  • 11. Data: 2020-10-06 17:43:57
    Temat: Re: Tesla do Chorwacji
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-10-2020 o 16:20, ToMasz pisze:
    > elektrykiem do chorwacji - nic mnie to nie obchodzi.
    > super!!! nie wiedziałem że się tak da.
    > To ja proszę coś o wielkości xsary picasso, citroena c4, o zasięgu do
    > 50km. wyjmowane tylne fotele bez narzędzi byłyby plusem.
    > Co polecasz z elektryków?

    Ale potrzeby (realne) to jakie, bo zapomniałeś napisać?
    Bo do widzimisie to pewnie nie dobierzesz, to chyba jasne?

    50 km zasięgu to ma nawet większość hybryd plug-in.

    P.S.
    Renault Kangoo ev chyba spełnia wszystkie Twoje wymienione wymagania. ;-)

  • 12. Data: 2020-10-06 18:08:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 06-10-2020 o 13:04, J.F. pisze:

    >Bardziej chodzi o to, że Daniel sam powiedział, że jeździ się ładować
    >nawet na 5 minut, żeby zwiedzać superchargery w różnych
    >lokalizacjach, a nie dlatego że ma taką potrzebę.

    Ale i tak trzeba tych ladowan kilka, a jak nie bedziesz czesto, to
    bedziesz dlugo ładował :-)

    A sam pewnie bym wolal miec rezerwe, na korki, na objazdy ... na
    kolejki.

    Ok, na poczatku filmu Tesla planuje 4 ladowania.
    30+30+40+45 min ladowania = 2:25

    >Tesla może się ładować nawet z mocą 250 kW.
    >Zazwyczaj na superchargerze łąduje się do 80% około 100 kW.

    Ale to jednak tego super trzeba, a nie jakąś "dogodną darmową
    ladowarke".

    >Godzinę przewy na cały dzień podróży?
    >Jeden obiad z reguły zabiera więcej.

    A to zalezy co, gdzie i jak sie je.
    40 minut na obiad, dwa tankowania po 10 minut ... starczy.

    >Bo superchargery Tesli nie są darmowe.

    A Daniel sie chwalil ze darmowe ?

    >W hotelach mogą być, bo to grosze, a powód do wyboru duży.
    >Internety też kiedyś były drogie w hotelach, teraz są za friko i mało
    >kto sobie wyobraża że ich nie ma.

    Owszem, ale takie 90kWh to juz nie takie grosze :-)
    Choc w nocnej taryfie znacznie taniej.

    J.

  • 13. Data: 2020-10-06 18:36:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2020-10-06 o 07:47, Cavallino pisze:

    >A widzieliście te tysiące filmów - "samochodem spalinowym do
    >Chorwacji"?

    pelno

    >Nie? No bo może Teslą to jest nie lada wyczyn, który należy
    >uwiecznić. Innym samochodem to normalka... :-)

    Tesla troche trudniej, czy raczej jak widac - dluzej.

    A teraz taki styl zycia, ze sie filmuje
    https://www.youtube.com/watch?v=Whg0m_Gy8XU

    10h do Chorwacji ? Chyba troche przesadzil, cos zreszta z czasem
    leciutko szachruje.
    Ale to z Makowa - tylko 1000 km

    J.

  • 14. Data: 2020-10-07 07:54:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-10-2020 o 18:08, J.F. pisze:

    > Ok, na poczatku filmu Tesla planuje 4 ladowania.
    > 30+30+40+45 min ladowania = 2:25

    Dokładnie.
    Akurat idealnie pasuje na standardowe przerwy w podróży, więc de facto
    czasu nie tracisz.

    Jedyna niedogododność, że to na superchargerach, wiec może się nie zgrać
    z dostępnością wc czy restauracji w okolicy.
    Trzeba by wcześniej popatrzeć w internetach na otoczenie.

    > Ale to jednak tego super trzeba, a nie jakąś "dogodną darmową ladowarke".

    Tesla planuje tylko superchargery.

    > A to zalezy co, gdzie i jak sie je.
    > 40 minut na obiad, dwa tankowania po 10 minut ... starczy.

    Komu?
    Robotowi?
    Normalny człowiek na rozprostowanie gnatów potrzebuje więcej.

    > A Daniel sie chwalil ze darmowe ?

    Nie wyciąłbyś następnego zdania, to byś wiedział dlaczego.

    > Owszem, ale takie 90kWh to juz nie takie grosze :-)
    > Choc w nocnej taryfie znacznie taniej.

    Dokładnie.
    Zresztą to nadal kilkanaście złotych max, więc można wrzucić w cenę.

  • 15. Data: 2020-10-07 08:03:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 06.10.2020 o 17:43, Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > P.S.
    > Renault Kangoo ev chyba spełnia wszystkie Twoje wymienione wymagania. ;-)

    napisałeś że "wystarczy dobrać auto ev do własnych potrzeb" Informuję
    Cię że większość cywilizowanego świata ma potrzebę dojazdu do pracy.
    Większość tych którzy zarabiają normalne pieniądze dojeżdża parę,
    paręnaście kilometrów. więc chcę auto dopasowane do potrzeb, czyli takie
    które przejedzie maksymalnie 50km na jednym ładowaniu. nie chcę wozić 2
    silników napędowych - spalinowego i elektrycznego - nie mam takich
    potrzeb. nie chcę wozić akumulatora na 100, 200 500km, bo nie mam takich
    potrzeb.
    Obawiam się ze nie ma takich aut. bo te które są, nie są dla
    przeciętnych ludzi, tyko dla snobów. ostatnio przeczytałem ze utylizacja
    bateri do tesli kosztuje tyle co wyprodukowanie małego benzyniaka.
    szkoda ze autor nie podał źródła. nie mniej chciałbym wiedzieć ile
    realnie to kosztuje

    ToMasz

  • 16. Data: 2020-10-07 08:29:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-10-2020 o 08:03, ToMasz pisze:

    >więc chcę auto dopasowane do potrzeb,

    Ale ja pisałem o potrzebach, a nie o widzimisie.

    czyli takie
    > które przejedzie maksymalnie 50km na jednym ładowaniu.

    Kangoo będzie miało już parę lat, więc na pewno spełni również to Twoje
    wymaganie.

  • 17. Data: 2020-10-07 08:35:28
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 06.10.2020 o 17:36, J.F. pisze:

> [...]

    z Warszawy może i tak, ale z Wrocławia Split się wybierało dlatego, że
    był dostępny 'na jeden strzał', wystarczy się przespać godzinę, gdy żona
    prowadzi

> [...]
    > https://www.youtube.com/watch?v=Whg0m_Gy8XU
    >
    > 10h do Chorwacji ? Chyba troche przesadzil, cos zreszta z czasem

    teraz nie chcę skłamać, ale wydaje mi się, że podobny czas mi wychodził
    - tyle, że autostradami leciałem pod 180-200, razem z Niemcami w Porsche

    Lukasz

  • 18. Data: 2020-10-07 08:40:32
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 07.10.2020 o 07:03, ToMasz pisze:

> [...]
    > paręnaście kilometrów. więc chcę auto dopasowane do potrzeb, czyli takie
    > które przejedzie maksymalnie 50km na jednym ładowaniu.

    takiego to nawet spalinowego nie znajdziesz, będziesz musiał wozić
    niepotrzebnie wielki zbiornik paliwa. Baaa, nawet akumulator rozruchowy
    będzie przewymiarowany, bo idioci producenci nie przewidzieli, że
    większość potrzebuje 5 dni w tygodniu 50km i nic więcej.

    Lukasz

  • 19. Data: 2020-10-07 09:37:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Wednesday, October 7, 2020, 8:03:23 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > bateri do tesli kosztuje tyle co wyprodukowanie małego benzyniaka.
    > szkoda ze autor nie podał źródła. nie mniej chciałbym wiedzieć ile

    Czytaj poważne źródła. Baterii z Tesli - jeśli nie są poważnie
    uszkodzone mechanicznie - nie utylizuje się. Otrzymują drugie życie
    jako Tesla Powerwall: https://www.tesla.com/pl_pl/powerwall

    Te, które nie nadają się do użycia, są poddawane recyklingowi. Trwają
    prace nad zamknięciem procesu w 100% odzysku:
    https://leonardo-energy.pl/artykuly/tesla-opracowuje
    -recykling-baterii-w-obiegu-zamknietym/

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2020-10-07 09:57:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-10-2020 o 08:40, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > będzie przewymiarowany, bo idioci producenci nie przewidzieli, że
    > większość potrzebuje 5 dni w tygodniu 50km i nic więcej.

    Ano właśnie.
    Ale głąbowi nie wytłumaczysz.
    Ma być maks 50 km zasięgu, a minimum pewnie 54, albo nie spełnia
    warunków i już.