  • 1. Data: 2010-03-03 09:47:57
    Temat: Strefa zamieszkania a parkowanie na przejściu
    Od: GK <g...@g...pl>

    Witam,
    Ostatnio często widzę parkujące auta na przejściu dla pieszych w tzw.
    strefie zamieszkania. Straż Miejska pomimo zgłoszenia nie chce podjąć
    interwencji. Auta blokują przejście m.in. osobom niepełnosprawnym.
    Czy słusznie? Co można z tym zrobić? Czyli jak jest strefa to już nie
    obowiązują przepisy PORD? Skoro można na przejściu to i na zakazie
    zatrzymywania się?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2010-03-03 10:11:22
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    GK pisze:
> [...]
    > Czy słusznie? Co można z tym zrobić? Czyli jak jest strefa to już nie
    > obowiązują przepisy PORD? Skoro można na przejściu to i na zakazie

    Strefa zamieszkania to teren ograniczony znakami D-40 / D-41.

    W strefie zamieszkania można parkować _tylko_ w miejscach do tego
    przeznaczonych, więc nie można na przejściach oczywiście, ale też nie ma
    sensu stawianie znaków zakaz zatrzymywania się.

    Inną kwestią jest "jurysdykcja" SM i policji w kwestii parkowania, ale
    ma to związek nie ze strefa zamieszkania, ale ze statusem drogi
    (publiczna, wewnętrzna, prywatna...).
    Często słyszy sie o przypadkach, że SM nie reaguje na źle parkujących,
    "bo to teren wspólnoty mieszkaniowej", "bo to droga wewnętrzna" itp.
    Znane są też przypadki skutecznych interwencji SM na takich drogach.
    Widocznie co miasto, to obyczaj...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 3. Data: 2010-03-03 10:15:25
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

> [...]
    > zgłoszenia nie chce podjąć interwencji. Auta blokują
    > przejście m.in. osobom niepełnosprawnym.

    MZ niesłusznie, to po prostu odbijanie piłeczki :-). Oni
    (policja zresztą też) tłumaczą się tym, że nie są to drogi
    publiczne. Ale to gówno prawda, nie każda strefa
    zamieszkania jest drogą niepubliczną. Poza tym gdyby tak
    było to po co w PoRD byłby zapis:
    "2. Zabrania się postoju:
    4. w strefie zamieszkania w innym miejscu niż wyznaczone w
    tym celu
    ....."
    Bo skoro twierdzą że Strefa nie jest drogą publiczną to
    dlaczego kodeks odnosi się do niej? ;-)))

    > Co można z tym zrobić? Czyli jak jest strefa to już nie
    > obowiązują przepisy PORD?

    Pisać, pisać i jeszcze raz pisać. I to niekoniecznie do SM,
    ale np. do mediów :-)))

  • 4. Data: 2010-03-03 11:24:06
    Od: Gabriel'Varius' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik GK napisał:
> [...]
    > Czy słusznie? Co można z tym zrobić? Czyli jak jest strefa to już nie
    > obowiązują przepisy PORD? Skoro można na przejściu to i na zakazie
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/395177,policja
    _bedzie_juz_mogla_karac_osiedlowych_piratow.html
    "Osiedlowe drogi i parkingi będą objęte przepisami kodeksu drogowego tak
    jak drogi publiczne. Za łamanie przepisów na parkingach sklepowych i
    osiedlach policja i straż miejska nałoży mandaty. Za blokowanie miejsc
    parkingowych dla inwalidów policja odholuje samochód na koszt właściciela."
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 5. Data: 2010-03-03 13:46:49
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Gabriel'Varius' pisze:
> [...]
    > parkingowych dla inwalidów policja odholuje samochód na koszt właściciela."

    bardzo cieszą mnie te zmiany może będzie w końcu mniej widocznego
    buractwa. Szkoda tylko, że trzeba do tego stosować kary a nie wynika to
    ze zwyczajnej kultury kierowców :(

    --
    krzysiek82

  • 6. Data: 2010-03-03 14:12:26
    Od: to <t...@a...xyz>

    krzysiek82 wrote:

    > bardzo cieszą mnie te zmiany może będzie w końcu mniej widocznego
    > buractwa. Szkoda tylko, że trzeba do tego stosować kary a nie wynika to
    > ze zwyczajnej kultury kierowców :(

    Szkoda, że liczby miejsc parkingowych nie dostosowuje się do potrzeb
    kierowców lecz spacerujących emerytów.

    --
    cokolwiek

  • 7. Data: 2010-03-03 14:26:49
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    to pisze:
    > Szkoda, że liczby miejsc parkingowych nie dostosowuje się do potrzeb
    > kierowców lecz spacerujących emerytów.

    to także prawda, ale to nie jest wytłumaczeniem stawiania auta na
    kopercie pod marketem lub na chodniku pod blokiem ;)

    --
    krzysiek82

  • 8. Data: 2010-03-03 21:18:32
    Od: to <t...@a...xyz>

    krzysiek82 wrote:

    > to także prawda, ale to nie jest wytłumaczeniem stawiania auta na
    > kopercie pod marketem lub na chodniku pod blokiem ;)

    Różnie to bywa, czasami taka osoba jest zwykłym chamem i nie chce jej się
    przejść 100 metrów piechotą, a czasami naprawdę nie ma gdzie stanąć. Co
    wtedy zrobić, porzucić auto w innej dzielnicy?

    --
    cokolwiek

  • 9. Data: 2010-03-03 23:05:19
    Od: "kietlak" <k...@p...onet.pl>

    > Szkoda, że liczby miejsc parkingowych nie dostosowuje się do potrzeb
    > kierowców lecz spacerujących emerytów.

    W temacie parkowania to właśnie ograniczanie podaży miejsc parkingowych ma
    służyć ograniczeniu popytu na nie, co w przypadku wielu rejonów (głównie
    śródmiejskich) zmniejsza korki.

    To, że osiedla mieszkaniowe i biurowce buduje się bez wystarczającej liczby
    miejsc parkingowych to 'uprzejmość' lokalnych władz względem deweloperów.
    Niestety mieszkamy w kraju w którym mało kogo będącego u władzy obchodzą
    potrzeby społeczeństwa :(

    kietlak

  • 10. Data: 2010-03-04 08:09:51
    Od: Franc <k...@w...wp.pl>

    Dnia 3 Mar 2010 21:18:32 +0100, to napisał(a):

    > Różnie to bywa, czasami taka osoba jest zwykłym chamem i nie chce jej się
    > przejść 100 metrów piechotą, a czasami naprawdę nie ma gdzie stanąć. Co
    > wtedy zrobić, porzucić auto w innej dzielnicy?

    Z tym się nie zgodzę, bo skoro nie ma gdzie stanąć, to może przecież
    zatrzymać się na środku skrzyżowania. Bo on bidulek ma samochód i zajęli mu
    wszystkie miejsca parkingowe, a on przecież MUSI zaparkować.

    DUPA, nie musi. Niech tak długo jeździ, aż znajdzie miejsce na prawidłowe
    zaparkowanie.

    --
    Franc