  • 1. Data: 2009-05-20 13:11:07
    Temat: Diody Schottky
    Od: "Paweł" <p...@o...com.pl>

    Witam

    Jakie powinienem zastosować diody do układu jak poniżej?
    Układ będzie zasilany z sieci 230V. Zależy mi, aby były to diody
    Schottky'ego, ale czy mogą być na niskie napięcie? Według mnie mogą być,
    gdyż nie wystąpi na nich napięcie większe od ich napięcia przewodzenia. Wolę
    jednak zapytać szerszego grona specjalistów - praktyków by nie popełnić
    gafy.

    ---------- |-----------|
    | |
    ----- -----
    \ / /\
    \ / / \
    ----- -----
    | |
    |-----------|

    ---
    | |
    | |
    | |
    ---

    -----------

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2009-05-20 13:24:57
    Temat: Re: Diody Schottky
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > Jakie powinienem zastosować diody do układu jak poniżej?
    > Układ będzie zasilany z sieci 230V. Zależy mi, aby były to diody
    > Schottky'ego,

    Jeżeli duże prądy to Schottky. Duże to gdzieś powyżej 100A. Tak
    orientacyjnie.

    ale czy mogą być na niskie napięcie?

    Mogą, ale w przypadku uszkodzenia zmieniasz obie - a dokładniej większa
    szansa uszkodzenia drugiej (chociaż z reguły półprzewodniki padają na
    zwarcie). Zwykłe są tańsze i za te same pieniądze bez problemu można dać na
    700V.

    Według mnie mogą być,

    Dokładnie reszta według Ciebie, bo nie do końca podane są inne informacje
    (prądy, typ obciążenia itp)

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2009-05-20 13:39:37
    Od: "Paweł" <p...@p...pl>

    > Jeżeli duże prądy to Schottky. Duże to gdzieś powyżej 100A. Tak
    > orientacyjnie.

    Prądy właśnie nie duże, maksymalnie 3A.
    Ale dając Schottky znacząco zmiejszam straty w postaci ciepła.

    Paweł

  • 4. Data: 2009-05-20 14:37:36
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > Prądy właśnie nie duże, maksymalnie 3A.
    > Ale dając Schottky znacząco zmiejszam straty w postaci ciepła.

    Przy 3A to żadna różnica (może poza ceną i dostępnością). Chyba, że to jakaś
    malutka obudowa i nie ma gdzie odprowadzić ciepła.

    --
    Desoft

  • 5. Data: 2009-05-20 17:07:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 20 May 2009 15:11:07 +0200, Paweł napisał(a):

    > Zależy mi, aby były to diody
    > Schottky'ego, ale czy mogą być na niskie napięcie? Według mnie mogą

    Istotnie, mogą.
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2009-05-20 19:02:45

    Użytkownik "Paweł" <p...@o...com.pl> napisał w wiadomości
    > Jakie powinienem zastosować diody do układu jak poniżej?

    Wszystko jedno jakie, byle wytrzymają prąd
    Co ten układ ma robić? wykrywać "zero" ?
    Jaki ten opornik ?
    Teraomy ? (to diody Schottky mogą być niedobre, bo maja duży upływ)