  • 1. Data: 2020-10-20 11:09:40
    Temat: Szybki i tani pendrive usb3 o małej pojemności
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jaki model pendrive o małej pojemności (~8/16GB), ale możliwie o jak
    najszybszym transferze jest obecnie na rynku? Nie mówie o jakiś super
    drogich, czasami można trafił perełkę za mniejsze pieniądze. Więc chcę
    szybko, tanio i mały.

    Jak by przekraczał 80MB/s w zapisie, usb3, to było by naprawdę miło.

    Mam opcje awaryjną, czyli niektóre karty sd, zanim jednak będę sie za
    nimi oglądał, interesują mnie pendrive bo są poręczniejsze.

    Mam tez opcję awaryjną droższa: obudowa msata n usb i mały dysk ssd.
    Wychodzi jednak przesadnie drogo.

    Muszę sobie zestawić 2-3 bootowalne systemy z persistent storage
    (Kali/Ubuntu/coś innego) i chciałbym aby działały względnie szybko.

    Wskazane aby pen nie rozleciał się po kilku zapisach, więc ten flash w
    środku, dobrze jak by miał jakiś wear leveling.

  • 2. Data: 2020-10-20 11:54:59
    Temat: Re: Szybki i tani pendrive usb3 o małej pojemności
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 20 Oct 2020 11:09:40 +0200
    doszła do mnie wiadomość <rmm9gn$6ul$1@dont-email.me>
    od heby <h...@p...onet.pl> :
> [...]
    >
    >Wskazane aby pen nie rozleciał się po kilku zapisach, więc ten flash w
    >środku, dobrze jak by miał jakiś wear leveling.

    Co do pendrajwów się nie wypowiem(trzeba by poszukać benchmarków na małe bloki, a to
    trudne zadanie) ale microSD klasy A2 lub klasy A1 by pasowało, oczywiście z
    odpowiednim
    czytnikiem, Kingston produkuje taki czytnik, cały metalowy, dobrze odprowadzan
    ciepło:
    https://www.morele.net/czytnik-kingston-mobilelite-d
    uo-3c-fcr-ml3c-1422128/

    A1 i A2 są dobre przy zapisie małych bloków, więc na system w sam raz.
    Chyba najszybsze są karty Samsung Evo+ i Samsung Pro+ potem Sandisk A1/A2.

  • 3. Data: 2020-10-20 12:32:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/10/2020 11:54, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:
    > czytnikiem, Kingston produkuje taki czytnik, cały metalowy, dobrze odprowadzan
    ciepło:

    No własnie, mam taki Transcend, ma w środku kartę SD i są dwa problemy:

    a) grzeje się jak głupi, choć nic nie robi (a to laptop, kazdy wat jest
    cenny)

    b) dodatkowe złacze mechaniczne powoduje problemy (czasem system pada na
    błedzie fs kiedy karta sd się wysuwa)

    Są takie czytniki z chowaną kartą w środku złacza usb, miniaturowe, ale
    wersji usb3 jeszcze nie trafiłem.

    Dlatego rozglądam się za pendrive *zanim* poddam się i wezmę kolejną
    kartę sd...

  • 4. Data: 2020-10-20 16:20:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Szukaj USB 3.0 lub 3.1, zacznij może od Amazona i opinii klientów.
    Najszybszy z moich to leciwy PNY Elite 3.0 (128 GB), ale podobno tak "ulepszyli" od
    któregoś roku, że stały się powolne.
    Czy są takie małe pojemności?

    -----

  • 5. Data: 2020-10-20 19:54:07
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/10/2020 16:20, ąćęłńóśźż wrote:
    > Szukaj USB 3.0 lub 3.1, zacznij może od Amazona i opinii klientów.

    Tą lekcję już odrobiłem.

    1) napisanie na opakowaniu 3 lub 3.1 nic nie kosztuje, nawet jeśli to
    jest usb 2.0.

    2) opinie klientów mylących MB z Mb, zapis z odczytem, czy używający
    profesjonalnego miernictwa typu "szybko przegrywa filmy" są mało sensowne.

    3) producenci eksponuja odczyt, ale nie pokazują zapisu. Często nie ma
    śladu specyfikacji, nawet w "profesjonalnych" firmach nie ma się jak
    dostać do tabelki z parametrami bo jej nie ma.

    4) popularne są często podrabiane. Wręcz profesjonalnie.

    Pytam właśnie o opinię na grupie dlatego że standardowe googlanie daje
    szum marketingowo-suwerenowy i nic z tego nie potrafie sensownego wyjąć.

    Od ręki mogę mieć zapis 40MB/s, w miarę pewny i to na razie jedyny
    pendrive co do którego wiem że tyle osiągnie i dalej jest do kupienia,
    ale czy to sufit tanich pendrive?

  • 6. Data: 2020-10-20 21:53:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-10-20 o 11:09, heby pisze:
> [...]
    >
    > Wskazane aby pen nie rozleciał się po kilku zapisach, więc ten flash w
    > środku, dobrze jak by miał jakiś wear leveling.

    Kilka z tańszych, bez patrzenia na pojemność:

    PATRIOT PEF32GSRUSB Patriot pamięc USB 32GB Supersonic XT Rage USB3, R/W
    180/50MBs
    Kod: 3346728 P/N: PEF32GSRUSB
    Prędkość odczytu Do 180 MB/s
    Prędkość zapisu Do 50 MB/s
    Typ interfejsu USB 3.0

    ADATA AS102P-64G-RGY Adata pamięć USB S102 PRO 64GB USB 3.0 Titanium
    Szary (Zap/Odcz 50/100MB/s )
    Kod: 1943633 P/N: AS102P-64G-RGY
    Prędkość odczytu Do 100 MB/s
    Prędkość zapisu Do 50 MB/s
    Typ interfejsu USB 3.0

    INTEGRAL USB Pendrive 3.0 128GB COURIER blue 170/60 read/write
    Kod: 3841894 P/N: INFD128GBCOU3.0
    Prędkość odczytu Do 180 MB/s
    Prędkość zapisu Do 80 MB/s
    Typ interfejsu USB 3.0

    INTEGRAL INFD64GBTURBWH3.0 Integral flashdrive 64GB Turbo USB - Up to
    390MB/sx Read / 95MB/sx Write
    Kod: 2754709 P/N: INFD64GBTURBWH3.0
    Prędkość odczytu Do 390 MB/s
    Prędkość zapisu Do 95 MB/s
    Typ interfejsu USB 3.0

    CORSAIR Pamięć USB Voyager GT 32GB USB 3.0 390/80 MB/s
    Kod: 3088511 P/N: CMFVYGT3C-32GB
    Prędkość odczytu Do 390 MB/s
    Prędkość zapisu Do 80 MB/s
    Typ interfejsu USB 3.0
    Charakterystyka Odporny na wstrząsy, water-resistant

    SANDISK SDCZ800-064G-G46 SanDisk EXTREME GO Flash Drive 64GB, 200/150
    MB/s, USB 3.1,
    Kod: 2748557 P/N: SDCZ800-064G-G46
    Prędkość odczytu Do 200 MB/s
    Prędkość zapisu Do 150 MB/s
    Typ interfejsu USB 3.1
    Charakterystyka Wysuwane łącze

    Integral 128GB Turbo USB3.0 - Up to 400MB/s Read / 200MB/s Write
    Kod: 2754710 P/N: INFD128GBTURBWH3.0
    Prędkość odczytu Do 400 MB/s
    Prędkość zapisu Do 200 MB/s
    Typ interfejsu USB 3.0

    PATRIOT PEF128GSRE3USB Patriot USB flash drive 128GB Supersonic Rage
    ELITE USB3 - 400/100MBs
    Kod: 3598532 P/N: PEF128GSRE3USB
    Prędkość odczytu Do 400 MB/s
    Prędkość zapisu Do 100 MB/s
    Typ interfejsu USB 3.1 Gen 1
    Charakterystyka wskaźnik dostępu diodą LED

    INTEGRAL USB Pendrive 3.0 256GB COURIER blue 170/90 read/write
    Kod: 3841895 P/N: INFD256GBCOU3.0
    Prędkość odczytu Do 200 MB/s
    Prędkość zapisu Do 90 MB/s
    Typ interfejsu USB 3.1 Gen 1

    Wszystkie powyższe ustawione wg ceny, począwszy od niecałych 50 zł.
    netto do ok. 80 zł. netto.

    Pozostało jeszcze ok 70 pozycji, ale już droższych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2020-10-20 21:58:00
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/10/2020 21:53, Adam wrote:
    > Kilka z tańszych, bez patrzenia na pojemność:

    O dzięki, a skąd masz te dane? Jest jakaś wyszukiwarka na necie, której
    nie znalazłem?

  • 8. Data: 2020-10-21 01:15:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-20, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > szybko, tanio i mały.
    >
    > Jak by przekraczał 80MB/s w zapisie, usb3, to było by naprawdę miło.

    Kupiłem następujące do bootowalnych peristent live:
    Samsung MUF-32AB/AM FIT Plus
    SanDisk SDCZ73-032G-GC46
    SanDisk Ultra Fit 32GB

    Każdy jeden z Amazona w cenie poniżej 40zł.

    Nie bawiłęm się w sprawdzanie osiągów, ale różnica w porównaniu z
    nołnejmami lub najtańszymy markowymi dobrze zauważalna.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2020-10-21 08:55:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przykładowo kiedyś testowałem swoje karty i pendrive'y:

    Lexar Professional SDXC 128GB V60 II 1667x (Taiwan) + czytnik Kingston MobileLite
    (Realtek USB 3.0 Card Reader):
    Write speed: 41.46 MB/Sec
    Read speed: 39.72 MB/Sec

    Lexar Professional SDXC 128GB 400x (Korea) + czytnik Kingston MobileLite G3:
    Writing speed: 39.5 MByte/s
    Reading speed: 62.1 MByte/s

    Adata ue700 Pro 128GB (2020 r.):
    Writing speed: 39.7 MByte/s
    Reading speed: 89.9 MByte/s

    PNY Turbo 128GB (2014 r.?):
    Writing speed: 46.5 MByte/s
    Reading speed: 97.5 MByte/s

    Samsung microSDXC EVO PLus U-3 64GB
    Writing speed: 54.3 MByte/s
    Reading speed: 71.2 MByte/s

    W sieci jest parę stron z rzetelnymi testami użytkowników.
    Zależy, co tam nagrywasz - te przysłowiowe filmy czy pliczki po 163 bajty w
    rozbudowanym drzewie katalogów.

    -----

  • 10. Data: 2020-10-21 09:00:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/10/2020 08:55, ąćęłńóśźż wrote:
    > Zależy, co tam nagrywasz - te przysłowiowe filmy czy pliczki po 163

    Persistent storage linuxa. Z grubsza: dużo plików o długościach
    megabajtowych, inkrementalnie dopisywane logi itd itp. Trim by się
    przydał ale to chyba poza zasięgiem flasha na usb, więc liczę się z tym
    że prędzej czy później szlag go trafi. Musi być *tani* :/