  • 21. Data: 2022-01-05 16:11:14
    Temat: Re: Suszenie
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 04.01.2022 o 23:46, ii pisze:

    > Daruj, nie będę demontował wykładziny. Jutro zrobię porządek w garażu i
    > wstawię otwarty.

    I woda uleci w kosmos, ale zarodniki pleśni pozostaną i wylezą znowu
    przy następnych sprzyjających warunkach.

  • 22. Data: 2022-01-05 16:34:40
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.01.2022 o 13:59, Budzik pisze:

> [...]
    -do-samochodu-k

    > ten wentylator jedyne co wydmuchuje to 2 dychy z kieszeni :)

    A byś się zdziwił :) Robi na tyle duży ruch powietrza, że ono nie stoi a
    uchyloną szybą sobie cyrkuluje.

    W domach, gdzie też masz parę, są specjalne takie nawiewniki
    https://allegro.pl/oferta/nawiewnik-do-okna-okien-ok
    ienny-ventec-vt601-bialy-5644086381

    Lub inne gadgety, które kontrolują wilgoć, bez wentylatora :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 23. Data: 2022-01-05 17:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ m...@p...onet.pl ...

    >>> https://allegro.pl/oferta/wentylator-solarny-wiatrak
    -do-samochodu

    > A byś się zdziwił :) Robi na tyle duży ruch powietrza, że ono nie
    > stoi a uchyloną szybą sobie cyrkuluje.

    Przyznaje ze bym sie zdziwił.
    Widziałem kiedys jakis test to w słoneczny dzien nie obnizył
    temperatury w aucie ani o pol stopnia.
    Ale moze dla samego wydmuchiwania wilgotnego powietrza...

> [...]
    ienny-ventec-vt
    > 601-bialy-5644086381
    >
    > Lub inne gadgety, które kontrolują wilgoć, bez wentylatora :]

    Zaciekawiłes mnie.
    Jak reguluja i skad wiedza czy pchac powietrze do mieszkania czy z
    mieszkania?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 24. Data: 2022-01-05 18:55:37
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.01.2022 o 17:59, Budzik pisze:

    > Przyznaje ze bym sie zdziwił.
    > Widziałem kiedys jakis test to w słoneczny dzien nie obnizył
    > temperatury w aucie ani o pol stopnia.

    Bo to na upały nie działa :D

> [...]
    ienny-ventec-vt

    > Zaciekawiłes mnie.
    > Jak reguluja i skad wiedza czy pchac powietrze do mieszkania czy z

    Se poczytaj, ja mam, sam montowałem. To się jakoś higrocoś
    nazywa...kurwa, szukam...
    O,
    https://higrosystem.com/nawiewniki-higrosterowane-Ae
    reco

    Zniknęła mi cała wilgoć z narożnika na ścianie :)
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 25. Data: 2022-01-06 15:44:39
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 04.01.2022 o 12:10, ii pisze:

    > Pojawiły się w moim samochodzie wykwity pleśni na wykładzinie :-)
    > Jak suszycie wnętrze swoich samochodów?

    Możesz wynająć profesjonalny osuszacz powietrza, np. 35zł/dobę:
    http://www.elektro-n.eu/narzedzie-61-Osuszacz_powiet
    rza_-_poch%C5%82aniacz_wilgoci_Remko

    Ozonatory też mają, 90zł/dobę:
    http://www.elektro-n.eu/narzedzie-118-Ozonator_30g_h
    __oczyszczacz_powietrza_

    W słoneczny dzień nawet w zimę warto wystawić samochód na słońce. I
    czekać na wiosnę/lato... :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 26. Data: 2022-01-06 19:35:21
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-01-04 o 16:53, K pisze:

    > ale jak osuszyles? ;)

    Tak, jak zwykle - czyli stawiając samochód w garażu nie domknąłem okien.

  • 27. Data: 2022-01-06 20:01:27
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-01-05 o 16:11, nadir pisze:

    > I woda uleci w kosmos, ale zarodniki pleśni pozostaną i wylezą znowu
    > przy następnych sprzyjających warunkach.

    Miałem w swoim życiu taki okres, że ciągle bolało mnie gardło. Bez
    przerwy miałem chrypkę, świszczący oddech, gula w gardle itp. Okresowo
    mniej, a potem znowu bardziej. I tak przez x-lat. Aż zorientowałem się,
    że mi przeszło. Jak już zorientowałem się, że mi przeszło, to
    skojarzyłem, że parę tygodni wcześniej pozbyłem się starego samochodu.
    Nawet miał robione czyszczenie klimatyzacji/wentylacji w ASO, ale
    widocznie mało skutecznie. Albo to był kurz/pleśń w tapicerce i
    wykładzinach.

  • 28. Data: 2022-01-06 20:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ m...@p...onet.pl ...

    > https://higrosystem.com/nawiewniki-higrosterowane-Ae
    reco

    > Zniknęła mi cała wilgoć z narożnika na ścianie :)

    dzieki

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 29. Data: 2022-01-06 21:18:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-01-06 o 20:01, Poldek pisze:

> [...]
    > Nawet miał robione czyszczenie klimatyzacji/wentylacji w ASO, ale
    > widocznie mało skutecznie. Albo to był kurz/pleśń w tapicerce i
    Miałem podobnie z małym dzieckiem w mieszkaniu w bloku, też ciągle
    chorowało na gardło, anginy itp. Przy wyprowadzce okazało sie że
    mieliśmy pleśń na ścianach za mebalmi od strony zimnej klatki schodowej.
    W aucie mam owiewkę na bocznej szybie i zawsze uchylam po przyjeździe do
    domu, normalnie to wystarcza, w zimie jest gorzej, trzeba częściej dbać
    o dywaniki gumowe żeby woda w nich nie stała, wtedy jest ok.
    Auto stoi na zewnątrz.

    --
    Janusz

  • 30. Data: 2022-01-07 12:23:13
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 06.01.2022 o 15:44, Dykus pisze:
    > Witam,

    > Możesz wynająć profesjonalny osuszacz powietrza, np. 35zł/dobę:
    > http://www.elektro-n.eu/narzedzie-61-Osuszacz_powiet
    rza_-_poch%C5%82aniacz_wilgoci_Remko

    Wejdzie?

    > Ozonatory też mają, 90zł/dobę:
    > http://www.elektro-n.eu/narzedzie-118-Ozonator_30g_h
    __oczyszczacz_powietrza_

    Ozonator mam.

    > W słoneczny dzień nawet w zimę warto wystawić samochód na słońce. I
    > czekać na wiosnę/lato... :)

    Się rozsłoneczniło właśnie.