  • 1. Data: 2020-08-23 00:47:10
    Temat: Sygnalizacja "nie ma takiego numeru"...
    Od: Marek <f...@f...com>

    20 lat temu dzwoniąc na nieprawidłowy nr do USA komunikat "wrong
    number" był odtwarzany stamtąd, teraz lokalnie. Czemu to się
    zmieniło? Wolałem jak komunikaty były odtwarzane z centrali
    wywoływanej....

    --
    Marek

  • 2. Data: 2020-08-23 18:28:58
    Temat: Re: Sygnalizacja "nie ma takiego numeru"...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek pyta:

> [...]
    > number" był odtwarzany stamtąd, teraz lokalnie. Czemu to się
    > zmieniło? Wolałem jak komunikaty były odtwarzane z centrali

    Teraz mamy XXI wiek, a dwadzieścia lat temu był jeszcze XX.
    To najprostsze wytłumaczenie.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2020-08-28 22:44:23
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 23.08.2020 o 00:47, Marek pisze:

    > Czemu to się zmieniło?

    Żeby nie zajmować zasobów.

    Grzegorz Tomczyk

  • 4. Data: 2020-08-30 21:50:56
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2020-08-28 o 22:44, Grzegorz Tomczyk pisze:

    > Żeby nie zajmować zasobów.

    Niby tak, ale teraz owych zasobów jest o wiele więcej niż kiedyś...

    --
    P.

  • 5. Data: 2020-08-31 15:02:58
    Od: "i...@p...pl" <i...@p...pl>

    niedziela, 30 sierpnia 2020 o 21:50:29 UTC+2 PiotRek napisał(a):

    > Niby tak, ale teraz owych zasobów jest o wiele więcej niż kiedyś...

    Użytkowników też :)

    Ircys

  • 6. Data: 2020-09-03 18:30:49
    Od: "Piotr C." <k...@g...com>

    On Saturday, August 22, 2020 at 3:47:29 PM UTC-7, Marek wrote:
> [...]
    > number" był odtwarzany stamtąd, teraz lokalnie. Czemu to się
    > zmieniło? Wolałem jak komunikaty były odtwarzane z centrali

    Pewnie wszystko idzie po VoIP. Aczkolwiek jestem zdziwiony, możliwe że numer jest na
    tyle niepoprawny (np. kierunkowy) że wywala gdzieś wcześniej. Bo moja codzienna
    obserwacja jest taka, że mimo 4G, VoLTE i innych cudów, nawet sygnał "zajęte" idzie
    głosowo gdzieś z daleka gdy dzwonię z komórki (a na ekranie widać licznik czasu), gdy
    w Europie już we wczesnym GSM tak nie było.

    P.