  • 21. Data: 2010-12-28 15:33:10
    Temat: Re: TP - 40Mb/s
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Icek,

    Tuesday, December 28, 2010, 2:43:03 PM, you wrote:

    > tak tu:
    > "Mam nieprzyjemność używania systemu monitoringu domu (nie mojego
    > niestety) składającego się z 16 kamer HD i do oglądania tego wystarcza
    > łącze z upload 512kbit"
    > sugerujesz, że dla jednego strumienia HD wystarczy 512kb/s. Muszę się z Tobą
    > niezgodzić. Nie mówiąc już o 16 kanałach.

    "Monitoring HD" to zazwyczaj kamery "300K" czyli 640x480 pikseli
    25fps. "Oglądanie monitoringu" w tej jakości oznacza zazwyczaj jeden
    obraz w rozdzielczości 640x480 + 5 obrazków 320x240 lub też 9 albo 16
    obrazków 320x240 z możliwością szybkiego przejścia na podgląd w pełnej
    rozdzielczości jednego z nich. Na dokładkę przy wyświetlaniu
    miniaturek zazwyczaj odświeżanie jest rzędu 1-2 fps. Nie ma
    najmniejszego problemu z przesłaniem takiego strumienia kanałem
    512kb/s a nawet węższym - to kwestia kompresji jedynie.

    Jesli sądziłeś, że - w kontekście monitoringu - "HD" oznacza 1280x720
    50fps czy też 1920x1080 50 fps z przeplotem, to się bardzo grubo
    pomyliłeś.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 22. Data: 2010-12-28 23:49:50
    Od: wm <...@w...pn>

    Wcześniej napisałem, że to "mało praktyczny przykład ... potrzeby dużego
    uploadu dla domu".
    Czyli nie, że się da tylko w praktyce nie jest to potrzebne.

    Ale rzeczywiście może mętnie trochę, za późno już było...

    Monitoring domu to nie kamery, łącze 40/40 i tajna baza gdzie kilku
    ponurych facetów ogląda 24 godziny na dobę obraz z 16 monitorów
    zajadając kaszankę z musztardą.

    Realny monitoring to system alarmowy z masą czujek i zupełnie niezależny
    system kamer które przegląda lokalny serwer szukając podejrzanych zmian
    w polu widzenia.
    Jak któremuś systemowi coś się nie spodoba wzywana jest interwencja.
    I wtedy właściciel może się połączyć i system mu pokaże wybrane nagrania
    które mu się wydały podejrzane.

    Jakość może być HD ale oczywiście nie będzie to 50Hz tylko raczej kilka
    klatek na sekundę z dużą kompresją (w końcu to nie kino).

    Co może wydać się dziwne ale firma która to instalowała odradzała
    podłączenie systemu do Internetu. Nie tylko, że to może być
    niebezpieczne ale także właśnie, że zbędne...

  • 23. Data: 2010-12-29 00:00:39
    Od: wm <...@w...pn>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > najmniejszego problemu z przesłaniem takiego strumienia kanałem
    > 512kb/s a nawet węższym - to kwestia kompresji jedynie.

    Tak jest. Tak to właśnie wygląda na zdalnym podglądzie.
    Można by dodać wygaszanie obrazu z kamer na których nic się nie dzieje
    albo się dzieje ale system ma zapisane by nie zwracał uwagę np. na
    kołyszące się gałęzie drzew.
    I nawet da się to oglądać przez zdalny pulpit bez instalowania
    przeglądarki producenta.

    Ale ten konkretny system został uszczęśliwiony kamerami 1280x1024 więc
    ma jakieś tam prawo do nazwy true HD :)

  • 24. Data: 2010-12-30 09:13:00
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    >
    > Jesli sądziłeś, że - w kontekście monitoringu - "HD" oznacza 1280x720
    > 50fps czy też 1920x1080 50 fps z przeplotem, to się bardzo grubo

    ale jeżeli masz 320x240 to piszą "HD" wprowadzasz w błąd czytającego. Ja się
    w tej kwestii nie pomyliłem. Człowiek napisał HD to rozumiem to jako HD a
    nie 320x240 2fps

    Icek

  • 25. Data: 2010-12-30 09:20:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Icek,

    Thursday, December 30, 2010, 10:13:00 AM, you wrote:

    [...]

    > ale jeżeli masz 320x240 to piszą "HD" wprowadzasz w błąd czytającego.

    Nie przeginaj - 640x480 25fps. Nikogo w błąd nie wprowadzam - popatrz,
    kto co w tym wątku pisze.

    > Ja się w tej kwestii nie pomyliłem. Człowiek napisał HD to rozumiem
    > to jako HD a nie 320x240 2fps

    Dla mnie "HD" może dotyczyć dyskietki 1.2 lub 1.44MB. To, z czym
    mylisz, to HDTV a takiego napisu nikt tu nie użył i nie jest to
    tożsame z "HD". Co oznacza "HD" w kontekście monitoringu - wyjaśniłem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 26. Data: 2010-12-30 11:26:36
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 22-12-2010 o 13:23:06 Bryndek <b...@e...pl> napisał(a):

    > A w czym wlasciwie jest problem bo nie rozumie?
    >
    > TP bazuje na miedzianych zylkach bo instalacje te zostaly zrobione
    > jeszcze za czasow kiedy w jednym dniu zabraklo teleranka. Tam sie nikt o
    > nic nie pytal i kable kladl za nasze pieniadze. A teraz jak najmniejszym
    > kosztem probuja walczyc o zycie. Wiec co robic? A no korzystac dalej z
    > pary miedzi i wdrazac technologie VDSL2.
    >
    > No bo po co komu w domu swiatlowody ktore TP kosztowaly by miliony
    > prawda ? :)
    > Bryndek

    Nie zawsze sie da i nie zawsze sie chce... Swiatlowody, to nowe przekopy
    etc Jako ze nowe inwestycje pochlaniaja kupe kasy, to trzeba tez
    odpowiednio skonstruowac biznesplan, by nie odzyskiwac tych pieniedzy
    przez nastepne milion lat. A ze obecnie prawo (i szeryfa) jakie mamy w PL
    jest, jakie jest, to sie nie dziwie, ze dlugo jeszcze tak bedzie jak
    jest...