  • 1. Data: 2009-05-20 16:23:46
    Temat: TL431 się wzbudza??
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Trochę mnie to zdziwiło, ale tak to wygląda :). TL431 robi napięcie
    odniesienia 2,56V dla procka LPC2364. No i na wyjściu mam piękny
    przebieg piłokształtny nałożony na składową stałą równą ok 2,5V. Obecnie
    amplituda tej piły to ponad 200mVpp !! A było więcej, ale zwiększyłem
    kondensator filtrujący ze 100nF na 470nF. Bez jest oczywiście gorzej.
    Czy to normalne?? Czy może powinienem stosować jakiś większy kondensator
    (elektrolit/tantal)?? Bo takie pomiary to o kant dupy roztrztłuc!!
    Dodam, że tętnienia te nie zależą od pracy proca (utrzymują się w czasie
    resetu) i nie widać ich na zasilaniu (cewka oddziela VCC od AVCC, po
    żadnej stronie nie ma tętnień, dopiero za rezystorem szeregowym =
    75ohm). Jakieś rady są, czy tylko zwiększenie pojemności??

    Pozdrawiam
    Konop

  • 2. Data: 2009-05-20 17:05:45
    Temat: Re: TL431 się wzbudza??
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 20 May 2009 18:23:46 +0200, Konop napisał(a):

    > Jakieś rady są, czy

    Aby użyłeś właściwej masy do pomiaru?
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2009-05-20 17:50:14
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    "Konop" <k...@g...pl> schrieb
> [...]
    > amplituda tej piły to ponad 200mVpp !! A było więcej, ale zwiększyłem
    > kondensator filtrujący ze 100nF na 470nF.

    Tak, to normalne. Shunty nie lubia C o srednich pojemnosciach.
    i malym ESR. Kondensator powinien byc albo wielki albo... zaden
    - dziwne, acz ADC chodzil mi swietnie na golym 431.

    Przy ceramikach wsadzenie opornika miedzy anode i ref pomaga.
    (kondensator filtrujacy na ref-anoda, wyjscie na ref, doplyw pradu
    na anode), ale to tylko moj "patent".

    hej

  • 4. Data: 2009-05-20 18:08:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Konop,

    > Trochę mnie to zdziwiło, ale tak to wygląda :). TL431 robi napięcie
    > odniesienia 2,56V dla procka LPC2364. No i na wyjściu mam piękny
    > przebieg piłokształtny nałożony na składową stałą równą ok 2,5V. Obecnie

    [...]

    > 75ohm). Jakieś rady są, czy tylko zwiększenie pojemności??

    Przeczytanie PDFa układu powinno rozjaśnić sprawę...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2009-05-20 19:17:26
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Tak, to normalne. Shunty nie lubia C o srednich pojemnosciach.
    > i malym ESR. Kondensator powinien byc albo wielki albo... zaden
    > - dziwne, acz ADC chodzil mi swietnie na golym 431.

    Ahhh, oczywiście to była pierwsza próba - wylutowanie pojemności!!
    Niestety, nic nie dało :(... Dalej były oscylacje, więc niestety takie
    rozwiązanie odpada :(...

    > Przy ceramikach wsadzenie opornika miedzy anode i ref pomaga.
    > (kondensator filtrujacy na ref-anoda, wyjscie na ref, doplyw pradu
    > na anode), ale to tylko moj "patent".

    Hmm... próbowałem w różne miejsca dawać kondensator, ale nie pomagało
    ;)... co najwyżej malała częstotliwość ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 6. Data: 2009-05-20 19:18:50
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Aby użyłeś właściwej masy do pomiaru?

    Nie, złej, ale między masami nic nie było (przynajmniej nic tak
    mocnego!!) Pomiar różnicowy na rezystorze SZEREGOWYM też wykazał
    przepływ takiego prądu, więc to na 99,9% wzbudzenie ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 7. Data: 2009-05-20 19:52:19
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Przeczytanie PDFa układu powinno rozjaśnić sprawę...

    OK :) Sprawa się wyjaśniła ;)... przeglądnięcie PDFa rzeczywiście
    wskazało, że z pojmnością 100nF to NIE MOGŁO działać ;)... (ciekawe,
    czemu tego wykresu nie zauważyłem w czasie projektowania ani teraz?? :(
    ) ale nie wyjaśniło czemu bez pojemności nie działało dalej ;P... ale
    sprawa rozwiązana, to napięcie szło też do wzmacniacza pomiarowego i tam
    dałem kolejny kondensator, o którym zapomniałem ;)... usunięcie obu
    rozwiązało problem ;)...
    Docelowo chyba będę musiał tam dać jakieś pojemności, ale to dam rzędu
    1nF ;)... niewiele one dadzą, ale tak, żeby głupio nie wyglądało ;P...
    Dzięki!!

    Pozdrawiam
    Konop

  • 8. Data: 2009-05-20 21:15:05
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Konop wrote:
> [...]
    > Czy to normalne?? Czy może powinienem stosować jakiś większy kondensator
    > (elektrolit/tantal)?? Bo takie pomiary to o kant dupy roztrztłuc!!

    Daj 10u low-esr to przestanie. A na przyszlosc czytac pdfy i patrzec na
    wykresy (jest taki ladny pokazujacy stabilny obszar).

    Zwiekszenie.

    --
    Jerry1111