  • 11. Data: 2021-04-11 13:53:55
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-04-2021 o 12:12, r...@k...pl pisze:

    > Dawno takich bzdur nie czytałem.
    > Po prostu rodacy nie mają ochoty gnić kilku dni podczas trasy nad nasze morze,

    Aha - i to nie jest bzdura Twoim zdaniem, tylko to co ja napisałem?
    No to udowodnij, że potrzeba kilku dni na przejazd nad Bałtyk.

  • 12. Data: 2021-04-11 13:54:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-04-2021 o 11:30, cef pisze:

    > Też nie do końca, bo oni też potrafią liczyć i są wygodni.
    > Znam kilku przedsiębiorców i mają zaspokojone te potrzeby-
    > mają domy z solarami itp czyli tanim prądem,
    > stać ich też na nowe auta najwyższej klasy, ale jednak mimo
    > dostępu do taniego ładowania  i braku ograniczeń finansowych
    > nie wybierają elektryków, bo to dla nich ograniczenie.

    Hybryda też? ;-)

  • 13. Data: 2021-04-11 14:00:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-04-2021 o 13:18, ToMasz pisze:

    > wkładasz kij w mrowisko. po jasną cholerę?

    Ty zacząłeś, czego się spodziewałeś?

    > Dla wielu ludzi, w tym dla mnie, nie tyle liczy się cena, ile (możesz to
    > inaczej nazwać) utrata wartości tego co kupiłem. Mieszkanie - nie traci
    > na wartości. Auto? zazwyczaj 50% w 3 lata. Więc im wyższa wartość, tym
    > więcej tracimy. Dla każdego z nas, akceptowalna kwota zakupu, a tym
    > samym akceptowalna kwota utraty wartości jest gdzie indziej.

    Jasne.
    Tyle że jeśli ten temat Cię nie interesuje, to po co zakładasz o nim
    wątki i w ogóle się w podobnych udzielasz?

    > nie wiem skąd masz informacje o duszeniu się i spalaniu śmieci.

    Okno w domu czasem otwieram, na ulicę wyjeżdżam - to wystarczy.

    >Jesteśmy jedynym
    > krajem w europie, gdzie przejście na samochody elektryczne, nawet za
    > pomocą czarodziejskiej różdżki, spowoduje zwiększenie zanieczyszczenia.
    > bo? Bo mamy prąd z węgla. dookoła nas, w krajach sąsiadujących, razem
    > wziętych (bez rosji) jest 76 elekrtowni atomowych. a u nas zero!!!!!

    No i?
    I tak elektryk pędzony w 2/3 prądem z węgla jest mniej szkodliwy niż
    spaliniak.
    Nie wspominając o tym, że udział węgla będzie malał, więc sytuacja
    będzie się poprawiała w ramach jego życia, czego raczej w przypadku
    smrodzenia diesli nie należy się spodziewać.

    > Nawet jak masz panele na dachu i samochód elektryczny, to pamiętaj że
    > Ty, Twoja żona, córka, matka, do szpitala pojadą dieslem. Szczepionka na
    > covid którą dostałeś/dostaniesz też przyjechała samochodem spalinowym.
    > Warto więc pluć na spaliniaki,

    Piszę jak jest.
    I sam jeżdżę spaliniakiem.
    Tyle, że nie mam ciasnego łba, więc wiem że smrodzi i nie mam problemu
    żeby być w stanie to przeczytać czy napisać.

    >czy może podjąć działania które
    > przyśpieszą ich odejście?

    A czym innym jest zakup ev, ew hybrydy?

  • 14. Data: 2021-04-11 15:19:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-04-11 o 13:54, Cavallino pisze:

    > Hybryda też? ;-)

    Fakty wskazują, że też.
    Widocznie uważają elektryczny napęd za zbędny dodatek
    do normalnego pojazdu.

  • 15. Data: 2021-04-11 16:36:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-04-2021 o 15:19, cef pisze:

    > Fakty wskazują, że też.
    > Widocznie uważają

    Czyli nie chodzi jak Ty twierdzisz o to, że to jest ograniczenie
    (jakiekolwiek) - bo w przypadku hybrydy takowe nie istnieje w ogóle,
    tylko o ich uważanie.

    Czyli o to czym pisałem.

  • 16. Data: 2021-04-11 16:49:43
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-04-11 10:45, _Master_ wrote:

    > Nasi rodacy zarabiają  1/4 tego co Niemcy.
    >
    > Następnym razem jak zaczniesz pisać coś o ciasnych łbach to pomyśl o
    > zarobkach i generalnie opłacalności takiego zakupu
    > Polacy nie są ELEKTRYCZNYMI DEBILAMI. Potrafią LICZYĆ

    Niemcy też raczej nie kupują elektryków.

  • 17. Data: 2021-04-11 16:51:21
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-04-11 11:09, Irokez wrote:

    > Ale to się kompletnie nie opłaca jak mam jechać do innego miasta 30
    > kilometrów żeby "zatankować" elektryka siedząc tam 2 godziny i patrząc
    > jak ładnie stoi z podpiętym kablem.

    Dobra, ale to nie jest po to. To jest po to by nie wyglądać z okna
    szpitala onkologicznego.

  • 18. Data: 2021-04-11 16:54:45
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-04-11 15:19, cef wrote:

    > Fakty wskazują, że też.
    > Widocznie uważają elektryczny napęd za zbędny dodatek
    > do normalnego pojazdu.

    Ale to zwykła głupota powoduje. W sensie, że nie ogarniają po co te
    elektryki są. Może im jeszcze nikt nie powiedział, nie spotkali nikogo z
    rakiem itp itd. Kiedyś pewnie zmienią zdanie.

  • 19. Data: 2021-04-11 17:31:27
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-04-11 13:18, ToMasz wrote:

    > wkładasz kij w mrowisko. po jasną cholerę? Mało Ci podziałów wśród Polaków?
    >
    > Dla wielu ludzi, w tym dla mnie, nie tyle liczy się cena, ile (możesz to
    > inaczej nazwać) utrata wartości tego co kupiłem. Mieszkanie - nie traci
    > na wartości. Auto? zazwyczaj 50% w 3 lata. Więc im wyższa wartość, tym
    > więcej tracimy. Dla każdego z nas, akceptowalna kwota zakupu, a tym
    > samym akceptowalna kwota utraty wartości jest gdzie indziej. obojętnie
    > czy to jest 4 tyś, za pełnolentnie auto, 25 tyś za kilkuletnie czy
    > 100tyś za nowe, zawsze znajdzie się ktoś dla kogo to  będzie gówno, bo
> [...]

    No sądzę by większość ludzi obchodziła utrata wartości. Ich obchodzi ile
    na ten samochód wydają. Dlatego kupują zwykle używane a nie nowe. Siłą
    rzeczy używane są zwykle spalinowe. Za jakiś czas będą kupowali
    elektryki. A za jeszcze trochę będą mogli pluć sobie w brodę z tego powodu.

> [...]
    > pomocą czarodziejskiej różdżki, spowoduje zwiększenie zanieczyszczenia.
    > bo? Bo mamy prąd z węgla. dookoła nas, w krajach sąsiadujących, razem
    > wziętych (bez rosji) jest 76 elekrtowni atomowych. a u nas zero!!!!! Bez
    > elektrowni atomowej nie będzie elektryfikacji transportu. Albo przedstaw
    > inne realne rozwiązanie albo wbij sobie to do głowy. Mogłaby nastąpić
    > częściowa elektryfikacja, gdyby samochody elektryczne były malutkie,
    > albo zwiększyła by się ilość dróg dla rowerów elektrycznych, i hulajnóg.
    > Tyle że drogi, elektrownia atomowa, wielkość  - a tym samym cena pojazdu

    Przecież można produkować prąd z węgla. Elektrownie atomowe nie
    zmieniają opłacalności ekonomicznej produkcji energii tylko dają
    względną czystość tego.

> [...]
    > covid którą dostałeś/dostaniesz też przyjechała samochodem spalinowym.
    > Warto więc pluć na spaliniaki, czy może podjąć działania które

    Jak dla mnie jedynym uzasadnionym posunięciem jest promocja małych aut
    elektrycznych. W sensie takich Twizy. Wtedy można uzyskać mniejsze
    zużycie energii i pozbawić spalin miasta. Ale to długo potrwa.

  • 20. Data: 2021-04-11 17:38:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak sama nazwa elektryka wskazuje, elektryki są do wożenia kilkuset kilogramów
    baterii elektrycznych.
    Po ukończeniu podstawówki można policzyć, ile na to zmarnowano energii.

    -----