  • 61. Data: 2021-02-10 10:46:22
    Temat: Re: Taśma pakowa - czym usunąć klej?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Oszczędził na Kaponie.

    Przypomniałeś mi:
    jako dzieciak, gdzieś tak w latach 70-tych zrobiłem sobie model
    katamaranu. Był wycięty z naddatkiem z żółtego styropianu - takiego,
    jaki był używany m.in. w płytach do budowy hal magazynowych czy
    podobnych - czyli dwa arkusze blachy profilowanej a w środku styropian.
    Notabene - takie arkusze dobrze robiły za tratwy - miało to może ze trzy
    metry długości, trochę ponad metr szerokości. Wyporność taka, że kilka
    dzieciaków mogło na jednej pływać.
    W każdym razie z takiego styro wycinałem, a z naddatkiem, bo capon, jako
    lakier nitrocelulozowy, rozpuszczał nieco styropian, więc malowany
    obiekt trochę "malał". A przy okazji powierzchnia była gładka jak szkło
    i nieprzepuszczalna dla wody.
    W CSH były fajne silniczki zaburtowe zasilane z 3R12, długie wysunięte
    wrzeciono i śruba na końcu. Jako uszczelniacz i smar w rurze wrzeciona
    dałem krem Nivea, bo nic innego wtedy akurat nie miałem pod ręką.

    To były czasy ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 62. Data: 2021-02-10 10:58:29
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.02.2021 o 19:13, LordBluzg(R) pisze:

    > Spirytus (denaturat) lub benzyna extrakcyjna. Zawsze działa/
    > naprzemiennie, znaczy jedno albo drugie :)

    Hmm, właśnie dzisiaj miałem sposobność użyć benzyny i denaturatu. Szło
    kiepsko z usunięciem kleju od "szarej taśmy" z kafelków (żona podkleiła
    dywanik, żeby nie "jeździł" a piasek/kurz zrobiły swoje i po pół roku
    trzeba było odkleić). Spróbowałem terpentyny.

    Trafione w punkt :] z zastrzeżeniem że nie każda taśma ma taki sam klej.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 63. Data: 2021-02-11 16:10:50
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2021-02-10 o 10:58, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > trzeba było odkleić). Spróbowałem terpentyny.
    >
    > Trafione w punkt :] z zastrzeżeniem że nie każda taśma ma taki sam klej.

    Dodaję do listy klejopogromców - obok denaturatu i benzyny ekstrakcyjnej.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 64. Data: 2021-02-13 19:16:35
    Od: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 04.02.2021 o 18:45, Krystek pisze:
> [...]
    > jej od przewodu w miejscu taśmy został klej.
    >
    > Czyszczenie wilgotnymi ręcznikami z płynem do mycia naczyń niewiele
    > pomaga. Szmata materiałowa + środek czyszczący typ melczko Cif trochę
    > lepiej działa, ale nadal się klei. Po kontakcie dłoni z klejem ciężko
    > też odszorować palce. Czy ktoś zna jakiś patent - pomijając środek do
    > usuwania naklejek - na usunięcie tego g...?
    >
    > Jestem zdesperowany i skłonny namoczyć przewód w misce z jakimś
    > roztworem, o ile znacie coś, co by w łatwy sposób mogło usunąć klej.
    >
    > Nie omieszkam poinformować sprzedawcy, żeby tak więcej nie robił.

    Terpentyna ?
    G.B.