  • 1. Data: 2011-08-05 07:47:46
    Temat: Synchronizacja katalogów
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <wojciech.sura_no@spam_poczta.medi.com.pl>

    Piszę metodę synchronizującą dwa katalogi. Na wejściu mam listingi obu
    katalogów, każdy rekord zawiera nazwę (katalogu lub pliku) oraz datę jego
    ostatniej modyfikacji (mogę mieć również datę utworzenia). Mam też daty
    modyfikacji i utworzenia katalogu nadrzędnego.

    Rozważmy sytuację, w której dany plik znajduje się w lewym katalogu, ale
    nie ma go w prawym. Mogły zajść dwa przypadki:

    * Plik został utworzony w lewym katalogu i należy go skopiować do prawego;
    * Plik znajdował się w obu katalogach, ale został usunięty z prawego i
    należy go usunąć w lewym.

    Jak rozróżnić oba przypadki i wybrać właściwy?

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 2. Data: 2011-08-05 08:05:20
    Temat: Re: Synchronizacja katalogów
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Fri, 05 Aug 2011 09:47:46 +0200, Wojciech "Spook" Sura napisał(a):

> [...]
    > należy go usunąć w lewym.
    >
    > Jak rozróżnić oba przypadki i wybrać właściwy?

    A czy nie jest tak, ze zeby wiedziec o tym czy z prawego plik zostal
    skasowany, to musimy znac stan _poprzedniej_ synchronizacji?

  • 3. Data: 2011-08-05 09:36:40
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <wojciech.sura_no@spam_poczta.medi.com.pl>

    Dnia 05-08-2011 o 10:05:20 Jacek <a...@o...pl> napisał(a):
    > A czy nie jest tak, ze zeby wiedziec o tym czy z prawego plik zostal
    > skasowany, to musimy znac stan _poprzedniej_ synchronizacji?

    Wydaje mi się, że chyba wystarczy sama data ostatniej synchronizacji.
    Wszystko wskazuje na to, że bez tej informacji nie uda się tego problemu
    rozwiązać. Dzięki za odpowiedź.

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 4. Data: 2011-08-05 09:49:22
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Wojciech "Spook" Sura"
    >Wydaje mi się, że chyba wystarczy sama data ostatniej synchronizacji.
    >Wszystko wskazuje na to, że bez tej informacji nie uda się tego problemu
    >rozwiązać. Dzięki za odpowiedź.

    Zakładasz, że metadane zawsze będą odpowiadać sytuacji rzeczywistej.
    Co dalece nie zawsze jest prawdą.

    --
    \------------------------/
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 5. Data: 2011-08-05 13:32:01
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <wojciech.sura_no@spam_poczta.medi.com.pl>

    Dnia 05-08-2011 o 11:49:22 Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
    napisał(a):

    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Wojciech "Spook"
    > Sura"
    >
    > Zakładasz, że metadane zawsze będą odpowiadać sytuacji rzeczywistej.
    > Co dalece nie zawsze jest prawdą.

    Chodzi Ci o poleganie na datach plików zapisanych w indeksie?

    Oczywiście w grę zawsze wchodzi porównywanie ich zawartości, jednak
    wówczas użytkownik przy każdej zmianie musiałby decydować sam, co zrobić z
    taką parą, co na dłuższą metę byłoby niezbyt wygodne (a proces analizy
    byłby piekielnie wolny). Jeśli proces synchronizacji ma być
    zautomatyzowany (i możliwy na nieprzygotowanych do tego wcześniej
    katalogach), to trzeba przyjąć jakieś słabsze lub silniejsze założenia. Ja
    zakładam, że do synchronizowanych katalogów nie dobierał się żaden wannabe
    hacker i daty utworzenia i modyfikacji odpowiadają faktycznemu stanowi
    tych plików.

    Jeśli masz lepszy pomysł, to rozwiń go proszę, bo chętnie zaimplementuję
    bardziej wiarygodny mechanizm. W przeciwnym wypadku będę musiał pozostać
    przy danych zapisanych w systemie plików.

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 6. Data: 2011-08-05 13:53:45
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Wojciech "Spook" Sura"
    >Chodzi Ci o poleganie na datach plików zapisanych w indeksie?

    Owszem. Sama informacja o datach pliku nie daje ci żadnej wiedzy.

    >Oczywiście w grę zawsze wchodzi porównywanie ich zawartości,

    Co ma do rzeczy zawartość, jeśli z jednej strony plik masz, a z drugiej
    nie?
    Jeśli nie masz zapamiętanego stanu wcześniejszego, nie masz podstaw do
    podjęcia decyzji która to sytuacja - czy dodano do katalogu A, czy
    skasowano z B.

    >zakładam, że do synchronizowanych katalogów nie dobierał się żaden wannabe
    >hacker i daty utworzenia i modyfikacji odpowiadają faktycznemu stanowi
    >tych plików.

    To nie musi być żadne hakierstwo. Wystarczy rozpakować archiwum.

    --
    \------------------------/

  • 7. Data: 2011-08-08 15:35:02
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl>

    Dnia 05-08-2011 o 15:53:45 Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
    napisał(a):
> [...]
    > Jeśli nie masz zapamiętanego stanu wcześniejszego, nie masz podstaw do
    > podjęcia decyzji która to sytuacja - czy dodano do katalogu A, czy

    Bawię się właśnie w tle darmowym programikiem Microsoft SyncToy. W każdym
    synchronizowanym katalogu (tylko głównym) zapisuje pojedynczy plik o
    rozmiarze 16 bajtów, a jednak wystarcza mu to w zupełności do
    stwierdzenia, które pliki usunąć, a które skopiować do katalogu docelowego
    (nawet po rozpakowaniu plików z archiwum).

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 8. Data: 2011-08-08 16:49:13
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >stwierdzenia, które pliki usunąć, a które skopiować do katalogu docelowego
    >(nawet po rozpakowaniu plików z archiwum).

    To przyjrzyj się dokładniej. On używa jednak dużo więcej nż tylko po
    jednym pliku per katalog.

    --
    \------------------------/

  • 9. Data: 2011-08-09 07:17:29
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <wojciech.sura_no@spam_poczta.medi.com.pl>

    Dnia 08-08-2011 o 18:49:13 Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
    napisał(a):
    > To przyjrzyj się dokładniej. On używa jednak dużo więcej nż tylko po
    > jednym pliku per katalog.

    Możesz rozwinąć?

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 10. Data: 2011-08-09 18:41:03
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Wojciech "Spook" Sura"
    >Możesz rozwinąć?

    1. Stwórz sobie parę katalogów, zsynchronizuj ją.
    2. Wejdź do %localappdata%\microsoft\synctoy\2.0 i usuń te dwa duże
    pliki, które tam masz. (zakładam, że nie masz zdefiniowanych innych
    par).
    3. Z każdego z katalogów z p.1 usuń po jednym pliku. Z każdego inny.
    4. Spróbuj zapuścić synchronizację jeszcze raz.

    Bez informacji o wcześniejszym stanie, program uzna, że pliki są nowe
    i należy je wkopiować do drugiego katalogu, a nie że nastąpiło
    usunięcie.

    --