  • 51. Data: 2021-02-06 12:44:50
    Temat: Re: Taśma pakowa - czym usunąć klej?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-06, collie <c...@v...pl> wrote:

    > I o to chodzi: proste pytanie - prosta odpowiedź. Lub - nie wiem,
    > to nie wstyd. Ale Zenki i inne Pawełki tak nie potrafią.

    Musiałem potrenować, bo mi studentów znowu rzuciło po 10 latach przerwy.
    Paweł chyba nie ma takich potrzeb :)

    --
    Marcin

  • 52. Data: 2021-02-06 12:52:21
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 06.02.2021 o 11:20, collie pisze:

    > Dobra. Wystarczyło napisać: nie wiem, bo na takiego mi wyglądasz -
    > "nie-wiem-więc-się-wypowiem". A w internetach dobrze grzebać nie
    > potrafisz i encyklopedii PWN nie masz na pewno, bo gdybyś miał,
    > to byś z łatwością mnie oświecił, że "nazwa ,,związki aromatyczne"
    > pochodzi stąd, że związki z tej grupy wyodrębniano najpierw z olejków
    > eterycznych i balsamów, mających aromatyczny zapach". Bez Miodka.

    Piękny przykład bzdur. Olejki eteryczne to w ogromnej większości terpeny
    i seskwiterpeny. Pachną, ale z kilkoma wyjątkami nie są aromatami.

    P.P.

  • 53. Data: 2021-02-06 13:50:23
    Od: collie <c...@v...pl>

    W sobotę, 6.02.2021 o 12:52, Paweł Pawłowicz napisał:

    > Piękny przykład bzdur. Olejki eteryczne to w ogromnej większości terpeny
    > i seskwiterpeny. Pachną, ale z kilkoma wyjątkami nie są aromatami.

    No proszę. Gorąco namawiam do stworzenia appendixu do encyklopedii PWN,
    by moje dzieci, gdy oddziedziczą bibliotekę po mnie, nie czytały w tej
    encyklopedii tych - i innych zapewne też - bzdur. Zgłaszam chęć już nań.

    --
    Jak ty mnie zaimponowałeś w tej chwili
    (Siara)

  • 54. Data: 2021-02-06 17:42:04
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    Dlaczego autor tak boi się środka do usuwania etykiet?
    https://www.ceneo.pl/38712574
    Po zmyciu kleju potem można dodatkowo izopropanolem umyć przewód i po
    sprawie.
    Można też użyć zmywacza silikonowego, lakiernie samochodowe tego używają np.
    do zmycia sprychanej lakierem przedniej szyby, tysiące bezbarwnych małych
    kropeczek lakieru siadło na szybie, bo zawiało i poleciała seria od
    pistoletu malarskiego i ozdobili szybę... Zmywasz silikonowy plastików i
    elementów gumowych nie rusza.

  • 55. Data: 2021-02-07 14:31:58
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2021-02-05 o 19:17, ąćęłńóśźż pisze:
    > A co ma aceton (nitro) wspólnego z benzyną??

    Chemik może się oburzy, ale dla wielu ludzi (i dla mnie też) to jeden czort.

  • 56. Data: 2021-02-07 15:31:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-02-07 o 14:31, adam pisze:

    > Chemik może się oburzy, ale dla wielu ludzi (i dla mnie też) to jeden
    > czort.

    Co Ty bredzisz?
    Spróbuj aceton dolać np. do emalii i malować natryskowo.
    Albo spróbuj lakier nitro rozcieńczyć benzyną.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 57. Data: 2021-02-08 03:20:30
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2021-02-06 o 17:42, jedrek pisze:
    > Dlaczego autor tak boi się środka do usuwania etykiet?
    > https://www.ceneo.pl/38712574
    > Po zmyciu kleju potem można dodatkowo izopropanolem umyć przewód i po
    > sprawie.

    Nie boję się. W sobotę zorganizowałem sobie ogólny dzień sprzątania w
    mieszkaniu i zabrałem się również za czyszczenie kabla i drzwi. Udało mi
    się usunąć klej z wyżej wymienionych rzeczy. Skorzystałem z różnych
    środków jednocześnie, mocząc nimi szmatkę i polewając czyszczone
    powierzchnie.

    Wykorzystałem do tego celu:

    1. zmywacz do naklejek (ten śmierdzący),
    2. zmywacz do naklejek (w zapachu podobny do denaturatu - mało
    drażniący; resztki takiego płynu były u moich rodziców - zakupili dawno
    temu do czegośtam),
    3. denaturat bezbarwny,
    4. trefna wódka-spirytus.

    Dodatkowo namoczone papierowe ręczniki z płynem do mycia naczyń. I tym
    wszystkim szorowałem.

> [...]
    > kropeczek lakieru siadło na szybie, bo zawiało i poleciała seria od
    > pistoletu malarskiego i ozdobili szybę... Zmywasz silikonowy plastików i

    A to pożyteczna informacja - na przyszłość. Dzięki.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 58. Data: 2021-02-09 00:53:56
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Co Ty bredzisz?
    > Spróbuj aceton dolać np. do emalii i malować natryskowo.
    > Albo spróbuj lakier nitro rozcieńczyć benzyną.

    Oczywiście przejaskrawiłem, wyczuwam pewne różnice. Ale ile ludzi maluje
    na co dzień natryskowo? Jak ktoś ma do pomalowania jakąś deskę raz na
    dwa lata, to nie musi się znać co do czego ma domieszać. Tym bardziej,że
    większość farb jest od razu gotowa do użycia.

  • 59. Data: 2021-02-10 00:25:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-02-09 o 00:53, adam pisze:

    > Oczywiście przejaskrawiłem, wyczuwam pewne różnice. Ale ile ludzi maluje

    Rzadko kiedy to są pewne różnice. To najczęściej zasadnicze różnice.
    Oczywiście - jak się chce wymyć pędzel czy naczynie po pracy, to nie ma
    większego znaczenia - byle mycie było skuteczne.

    > na co dzień natryskowo? Jak ktoś ma do pomalowania jakąś deskę raz na
    > dwa lata, to nie musi się znać co do czego ma domieszać. Tym bardziej,że
    > większość farb jest od razu gotowa do użycia.

    Niestety, znajomy tak się przejechał. I to wrednie przejechał, jako
    firma zresztą. Robił w jakimś domu kultury szlifowanie i malowanie
    parkietu, coś ok. 240 m2. Miał być kupiony rozcieńczalnik, został
    kupiony rozpuszczalnik, teoretycznie to samo. Tyle, że rozpuszczalnik
    miał jeszcze jakieś dodatki acetonu czy toluenu.
    W każdym razie po kilku tygodniach lakier przestał się lubić z podłożem
    - zaczynał odstawać od podłoża.
    Niestety, musiał pracę wykonać powtórnie, już oczywiście na własny koszt.
    Znam jeszcze kilka przypadków, m.in. maska do samochodu: po kilku
    godzinach od malowania zaczęła "puszczać bąbelki". Problem był ze źle
    dobranym odtłuszczaczem. O tyle dziwna sytuacja, że lakier chemoutwardzalny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 60. Data: 2021-02-10 08:57:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 10 lutego 2021 o 00:25:47 UTC+1 Adam napisał(a):

> [...]
    > dobranym odtłuszczaczem. O tyle dziwna sytuacja, że lakier chemoutwardzalny.

    Oszczędził na Kaponie.