  • 11. Data: 2023-03-22 08:04:06
    Temat: Re: Tak się wyżalę: zewnętrzny dysk Toshiba Canvio Basics 1TB, jaki wylosujesz, taki dostaniesz:(
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    wtorek, 21 marca 2023 o 01:08:02 UTC-5 Tomaszek napisał(a):
> [...]
    > bez wątpienia jest nowy, ale nabiło wartość 3(HEX) w pozycji:
    > ,,odłączenie dysku z powodu utraty zasilania". Czyli wygląda na to, że
    > jak transfer spadał do zera to dysk się wyłączał!!!
    > Błędów w samych danych jednak nie ma. Odczyt jest w porządku, transfery
    > są normalne, problem jest tylko z zapisem.
    > Błędnie jak widać założyłem, że skoro mam kilka takich dysków i do tej
    > pory nie było problemów to można kupić jeszcze jeden i będzie OK. Jak
    > widać niekoniecznie.
    >
    > Zamierzam spróbować zaktualizować firmware tego dysku i zobaczę czy to
    d/basics_fw/en.htm

    Masz cos nie tak z zasilaniem lub kablami.
    No i te usb 3.2 to tez nie do konca dobrze ci dziala bo 30MB/sek to ma usb2 a na usb3
    powinno byc w okolicach 100-120MB/sek.

    Potestuj tego dyska z innym kompem, innym zasilaczem.

    Jak bedzie sie zachowywal tak samo slabo to reklamuj.

  • 12. Data: 2023-03-24 08:54:48
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2023-03-22 o 08:04, ptoki (ptoki) pisze:
    > Masz cos nie tak z zasilaniem lub kablami.
    > No i te usb 3.2 to tez nie do konca dobrze ci dziala bo 30MB/sek to ma usb2 a na
    usb3 powinno byc w okolicach 100-120MB/sek.

    To sprawdziłem. Kabelek nie jest problemem. A transfery o jakich piszesz
    występują na innych dyskach i na tym problematycznym... do pewnego
    momentu. Potem zaczyna się szorowanie po dnie.

    > Potestuj tego dyska z innym kompem, innym zasilaczem.

    Inne dyski z tym samym sprzętem zachowują się dobrze.

    --
    t0maszek

  • 13. Data: 2023-03-24 09:23:43
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Dodam dla porządku odczyt SMART z tego dysku:
    https://ibb.co/c3YXnH3

    --
    t0maszek

  • 14. Data: 2023-03-24 11:45:44
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2023-03-21 o 07:07, Tomaszek pisze:
    > Zamierzam spróbować zaktualizować firmware tego dysku i zobaczę czy to
    > coś da. Znalazłem coś takiego:
    > https://www.canvio.jp/en/support/download/hdd/ot_ehd
    d/basics_fw/en.htm

    Mam najnowszy dostępny, więc nic z tego nie będzie.

    --
    t0maszek

  • 15. Data: 2023-03-25 15:33:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-03-24, Tomaszek <t...@o...pl> wrote:
    d/basics_fw/en.htm

    > Mam najnowszy dostępny, więc nic z tego nie będzie.

    Mam bardzo złe doświadczenia z linią Toshiba Canvio. Na 2 dyski, 2TB
    każdy, w jednym padła elektronika usb-SATA a w drugi uj-wie-co, oba z
    przebiegiem rzędu dni i w ciągu ca 2h lat leżenia na półce. Serwis
    toshiby nie raczył nawet odpowiedzieć na zgłoszenia. Od tego czasu
    unikam ich produktów jak ognia.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2023-03-25 22:04:12
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 21.03.2023 o 11:50, Tomaszek pisze:

    > Problemem jest sam dysk, a nie program. Z AOEMI miałem przygody i
    > zrezygnowałem z korzystania z niego.

    A ja robię kopiuj-wklej (na dysk zewn.Toshiba naUSB -500 GB)

    --
    animka

  • 17. Data: 2023-03-26 04:17:04
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 25 mar 2023 o 15:33, Marcin Debowski pisze:

    > Mam bardzo złe doświadczenia z linią Toshiba Canvio. Na 2 dyski, 2TB
    > każdy, w jednym padła elektronika usb-SATA

    Mnie w jednym też padła -- ale nie w Toshibie.

    Na bardzo tanich (kilkanaście pln za sztukę) kieszeniach mam 243 MB/s,
    ale są też znacznie gorsze; maksymalnie (na takiej za chyba ponad 30
    pln) ciągnąłem chyba coś około 440 MB/s. W wolnej chwili jeszcze
    potestuję...

    30 MB/s miałem na tej, która zepsuła się.

    > a w drugi uj-wie-co, oba z
    > przebiegiem rzędu dni i w ciągu ca 2h lat leżenia na półce. Serwis
    > toshiby nie raczył nawet odpowiedzieć na zgłoszenia. Od tego czasu
    > unikam ich produktów jak ognia.

    Toshiba z dysków przestawiła się na produkcję pralek.
    [wiadomo -- cały świat teraz pośpiesznie drukuje
    pieniądze -- czymś trzeba to prać...]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 18. Data: 2023-03-26 04:40:48
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 26 mar 2023 o 04:17, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Na bardzo tanich (kilkanaście pln za sztukę) kieszeniach mam 243 MB/s,
    > ale są też znacznie gorsze; maksymalnie (na takiej za chyba ponad 30 pln)
    > ciągnąłem chyba coś około 440 MB/s. W wolnej chwili jeszcze potestuję...

    Tyle na tanich USB 3 na SSD.

    =======

    > 30 MB/s miałem na tej, która zepsuła się.

    Tyle na USB 2.0 na HDD.

    --

    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 19. Data: 2023-03-27 13:51:44
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

  • 20. Data: 2023-04-02 11:17:46
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

> [...]
    > przebiegiem rzędu dni i w ciągu ca 2h lat leżenia na półce. Serwis
    > toshiby nie raczył nawet odpowiedzieć na zgłoszenia. Od tego czasu

    No widzisz. Zależy na co trafisz:( Ja do tej pory dobrze trafiałem.

    --
    t0maszek