  • 91. Data: 2020-11-12 22:46:05
    Temat: Re: Tesla do Chorwacji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2020-10-06 07:47, Cavallino wrote:
    > Jak ktoś lubi superchargery zwiedzać.

    >Co ma google do wiatraka. Sumujesz czasy wszystkich postojów i
    >wychodzi ile zajęły tankowania. 5x 40 min to 3h 20min. Jadąc
    >spalinowym miałby np 1-no (słownie JEDNO) tankowanie przez 15 minut
    >(słownie PIĘTNAŚCIE

    Raczej wiecej, nie lubie do konca wypalac, szczegolnie jak grozi korek
    w upale ..

    >MINUT). Oczywiście można sobie zjeść obiad i nawet przespać się, ale
    >nie jest to uwarunkowane koniecznością zatankowania auta.

    Ale akurat na takiej trasie obiad jest potrzebny, a co najmniej
    uzasadniony.
    Wiec jedno ladowanie masz "gratis". Zakladajac, ze jest szybka
    ladowarka z jadlodajnia :-)

    Jak masz wiecej bab na pokladzie, to i toalety trzeba odwiedzac, wiec
    znow troche czasu w spalinowym marnujesz.
    Ja bym jakiejs spokojnej kawki nie odmowil, wiec kolejne 10 minut ...

    >Jest akceptowalne jednorazowo jadąc na urlop spędzenie nieco
    >dłuższego czas w podróży,

    To nie jest "nieco dluzszy czas", tylko zahacza o nocleg w trasie.
    Co akurat niektorym moze sie podobac.

    >ale marnowanie takiego czasu przy kadym tankowaniu jest jak codzienne
    >2h dojazdy do 8h pracy. Szkoda życia.

    Ale tak to nie marnujesz, bo ladujesz noca w garazu, czy na zakupach

    >Mnie się nie chce nawet zajechać 300m do garażu ładować bo Twizy obok
    >drzwi wejściwoych staje.

    A niektorzy maja 10m do garazu :-)

    >Jakbym musiał jeździć na stacje ładowania to przestałbym nim jeździć.

    Ja tam lubie swiezy chlebek, wiec jakbym mial ladowarke pod sklepem

    >Całe to gadanie o elektrykach kupy się nie trzyma. Bo żeby one były
    >użytkowo konkurencyjne to ładowarki musiałyby być na każdym kroku a
    >nie tylko gdzieniegdzie tak, by właśnie dało się ładować przy okazji

    Beda. Tylko ... za ile :-)

    > a nie ekstra zmieniając trasę, zatrzymując się piąty raz czy idąc na
    > zakupoy do sklepu, do którego normalnie nie chodzimy.

    W codziennej trasie mam kilka sklepow do wyboru. Moge wybrac ten z
    ladowarka.
    Na razie zaden nie ma ...

    >Nie ma szans by taka infrastruktura powstała w najbliższym czasie.

    Ladowarka pod supermarketem ? Szybko moze powstac.

    >Można sobie wygodnie zorganizować życie, ale samochód elektryczny
    >jest raczej przeszkodą niż rozwiązaniem.

    To ci miasto da bodziec i wygodnie zakaze wjazdu spalinowych do
    centrum :-P

    J.

  • 92. Data: 2020-11-12 22:51:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2020-10-05 17:55, J.F. wrote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=r0H6uXLSbSs
    > Moze i za darmo, moze i sie dosc szybko laduje, ale jednak poltorej
    > doby.
    > Choc niby da sie w ~15h i raptem ~1.5h dluzej niz benzyniakiem
    > (19:00).
    >
    >Ale bzdury. Gość porównuje swój przejazd na dystansie nieco poniżej
    >1200km z 5-ma (!!!) zatrzymaniami po 40 minut z tym co mu Google
    >podaje i wywodzi z tego, że tyle samo jechał co spalinowym.

    Doliczam troche czasu na postoje benzyniakiem, i jesli google i tesla
    nie klamie ... to faktycznie niewiele dluzej.

    >Jednocześnie opowiada, że wcześniej wstał by móc jechać i na którymś
    >tankowaniu to odsypiał.

    Ale to w zasadzie nie jest takie glupie - owszem, wstac ciemna noca,
    wyjechac ... ale potem odespac na ladowarkach.
    Jesli fotele wygodne ...

    >Poza tym to żadne wyzwanie. Przejechać Polskę Twizy by dojechać nad
    >morze to jest coś. :-)

    Zalezy. Z Ustrzyk do Swinoujscia tez ladny kawalek :-)

    J.

  • 93. Data: 2020-11-12 23:01:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-11-2020 o 22:46, J.F. pisze:

    > W codziennej trasie mam kilka sklepow do wyboru. Moge wybrac ten z
    > ladowarka.
    > Na razie zaden nie ma ...

    Jak często sprawdzasz?
    Bo w Poznaniu co kilka miesięcy przybywa jedna darmowa ładowarka....

    > Ladowarka pod supermarketem ? Szybko moze powstac.

    Ostatnio po prostu do innych nie jeżdżę.
    W Poznaniu mam do wyboru Kaufland, Carrefour, kilka Lidli, Biedronkę i
    Selgros (te dwa ostatnie w odległości 200 m spaceru) - czego mi więcej
    potrzeba?

    A na trasie Orlen i Energa.
    Cały czas mowa o ładowarkach darmowych.

    Nie zdarzyło mi się stanąć w polu - obecnym autem przejechałem 8 kkm w
    3,5 miesiąca.
    Koszt jakieś 50 zł - głównie dlatego, że jak je kupowałem, to sprzedawca
    nie naładował auta i musiałem po drodze do domu korzystać z płatnych
    ładowarek.....

  • 94. Data: 2020-11-12 23:03:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-11-2020 o 22:51, J.F. pisze:
    > Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup

    BYŁO !!!!

    > Ale to w zasadzie nie jest takie glupie - owszem, wstac ciemna noca,
    > wyjechac ... ale potem odespac na ladowarkach.
    > Jesli fotele wygodne ...

    Oni w ogóle często spali w samochodzie w tej Chorwacji - mieli ze sobą
    materac i rozkładali siedzenia.
    Czasem spali przy okazji nocnego ładowania.

  • 95. Data: 2020-11-12 23:29:20
    Temat: Re: [OT] Tesla do Chorwacji
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/10/2020 17:55, J.F. wrote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=r0H6uXLSbSs

    A mnie tam zabiło coś innego. Matko, jaki ten ekran mapy nieresponsywny.
    Odrysowuje te kwadraty jak poganiany 8 bitami. Nie da się tego używać...

  • 96. Data: 2020-11-12 23:46:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jak często sprawdzasz?
    >Bo w Poznaniu co kilka miesięcy przybywa jedna darmowa ładowarka....

    No to tak zanim przybedzie na polowie :-)

    >Ostatnio po prostu do innych nie jeżdżę.
    >W Poznaniu mam do wyboru Kaufland, Carrefour, kilka Lidli, Biedronkę
    >i Selgros (te dwa ostatnie w odległości 200 m spaceru) - czego mi
    >więcej potrzeba?

    C i S mi nie po drodze, Kaufland ma ch* chleb, Biedronka nie ma
    parkingu, zostaje Lidl :-)

> [...]
    >Koszt jakieś 50 zł - głównie dlatego, że jak je kupowałem, to
    >sprzedawca nie naładował auta i musiałem po drodze do domu korzystać

    Ale ile wydales na obiady i ile kg przytyles w 3.5 miesiaca ? :-)

    J.

  • 97. Data: 2020-11-13 00:47:06
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-11-12 22:46, J.F. wrote:
    > Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup

    > Raczej wiecej, nie lubie do konca wypalac, szczegolnie jak grozi korek w
    > upale ..

    Ale to bryka za 300 tysięcy a nie 20, tyle co twoja! Chyba od bryki za
    tyle kasy można oczekiwać dużego baku i dobrych osiągów.

    > Ale akurat na takiej trasie obiad jest potrzebny, a co najmniej
    > uzasadniony.
    > Wiec jedno ladowanie masz "gratis". Zakladajac, ze jest szybka ladowarka
    > z jadlodajnia :-)

    No nie :-) Chcę zjeść normalny obiad a tam nie ma ładowarki. Przy jednym
    zajeździe w Polsce dopiero widziałem, ale zamknięty był, więc bym nie zjadł.

    > Jak masz wiecej bab na pokladzie, to i toalety trzeba odwiedzac, wiec
    > znow troche czasu w spalinowym marnujesz.
    > Ja bym jakiejs spokojnej kawki nie odmowil, wiec kolejne 10 minut ...

    No tak, no tak, ale nie 3h. Zaraz te rozważania co to po drodze można
    zaliczyć będą przypominały podróże kamperem.

    > To nie jest "nieco dluzszy czas", tylko zahacza o nocleg w trasie.
    > Co akurat niektorym moze sie podobac.

    Więc mówię, że to jest akceptowalne, ale nie jest rozwiązaniem typowego
    przejazdu, tj nie wszyscy chcemy rozkładać trasę nad morze na 2 dni
    tylko raczej mniejszość.

    > Ale tak to nie marnujesz, bo ladujesz noca w garazu,

    Ale nie mam garażu bo w garażu stoi normalny samochód :-)

    > czy na zakupach ...

    Ile Biedronek ma ładowarki? Kiedy będą miały? Dine będzie miał?

    > A niektorzy maja 10m do garazu :-)

    No i właśnie, wtedy nie ma problemu, ale .. jeszcze raz, jak mi się nie
    chce iść 300m to jak miałoby mi się chcieć jechać do stacji ładowania?
    Najbliższa jest jakieś 2..3km i nic wokół nie ma poza blokami.
    Przeprowadzić się mam?

    > Ja tam lubie swiezy chlebek, wiec jakbym mial ladowarke pod sklepem ...

    Jakby babka miała wąsy to by była dziadkiem. Policz z ilu sklepów
    korzystasz i pomyśl ile z nich będzie kiedykolwiek miało ładowarki.

    > Beda. Tylko ... za ile :-)

    W warzywniaku będą? Jesteś pewien?

    > W codziennej trasie mam kilka sklepow do wyboru. Moge wybrac ten z
    > ladowarka.
    > Na razie zaden nie ma ...

    Czyli nie możesz. Kiedyś jakiś mały procent będzie miał, ale to nadal
    nie wypełni twoich potrzeb. Są jakieś koncepcje by w każdym
    nowobudowanym budynku była ładowarka, ale ... tak samo jest przepis
    mówiący o tym by w bloku był AZART. No i jest, ale analogowy.

    > Ladowarka pod supermarketem ? Szybko moze powstac.

    Biedronka to hipermarket i nawet tam nie ma. Podobnie jak toalety. Co
    powstanie wcześniej?

    > To ci miasto da bodziec i wygodnie zakaze wjazdu spalinowych do centrum :-P

    No i po co Ci wjeżdżać do centrum? Na razie jest tak, że jak taki zakaz
    wprowadzili w Krakowie to się biznes zatrzymał. A na rynku i u Ciebie
    jest całkowity zakaz a nie oprócz spalinowych.

  • 98. Data: 2020-11-13 00:49:44
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-11-12 23:01, Cavallino wrote:

    > Jak często sprawdzasz?
    > Bo w Poznaniu co kilka miesięcy przybywa jedna darmowa ładowarka....

    Fiu fiu, to w ciągu roku ile powstaje? 3 ?

    > Ostatnio po prostu do innych nie jeżdżę.
    > W Poznaniu mam do wyboru Kaufland, Carrefour, kilka Lidli, Biedronkę i
    > Selgros (te dwa ostatnie w odległości 200 m spaceru) - czego mi więcej
    > potrzeba?

    I pod Biedronką jest ładowarka???

> [...]
    > Koszt jakieś 50 zł - głównie dlatego, że jak je kupowałem, to sprzedawca
    > nie naładował auta i musiałem po drodze do domu korzystać z płatnych

    Sknerus?

  • 99. Data: 2020-11-13 00:55:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2020-11-12 23:01, Cavallino wrote:

    >Sknerus?

    Biznesmen/inteligent. On sobie jezdzi, a my placimy :-(

    J.

  • 100. Data: 2020-11-13 00:59:40
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-11-12 22:51, J.F. wrote:
    > Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup

    > Doliczam troche czasu na postoje benzyniakiem, i jesli google i tesla
    > nie klamie ... to faktycznie niewiele dluzej.

    Masz 3h postoju akurat przy ładowarkach ???

    > Ale to w zasadzie nie jest takie glupie - owszem, wstac ciemna noca,
    > wyjechac ... ale potem odespac na ladowarkach.
    > Jesli fotele wygodne ...

    A jakby kupić kampera elektrycznego to w ogóle.

    > Zalezy. Z Ustrzyk do Swinoujscia tez ladny kawalek :-)

    1000km. To by było jakieś 20 ładowań czyli tydzień :-)