  • 71. Data: 2020-10-09 09:46:58
    Temat: Re: Tesla do Chorwacji
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-10-2020 o 09:36, WS pisze:

    > doo Ostrawy autostrada bezplatna
    > chyba dalej droga 56 jest platna, ale ominiecie rownolegla to ~10 minut wg googla

    Obecnie googiel pokazuje 15 minut dłużej przez Cadcę.
    Ale drogi chyba jednak lepsze...

  • 72. Data: 2020-10-09 09:51:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-10-2020 o 09:44, J.F. pisze:

    > Cieplą wode mam w wannie, mozna tez zaoszczedzone pieniadze zainwestowac
    > w basenik w ogrodku lub piwnicy :-)

    Mam.
    Ale nie ma turkusowego koloru i palm.

    > Piasek ... a co fajnego jest w piasku ? :-P

    Moje stopy mówią że wszystko, o ile jest w połączeniu z ciepłą wodą.

  • 73. Data: 2020-10-09 11:43:09
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2020-10-09 o 09:46, Cavallino pisze:
> [...]

    Z, objechać się da, ale nie wiem, czy warto.

    > Obecnie googiel pokazuje 15 minut dłużej przez Cadcę.
    > Ale drogi chyba jednak lepsze...

    Chyba na pewno nie. Cała Cadca rozkopana, z powodu budowy D3. Jak
    skończą to będzie pięknie, ale na razie cienko.
    A od Ostravicy można w zasadzie do samej Bytcy cisnąc na maksa z
    krótkimi wyjątkami na słownie 3 wsie po drodze - Bila, Makov i
    Kolarovice. Przez Cieszyn poza krótkim odcinkiem dwupasmowej 11
    (ograniczenie do 90) masz wieś za wsią :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 74. Data: 2020-10-09 11:55:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-10-2020 o 11:43, Mirek Ptak pisze:

    > Z, objechać się da, ale nie wiem, czy warto.

    Z winietką to już bez sensu, to już lepiej jechać do Brna/Breclav.

    > Chyba na pewno nie. Cała Cadca rozkopana, z powodu budowy D3. Jak
    > skończą to będzie pięknie, ale na razie cienko.

    A kiedy mają skończyć/jak im idzie?
    Teraz mam elektryka z zasięgiem 250 km, więc i tak nie pojadę w tamte strony
    Ale na przyszłość planuję coś z dużo większym zasięgiem, może już zdążą
    skończyć?

    BTW: ta ich D3 to droga do Zwardonia czy na Cieszyn?

  • 75. Data: 2020-10-09 14:15:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A kiedy mają skończyć/jak im idzie?
    >Teraz mam elektryka z zasięgiem 250 km, więc i tak nie pojadę w tamte
    >strony

    No jak, tyle przekonywania, ze ladowanie to prawie wcale nie zajmuje
    czasu ...

    Za to Mielno masz w zasiegu :-P

    >Ale na przyszłość planuję coś z dużo większym zasięgiem, może już
    >zdążą skończyć?

    Tesle czy spalinowca ? :-P

    J.

  • 76. Data: 2020-10-09 14:51:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-10-2020 o 14:15, J.F. pisze:

    > No jak, tyle przekonywania, ze ladowanie to prawie wcale nie zajmuje
    > czasu ...

    Mowa była o współczesnych elektrykach.
    Mój jest za to tańszy w eksploatacji.

    Dostosowałem więc auto do potrzeb, bo i tak nie wybierałem się nigdzie
    samochodem nad południowe morza.

    > Za to Mielno masz w zasiegu :-P

    Całe nasze wybrzeże, a i góry (w większości) mam w swoim zasięgu (podróż
    na jeden dzień).
    Na swoją daczę nad morzem dojadę z jednym ładowaniem po drodze - i to
    wystarczy.

    > Tesle czy spalinowca ? :-P

    Teslę to w następnej kolejności, jak już będą robić kompakty.

    Ale na rynku jest coraz więcej aut z podobnym zasięgiem i niższą ceną,
    więc za rok czy dwa będą do sprzedaży jako używane.

  • 77. Data: 2020-10-09 16:08:25
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2020-10-09 o 11:55, Cavallino pisze:

    > Z winietką to już bez sensu, to już lepiej jechać do Brna/Breclav.

    Chyba, że na Austrię - Na Bratysławę i Węgry to najszybszy wariant od
    Katowic na zachód :)

    > A kiedy mają skończyć/jak im idzie?

    Ostatnio jechałem w końcówce czerwca (jak Słowacy otworzyli granice, a
    Czesi mieli jeszcze Śląsk na czerwonej liście) i było to całkiem
    zaawansowane (to znaczy wiadukty, ale to tylko do tuneli za Cadca -
    dalej nie widziałem, żeby robili :( - jednak jak skończą to przynajmniej
    będzie obwodnica Cadcy :)

> [...]
    > skończyć?
    >
    > BTW: ta ich D3 to droga do Zwardonia czy na Cieszyn?

    Od Zwardonia, ale jak jeszcze Czesi dokończą 11 to od Cieszyna też się
    będzie dobrze jechało.
    Niestety terminów nie znam :(

    Pozdrawiam - Mirek

  • 78. Data: 2020-10-09 17:26:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Mowa była o współczesnych elektrykach.
    >Mój jest za to tańszy w eksploatacji.

    Leaf 2 o ile pamietam ... a to nie jest "wspolczesny" ?

> [...]
    >(podróż na jeden dzień).
    >Na swoją daczę nad morzem dojadę z jednym ładowaniem po drodze - i to

    No to teraz wystarczy powtarzac "Baltyk jest cieply, Baltyk jest
    cieply" :-)

    No ale zaraz - a nie lepiej poprzec slowa czynem i kupic sobie auto
    spalinowe ?
    A prawda, przeciez masz spalinowe, na wegiel :-)
    No to jeszcze solary musisz zdemontowac, aby Baltyk byl cieply :-)

    J.

  • 79. Data: 2020-10-10 08:55:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-10-2020 o 16:08, Mirek Ptak pisze:

    > Chyba, że na Austrię - Na Bratysławę i Węgry to najszybszy wariant od
    > Katowic na zachód :)

    Ale nie najtańszy, bo wymaga dwóch winietek.
    Od granicy czeskiej do Bratysławy jest niedaleko, więc można
    przecierpieć i przejechać zwykłą drogą.

  • 80. Data: 2020-10-10 08:58:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-10-2020 o 17:26, J.F. pisze:

    > Leaf 2 o ile pamietam ... a to nie jest "wspolczesny" ?

    Źle pamiętasz.
    Leafa nie kupiłem, bo państwo przez 3 miesiące rozpatrywało wniosek o
    dopłatę.

    Mam Zoe ze40.
    Poprzedni model, bez ładowania DC.
    Ale to niewiele zmienia, bo prędkość ładowania podobna jak w Leafie 40kW.
    Dużo szybciej ładują się nowoczesne auta mające złącze CCS i duże
    baterie, oraz Tesla.

    > No to teraz wystarczy powtarzac "Baltyk jest cieply, Baltyk jest cieply"
    > :-)

    Nie - to na spacery nad morzem.
    Na wakacje latam na południe samolotem.
    Wychodzi taniej niż Ciebie dojazd nad Bałtyk smrodowozem.

    > No ale zaraz - a nie lepiej poprzec slowa czynem i kupic sobie auto
    > spalinowe ?

    Ale jakie słowa miałbym popierać?