzeć środek dłoni a i palce bolą.Wbrew pozorom złożenie
    przeciętnego kompa od podstaw to 30-40 śrubek (4 zasilacz, 4-6
    obudowa, po 4 na 2-3 napędy, 6-8 płyta główna, po 2-4 na wiatraki, 1-2
    na karty rozszerzeń).

    Zdrówko

  • 29. Data: 2009-03-02 19:48:37
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
    > Acha - i mimo wszytko polecam wkrętak elektryczny - nawet tani bez
    > regulacji obrotów na początek. Jak nagle jest potrzeba rozkręcenia i
    > skręcenia paru setek śrubek to łapa nie wytrzymuje
    Ale tylko pod warunkiem, że ten wkrętak ma "sprzęgło" - ustawianą siłę
    dokręcania po przekroczeniu której "przeskakuje" terkocząc lub ogranicza
    wkręcanie elektronicznie, zamiast wyrywać rękę lub ukręcać śrubę.
    Inaczej to sensu nie ma, bo nadgarstek (również przy zbyt dużej
    ustawionej sile) męczy się 10x bardziej niż przy ręcznym kręceniu.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 30. Data: 2009-03-03 08:05:18
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 02 Mar 2009 13:06:30 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

> [...]
    > tak na oko z 8-10 kilogramów: posegregowane 3 pudła z przegródkami
    > popularnych formatów i wiaderko innych. Zbiera sie tak od 10-12 lat w

    Wiem, tez tak mam.
    Ale maja ta zalete ze - poza HP-wskimi - mozna uzywac na nich normlnych
    srubokretow.
    Prawda jest taka - jak chce mic kontakt ze sprzetem HP to musi miec komplet
    pasujacy i ichniejszych srubek i tyle. Choc z wlasnego doswiadczenia -
    bedzie to najmniej uzywany komplet...

    --
    Mark