  • 191. Data: 2021-04-14 15:28:39
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Apr 2021 14:58:10 +0200, Cavallino wrote:

    > To naucz się odpowiadania w temacie cytatu.

    W temacie cytatu to jest tak, ze 16A z jednej fazy, to ~3.6kW.
    Czyli trzeba 6h ladowac, aby 100km przejechac.

    To jak wpadniesz na obiad do Wroclawia, to nie wrocisz :-)
    16A*3 fazy to juz jednak 3x szybciej, 100km w 2h, 200km w 4h.

    A gniazdka 3f 25A czy 32A nie sa czyms niespotykanym.

    > Da się.
    > Tylko nie można kupować nie wiedząc czego i do jakich potrzeb.

    To ja sobie poczekam, az sie sytuacja wyklaruje :-)

    > Dawniej niż kilka lat temu? ;-)

    No, w ubieglym roku :-)

    > Nie - do 16A potrzeba 2,5 2

    Zalezy w jaka tabelke spojrzysz.

    np
    https://bitner.com.pl/data/t5txt_photos/050534150915
    _obciazalnosc_pradowa_dlugotrwala_kabli_sterowniczyc
    h_i_zasilajacych_o_izolacji_PVC.pdf

    https://www.youtube.com/watch?v=I85HXoLxKiU

    > mobilne ze 2 tys zł minimum

    Przy cenie auta 100k+ ...
    no ale owszem - cena chyba wygorowana, jak na proste pudelko :-)

    > Jak kupisz pod te potrzeby to jest.
    > Ale nie będzie dużej baterii, ani dużego auta.

    Albo bedzie duza cena, bo wyglada na to, ze Tesla potrafi :-)

    > Nie pierdziel, pół roku jeździłem Zoe, specjalnie kupionym pod AC.

    No widzisz - da sie? Da.
    Tylko te ch* producenty wola sie dogadac z Obajtkiem :-)

    Choc tak prawde mowiac .. te 600km Krakow-Gdansk, ze 120kWh,
    doladowac by trzeba z 60kWh ... doplacic Obajtkowi, czy zwiedzac
    Ciechocinek przez 3h ?

    > Są, a przynajmniej mogą być.
    > Kamperowe np.

    -Gniazdo-32A-6H-220-250V-Typ-323-IEC-CEE.html

    > Bo znowu niepotrzebnie się kłócisz, z kimś, kto dawno ten temat przerobił.

    Ale to jakas rzadkosc.
    A 3f - normalka.

    J.

  • 192. Data: 2021-04-14 16:43:49
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2021.04.11 o 16:54, kk pisze:

    > Ale to zwykła głupota powoduje. W sensie, że nie ogarniają po co te elektryki
    > są. Może im jeszcze nikt nie powiedział, nie spotkali nikogo z rakiem itp itd.
    > Kiedyś pewnie zmienią zdanie.
    A to teraz za raka są odpowiedzialne samochody? już nie palenie papierosów,
    nadmierne opalanie, dodatki chemiczne do żywności, smażone potrawy i
    zanieczyszczenia środowiska przez przemysł?
    pozdrawiam Krzysiek

  • 193. Data: 2021-04-14 16:53:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 14 Apr 2021 13:18:59 +0100, K napisał(a):

    > ty juz nie udawaj glupszego niz jestes.

    Zachowuj się. Pisz z dużej litery, używaj diakrytyków. A przede
    wszystkim, zapytany o uzasadnienie, nie pyskuj tylko uzasadniaj.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 194. Data: 2021-04-14 18:06:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-04-2021 o 15:28, J.F pisze:

    > W temacie cytatu to jest tak, ze 16A z jednej fazy, to ~3.6kW.
    > Czyli trzeba 6h ladowac, aby 100km przejechac.
    >
    > To jak wpadniesz na obiad do Wroclawia, to nie wrocisz :-)

    Dlatego nikt nie robi samochodów, które mają AC na tym poziomie i brak
    innego ładowania.
    AC służy do doładowywania się w domu, gdy Ci się nigdzie nie spieszy i
    do niczego więcej.

    > To ja sobie poczekam, az sie sytuacja wyklaruje :-)

    Wyklarowała się.
    Do ładowania w trasie służy CCS, a nie AC.

    > No, w ubieglym roku :-)

    Głąb jest w kf od kilku lat.

    > Przy cenie auta 100k+ ...

    Z ładowarką 22?
    Albo Zoe, albo musisz wybulić kilka razy więcej.

    > No widzisz - da sie? Da.

    Już się wycofali i w zamian dali CCS.

    > Choc tak prawde mowiac .. te 600km Krakow-Gdansk, ze 120kWh,
    > doladowac by trzeba z 60kWh ... doplacic Obajtkowi, czy zwiedzac
    > Ciechocinek przez 3h ?

    Doładować DC przez 1h.

    > Ale to jakas rzadkosc.
    > A 3f - normalka.

    Ale w ev niekoniecznie.

  • 195. Data: 2021-04-14 19:42:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 14 Apr 2021 11:12:21 +0100, K

    > Sraczke mam o twoja ignorancje.

    Czyli masz sraczkę, CBDU. Inna sprawa że teraz jak widać masz już dwie
    sraczki.

    > Nie mam problemu z EV, gdybym kupil EV to bym mial :)

    Oczywiście że masz problem z EV, bo równie dobrze można się w identyczny
    sposób przyssać do spaliniaków jak i setki tysięcy innych produktów, ale ty
    masz sraczkę tylko odnośnie EV. Jak zrozumiesz, to wróć.

    > Nie lubie jak mi ktos na kazdym kroku probuje wmowic
    > jakie to EV jest zajebiste i jak rozwiazuje wszystkie
    > problemy swiata.

    Kto ci znowu coś wmawiał biedaku? Postawiłęś absurdalna tezę że w PL
    syfiarzem jest właściciel elektryka, choć to zwyczajne kłamstwo nawet
    uwzględniając PL (co już niejednokrotnie było ci tłumaczone jak krowie na
    rowie, ale wszystko to jak krew w piach).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 196. Data: 2021-04-14 19:47:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 14 Apr 2021 12:45:20 +0100, K

    > rozwiazuje generujac przy tym kilka innych o ktorych sie nie wspomina bo
    > to nie u nas przeciez.

    Oczywiście, bo przecież spaliniaki robią jednorożce i przy ich produkcji
    pierdzą waniliowymi bąkami. A że przy produkcji i dystrybucji paliwa do
    tych spaliniaków syf, to co tam, jednorożce przecież go wdychają i...
    wypierdują w postaci waniliowych bąków. Co tam że z rur potem syf leci, że
    oleje się leją na jezdnie, że pozostałe hektolitry trzeba utylizować (w tym
    część w domowych kotłach, bo szkoda wylewać)...

    > tak jak z wysylaniem smieci "do recyklingu" za
    > granice. poczekajmy jeszcze chwile az pierwsze melexy trzeba bedzie
    > poddac recyklingowi i nie pisz mi prosze o ponownym wykorzystywaniu
    > baterii w nieskonczonosc o ktorych dowiedziales sie z memow na fejsie :)

    Po co czekać, wystarczy prześledzić jaki syf generują obecnie spaliniaki,
    trując od lat ludzi niską emisją, o produkcji i recyklingu nie wspomnę.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 197. Data: 2021-04-15 04:46:34
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-04-14 10:19, J.F. wrote:

    > No nie wiem czy kupisz za 3 tys. Passat to bedzie, czy kupa zlomu ...
    No takiego pięciolatka mam na myśli. Nie powinien być jeszcze kupą.
    Chociaż z drugiej strony, passat niejako z założenia jest kupą. :-D W
    każdym razie 3 tyś za takiego to IMO można jeszcze dać. :-D Więcej nie
    warto, zwłaszcza za dizla - trzeba sobie jakoś zrekompensować wysokie
    koszty serwisu współczesnych dizli. :-)

  • 198. Data: 2021-04-15 09:03:20
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-04-14 o 16:43, KrzysiekSX pisze:

    > A to teraz za raka są odpowiedzialne samochody? już nie palenie
    > papierosów, nadmierne opalanie, dodatki chemiczne do żywności, smażone
    > potrawy i zanieczyszczenia środowiska przez przemysł?

    Trzeba systematycznie znajdować nowego wroga.
    Dziura ozonowa którą straszono 20-30 lat temu na tyle się upowszechniła,
    że już nie straszy. Zmniejsza się, a nadal jest 2x większa niż w 1979 roku:
    https://ec.europa.eu/clima/policies/ozone_pl

    --
    viktorius

  • 199. Data: 2021-04-15 09:08:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 15 Apr 2021 09:03:20 +0200, viktorius napisał(a):

> [...]
    > że już nie straszy. Zmniejsza się, a nadal jest 2x większa niż w 1979 roku:

    Ach, wreszcie wiem. To mafia rządząca światem co jakiś czas wymyśla nowe
    straszydło a w międzyczasie opracowywuje nowego wirusa. Tylko która -
    wolnomularska, żydowska, gejowska, watykańska czy komunistyczna?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 200. Data: 2021-04-15 09:12:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    straszydło a w międzyczasie opracowywuje nowego wirusa. Tylko która -
    wolnomularska, żydowska, gejowska, watykańska czy komunistyczna?
    Ale ozon to nam kosmici podkradają? Na jakimś filmie widziałem.
    --
    Jacek
    -I hate haters-