  • 141. Data: 2012-07-21 20:11:48
    Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 21.07.2012 19:58, Andrzej Lawa pisze:
    > Mhm. Jak dużo później?

    Wystarczająco żeby zdefiniować przyczynę i skutek.

    > Raczej ty udowadniasz, że nie rozumiesz, o czym się pisze i
    > przypierdalasz się do słów przypisując im na siłę swoją kaleką
    > interpretację.

    Przecież sam Pan zauważył, że przytoczone modele działnia są na
    dziecięcym poziomie. Ma Pan z takim poziomem kłopot?

    > Niestety, nie jestem w stanie sprowadzić tego do twojego poziomu rur i
    > kranów.

    Proszę o opisanie działania wspomnianego układu taką metodą jaką Pan
    potrafi. Byle poprawną matematycznie i fizycznie. Podpopwiem - potrzebny
    będzie wspomniany przez Pana rachunek różniczkowy i całkowy, który
    podobno już Pan ogarnął, po liczeniu na palcach.

    > Ale do ciebie i tak nie dotrze, że moc wydzielająca się na np. żarówce
    > bierze się z (w tym przypadku) alternatora, bo nie jesteś w stanie
    > przedstawić sobie tego w postaci hydraulicznej.

    A niby z czego ma się brać? Prądnica jest "pompą" która wytwarza energię
    elektryczną. Moc to praca którą ta energia wykonuje w odbiornikach
    energii. Kolejność, ignorancie, cały czas chodzi o kolejność. Nie ma
    produkowania mocy. Moc powstaje w wyniku działania energii.

    > *plonk*

    Już raz to od Pana słyszałem. Nie dość że jest Pan niewychowanym
    gówniarzem to jeszcze bez krzty honoru.

    --
    Tom01

  • 142. Data: 2012-07-21 20:18:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.07.2012 20:04, Tmek pisze:

    > w wiadomości news:500ae416>

    > Lawa, wez chlopie ochlon, bo trafiles na kogos kto wie o co w tym biega,
    > a Ty nie masz ani pojecia ani nie znasz poprawnej terminologii, ani nie
    > jestes w stanie rozroznic podstawowych pojec.

    Ja nie twierdzę, że on nie wie o co biega. Ja twierdzę tylko, że
    niesłusznie się przypierdala jak ktoś nie wnika w detale "atomowe".
    Omawiane były praktyczne aspekty produkcji energii i regulacji napięcia
    w motocyklu.

    A on zaczął truć o kranach, rozmontowywać wszystko na elementy składowe,
    jakby to miało jakieś praktyczne znaczenie w tym wątku.

    Od takiego rozmontowywania elektryki na fizyczne podstawy będzie albo
    pl.misc.elektronika albo pl.sci.fizyka. Na tej drugiej grupie można by
    zejść nawet na poziom wolnych elektronów oraz uwzględniania ich
    prędkości w przebiegach czasowych w obwodzie. Tylko po cholerę? Z
    praktyczne punktu widzenia instalacji motocyklowych "prędkość prądu" w
    przewodzie wynosi zero.

  • 143. Data: 2012-07-21 20:25:52
    Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.07.2012 20:06, Arbiter pisze:

    > Jesli wiesz, napisz. Zobaczymy czy rozwiazesz zagadke. To wskaze czy
    > rzeczywiscie wiesz OCB

    Dziś? No dobra, ale za to wystawię ci rachunek za konsultacje ;->

    Jako obciążenie wziąłbym jakiś ładny drut oporowy o oznaczonym oporze. W
    multimetrze aktualnie padła mi bateria, więc zanurzył bym go w
    określonej ilości wody o znanej temperaturze i mierzył czas potrzebny do
    jej zagotowania.

    Tłumaczyć dalej? No to poprosiłbym przelew...

  • 144. Data: 2012-07-21 20:29:19
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 21.07.2012 20:18, Andrzej Lawa pisze:
    > A on zaczął truć o kranach, rozmontowywać wszystko na elementy składowe,
    > jakby to miało jakieś praktyczne znaczenie w tym wątku.

    Owszem miało i ma. Ludzie to czytają a potem są "kwiatki" w stylu
    "nadmiar prądu". To grupa dość "techniczna" i takie brednie powinno się
    szybko prostować. Zresztą kazdy facet powinien mieć w ogóle jakieś
    minimalne pojęcie o "prądzie". Wszak wszędzie mamy styczność z czymś na
    prąd. Dobrze jest znać przynajmniej najbardziej podstawowe podstawy.

    --
    Tom01

  • 145. Data: 2012-07-21 20:39:26
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 21.07.2012 20:25, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    > multimetrze aktualnie padła mi bateria, więc zanurzył bym go w
    > określonej ilości wody o znanej temperaturze i mierzył czas potrzebny do

    No i? Dostanie Pan, super dokładną metodą rodem z jaskini, ilość energii
    potrzebnej do zagotowania wody, a z tego moc tracona w owym drucie.
    Tylko co z tego wynika? Nieskończona ilość kombinacji prądu i napięcia
    czyli punkt pracy jest wciąż na zielonej łące. To ma byc metoda na
    pomiar mocy (znamionowej/maksymalnej) prądnicy?

    Zresztą, czego ja oczekuję....

    --
    Tom01

  • 146. Data: 2012-07-21 20:44:07
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup
    > Tu posciagalem z service manuala
    > http://arbiter.pl/zdjecie/18510.Alternator.w.motocyk
    lu

    Jak byk magneto - czyli magnesy stale.

    > czyli mimo ze piszą w instrukcji "alternator" to jest to prądnica pradu
    > stałego?

    Nie - ale to Ci juz chlopaki wyjasnili, prawda?

    > Regulator napiecia jest i jest użębrowany.

    Swoja droga to sporo mocy - jakies 25A (przy 14v), dla porownania FZS 600 ma
    18A.

    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

  • 147. Data: 2012-07-21 21:00:11
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 21.07.2012 10:17, Arbiter pisze:
    > czyli mimo ze piszą w instrukcji "alternator" to jest to prądnica pradu
    > stałego?

    Formalnie nie istnieje coś takiego jak prądnica prądu stałego. Z
    komutatora odbierane jest napięcie zmienne, ale z cały takim samym
    kierunkiem potencjału względem masy prądnicy. Dokładnie takie same
    napięcie "wychodzi" z prądnicy prądu zmiennego po przejściu przez mostek
    prostowniczy. Nie jest stałe, jest "pulsujące".

    --
    Tom01

  • 148. Data: 2012-07-21 21:02:25
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 21.07.2012 20:44, Ivam pisze:
    > Jak byk magneto - czyli magnesy stale.

    Magneto to iskrownik. W obecnych motocyklach w zaniku. Mówimy po prostu
    o prądnicy (lub alternatorze) prądu przemiennego z magnesami stałymi.

    --
    Tom01

  • 149. Data: 2012-07-21 21:28:38
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 21.07.2012 20:01, Andrzej Lawa pisze:
    > Wiem, jak działa,
    > wiem, że działa - a dawno wyrosłem z rozmontowywania zegarka na części
    > składowe żeby zbadać, jak działa.

    1. Dzieci rozmontowują, żeby zobaczyć jak działa.
    2. Dorośli o ile coś wiedzą o przedmiotowej dziedzinie wiedzą jak działa.
    3. Nieliczni, z reguły tylko fachowcy, potrafią to pomierzyć.
    4. Nieliczni z nielicznych potrafią to policzyć.

    W której jest Pan grupie? Stanowczo Pan twierdzi, że nie jest w
    pierwszej, więc jest w pierwszej.

    --
    Tom01

  • 150. Data: 2012-07-22 08:49:49
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Tom01" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Magneto to iskrownik. W obecnych motocyklach w zaniku.

    Masz racje - palnalem z angielska (z czym zreszta walcze;P) - w manualu od
    mojego moto jest wlasnie uzyte "A.C. Magneto" i tak palnalem.