  • 31. Data: 2021-10-24 14:51:26
    Temat: Re: Stal na nóż
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 19 października 2021 o 10:40:22 UTC+2 robot napisał(a):
    > Chciałem sobie kupić plasterek dobrej stali i zrobić z niego nóż kuchenny.
    > Cały proces wykonania noża jest możliwy do wykonania w moich warunkach
    > domowych, oprócz hartowania.
    >
    > I pytanie moje jest takie (pewnie głupie): czy są stale które nie
    > wymagają hartowania żeby były twarde? Stale proszkowe się hartuje?
    > Właśnie na twardości najbardziej mi zależy.
    Kup pręta i przekuj a nie piłuj z plasterka. Albo rozetnij łożysko. Na gorąco
    wyprostuje pierścień zewnętrzny i potem wypiluj kształt. Stal na łożyska po
    odpuszczeniu daje się pilowac pilnikiem. Z gotowych stalkę kup i obrób na szlifierce.
    I ostatnia rada kup sobie nożyk zamiast go robić. Nic lepszego niż dobry kupny nie
    zrobisz a będzie sporo droższy od kupnego.

  • 32. Data: 2021-10-24 21:10:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 24 Oct 2021 05:51:26 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

    > Kup pręta i przekuj a nie piłuj z plasterka. Albo rozetnij łożysko.
    > I ostatnia rada kup
    > sobie nożyk zamiast go robić. Nic lepszego niż dobry kupny nie
    > zrobisz a będzie sporo droższy od kupnego.

    A teraz Ty udzielasz koledze dobrych rad, a ile nozy wlasnorecznie
    zrobiles ? :-P

    Ale ale ... te "najlepsze" noze bardzo drogie sa.
    na pewno nie zrobisz sobie taniej?

    A czy one naprawde takie najlepsze ?

    J.

  • 33. Data: 2021-10-24 23:02:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 24 października 2021 o 21:10:53 UTC+2 J.F napisał(a):
> [...]
    > zrobiles ? :-P
    >
    > Ale ale ... te "najlepsze" noze bardzo drogie sa.

    Dwa zrobiłem. Jeden na pracach ręcznych w podstawówce. Drewniany do rozcinania
    kopert. Drugi jak pracowałem w sporej fabryce. Z pierścienia z nierdzewnego łożyska.
    Pomimo tego że zrobiony z dobrego materiału, użyte były dobre do tego materiału
    technologie to użytkowo szału nie robił. Niedawno kupiłem na giełdzie samochodowej
    bardzo tani z powłoką ceramiczną nóż do domu. Jak bym miał porównywać ten co zrobiłem
    z tym co od cygana kupiłem to ten cygana lepszy. A Ty ile noży w życiu zrobiłeś?

  • 34. Data: 2021-10-25 18:07:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
> [...]

    >rozcinania kopert.
    >Drugi jak pracowałem w sporej fabryce. Z pierścienia z nierdzewnego

    To sie ceni, ze choc jeden zrobiles

> [...]
    >Jak bym miał porównywać ten co zrobiłem z tym co od cygana kupiłem to
    >ten cygana lepszy. A Ty ile noży w życiu zrobiłeś?

    Tyle, co ty pomp cieplnych Peltiera :-P

    Ale ale
    https://ostry-sklep.pl/noze-kuchenne

    posortuj po cenie malejaco. Np

    https://ostry-sklep.pl/takeshi-saji-r2-diamond-noz-s
    zefa-kuchni-21-cm-102151
    https://ostry-sklep.pl/takeshi-saji-r2-diamond-noz-s
    antoku-18-cm-102150
    https://ostry-sklep.pl/93192-mcusta-zanmai-ultimate-
    aranami-noz-szefa-24cm

    i nawet nie maja powloki ceramicznej.

    Recznie kute - czyli mozna zrobic samemu :-)

    J.

  • 35. Data: 2021-10-25 19:27:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 25 października 2021 o 18:07:17 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    aranami-noz-szefa-24cm

    > i nawet nie maja powloki ceramicznej.
    >
    > Recznie kute - czyli mozna zrobic samemu :-)

    Byś się zdziwił z Peltierem. Od wielu lat używam osuszacza powietrza z ogniwem
    Peltiera przed sprężarką. Sam zrobiłem osuszacz. Sprężarka jest z tych małych bardzo
    cichych, bezolejowa. Mówią na nią dentystyczna bo dentyści używają takich sprężarek.
    Przeniosłem metodę stosowana w przemysłowych instalacjach do malutkiej sprężarki. Nie
    pamiętam kiedy sprawdzałem czy w odwadniaczu za sprężarka jest woda. A kiedyś
    tygodniowo wylewałem z ćwierć szklanki wody. Kolejny raz trafiłeś jak kula w plot? A
    co do noży to zrobiłem dwa a nie jeden.

  • 36. Data: 2021-10-25 20:09:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 25 października 2021 o 18:07:17 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    aranami-noz-szefa-24cm

    > i nawet nie maja powloki ceramicznej.
    >
    > Recznie kute - czyli mozna zrobic samemu :-)

    Co w tym śmiesznego że można samemu wykuć? Żeby to zrobić potrzebne jest kowadło
    kowalskie, nie mylić że ślusarskim. Młotki kowalskie, nie mylić że ślusarskimi.
    Kotlina. Jeśli kupować używane to w przedziale 1500-2000 można się zmieścić. I to
    wszystko jest potrzebne żeby nie wiedząc jak wykuć jeden nóż. Można oczywiście kupić
    plasterek jakiejś stali i nóż wypilowac. Ale to gówno będzie a nie nóż.

  • 37. Data: 2021-10-25 20:40:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
> [...]

    antoku-18-cm-102150
    aranami-noz-szefa-24cm

    >Co w tym śmiesznego że można samemu wykuć?

    Mozna - a ty kolege zniecheca:-)

    >Żeby to zrobić potrzebne jest kowadło kowalskie, nie mylić że
    >ślusarskim. Młotki kowalskie, nie mylić że ślusarskimi.

    I to pewnie japonskie :-)

    >Kotlina. Jeśli kupować używane to w przedziale 1500-2000 można się
    >zmieścić.
    >I to wszystko jest potrzebne żeby nie wiedząc jak wykuć jeden nóż.

    Ale potem mozna wykuc wiele nozy po 3000 sztuka :-)

    >Można oczywiście kupić plasterek jakiejś stali i nóż wypilowac. Ale
    >to gówno będzie a nie nóż.

    No i kolega grzecznie pyta, jaka stal kupic :-)

    J.

  • 38. Data: 2021-10-25 20:43:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
> [...]

    >sprężarką. Sam zrobiłem osuszacz. Sprężarka jest z tych małych bardzo
    >cichych, bezolejowa. Mówią na nią dentystyczna bo dentyści używają

    No no - jestem pod wrazeniem.
    Jakie parametry ma ta sprezarka ?

    Ale to nie pompa ciepla.

    >A co do noży to zrobiłem dwa a nie jeden.

    Ten drewniany sie nie liczy.

    J.

  • 39. Data: 2021-10-25 21:04:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 25 października 2021 o 20:43:43 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    ..
    > No no - jestem pod wrazeniem.
    > Jakie parametry ma ta sprezarka ?
    >
    > Ale to nie pompa ciepla.
    > Ten drewniany sie nie liczy.
    >
    > J.
    Moc 470W. Do ośmiu atmosfer nabija zbiornik 5 litrów. Jak nie pompa ciepła jak pompa
    ciepła. Z jednej strony grzeje powietrze a potem je chłodzi i wykrapla się z niego
    woda. Pompa ciepła jak się patrzy to jest. Drewniany liczy się tak samo jak stalowy
    czy plastikowy. Jak by drewniane do kopert robił słynny japoński wytwórca nozy
    Piłajajamucharta i sprzedawca noży do kopert mial jego noże do sprzedania to nazwał
    by drewniany nóż nożem czy nie nazwał?

  • 40. Data: 2021-10-25 21:18:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    poniedziałek, 25 października 2021 o 20:43:43 UTC+2 J.F. napisał(a):

    > J.
    >Moc 470W. Do ośmiu atmosfer nabija zbiornik 5 litrów.

    A w jakim czasie?

    >Jak nie pompa ciepła jak pompa ciepła.

    No niby racja, tylko Ty chlodzisz, a on chce grzac.

    Ale tak podpytuje, bo bym chcial oszacowac sprawnosc tej chlodziarki.

> [...]
    >Piłajajamucharta i sprzedawca noży do kopert mial jego noże do
    >sprzedania to nazwał by drewniany nóż nożem czy nie nazwał?

    A pomidora czy chleb da sie tym pokroic?
    Bo jak nie, to nie nazwe :-)

    J.