  • 11. Data: 2023-12-27 13:06:08
    Temat: Re: Thunderbird - datki
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    io <i...@o...pl.invalid> napisał(a):
    > Nic nie było że ma być twórcze ani zresztą, że jest.

    O tym właśnie piszę. I odpowiadając na Twoje pytanie wyraziłem opinię, że
    mimo to zdarzają się wyróżniające się posty. Podobnie jest na Stack
    Overflow. Niby też miejsce do dyskutowania, ale wcale nie tak rzadko można
    się natknąć naodpowiedzi, które są mini artykułami. Wyczerpującymi,
    porządnie napisanymi, gdzie widać doświadczenie autora i wklad pracy w
    napisanie. Na SO przynajmniej można głosować i dobre odpowiedzi są
    wyróżniane, w przeciwieństwie do Usenetu.

    Nawiasem mówiąc, był taki moment, gdy Usenet jeszcze się jako tako trzymał a
    już wchodziły sieci społecznościowe, i Microsoft dodał możliwość dawania
    lajków do postów. Oczywiście tylko ja jego serwerze i w jego czytniku, ale
    było takie coś przez chwilę.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 12. Data: 2023-12-27 14:28:10
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Grzegorz Niemirowski <g...@g...net> wrote:

> [...]
    > napisanie. Na SO przynajmniej można głosować i dobre odpowiedzi są
    > wyróżniane, w przeciwieństwie do Usenetu.

    Na Quorze zrobili płatne odpowiedzi. Siedzisz, piszesz odpowiedzi, możesz
    sobie ustawić, że tylko użytkownicy Quora Plus mogą je widzieć (a ty
    dostajesz za to jakieś pieniądze).

    Ale Quora zrobiła się tak denna, że już dawno z niej odszedłem, choć
    trochę tam pisywałem.

> [...]
    > lajków do postów. Oczywiście tylko ja jego serwerze i w jego czytniku, ale

    O, tego nie kojarzę. W którym dokładnie czytniku tak było?

    --
    W akademiku w pokoju studenckim trwa impreza. Biesiadnicy
    raz po raz wznosza toast:

  • 13. Data: 2023-12-27 14:36:30
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > O tym właśnie piszę. I odpowiadając na Twoje pytanie wyraziłem opinię,
    > że mimo to zdarzają się wyróżniające się posty.

    Zacytuję jeszcze raz co wyciąłeś

    "Nieraz zasługują, ale co z tego? Usenet nie jest traktowany jako
    miejsce twórcze i nikt nie udostępnia linków do wspierania."

    Gdzie w tym jest ta opinia? :-)

> [...]
    > wklad pracy w napisanie. Na SO przynajmniej można głosować i dobre
    > odpowiedzi są wyróżniane, w przeciwieństwie do Usenetu.

    O widzisz. I ja trochę w tym duchu. Że artykułów Usenetu nie traktuje
    się poważnie. Nikt nie napisze tutaj porządnego artykułu. W efekcie
    muszę dawać odnośniki do artykułów w przeróżnych portalach o takich
    efekciarskich tytułach jak "przełom" (kij się przełomoł a drut wygioł),
    "jest ruch" (no i bezruch jest), "co zrobi" (no co zrobi mama),
    "wyzwanie" (pogodowe jakby się ktoś pytał). No bo tytuły tytułami a coś
    się jednak dzieje obok Usenetu zamiast na nim.

> [...]
    > możliwość dawania lajków do postów. Oczywiście tylko ja jego serwerze i
    > w jego czytniku, ale było takie coś przez chwilę.

    No była, kojarzę. Ale lajki to raczej zabawa, koledzy sobie wzajemnie
    rozdają a chleba z tego nie będzie.

  • 14. Data: 2023-12-27 16:57:13
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > O widzisz. I ja trochę w tym duchu. Że artykułów Usenetu nie traktuje
    > się poważnie. Nikt nie napisze tutaj porządnego artykułu.

    Jacek Marcin Jaworski, vel EnergoKoder, pisze. Ale tam jest chyba jakiś
    problem (choć diagnostą nie jestem).

    com>

    > No była, kojarzę. Ale lajki to raczej zabawa, koledzy sobie wzajemnie
    > rozdają a chleba z tego nie będzie.

    Lajki mają ważną funkcję społeczną. Jak przytaknięcie komuś. Zauważenie
    go. "Tak, widzę cię, zgadzam się z tobą, aprobuję".

    --
    Jaki śliczny z ciebie chłopiec! - wykrzykuje ciocia.
    - Nosek masz po mamusi, oczy po tatusiu, usta po babci...

  • 15. Data: 2023-12-27 19:42:46
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    io <i...@o...pl.invalid> napisał(a):
    > Zacytuję jeszcze raz co wyciąłeś
    > "Nieraz zasługują, ale co z tego? Usenet nie jest traktowany jako miejsce
    > twórcze i nikt nie udostępnia linków do wspierania."
    > Gdzie w tym jest ta opinia? :-)

    "Nieraz zasługują" - w odpowiedzi na Twoje pytanie, czy artykuły w Usenecie
    zasługują na wysłanie grosza. Nie bardzo rozumiem co tu jest niejasne. Z
    resztą nie ma co tego drążyć. Usenet jest skamieliną i nie dotknęły go
    trendy takie jak lajki, łapki w górę, donejty czy inne patronajty.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 16. Data: 2023-12-27 19:46:13
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Arnold Ziffel <a...@h...invalid> napisał(a):
    > O, tego nie kojarzę. W którym dokładnie czytniku tak było?

    W Windows Mail (Vista) i Windows Live Mail (dystrybuowany oddzielnie od
    Windowsa) był przycisk Rate this Post. Nie słyszałem żeby zyskało to
    popularność, na pewno nie w Polsce.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 17. Data: 2023-12-27 21:50:18
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > W Windows Mail (Vista) i Windows Live Mail (dystrybuowany oddzielnie od
    > Windowsa) był przycisk Rate this Post. Nie słyszałem żeby zyskało to
    > popularność, na pewno nie w Polsce.

    Ciekawe... ciekawe też, jak to działało. Jakieś rozszerzenie do protokołu
    NNTP? Gdzie to zapisywało liczbę lajków, gdzie się wyświetlało?

    Ogólnie jak Vista to już nie moje czasy :)

    --
    Słoń i mrówka wloką się przez pustynie. Skwar, żar i ani kropli wody.
    - Już nie mogę - jęczy słoń - Umrę z pragnienia!

  • 18. Data: 2023-12-28 00:05:51
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Jacek Marcin Jaworski, vel EnergoKoder, pisze. Ale tam jest chyba jakiś
    > problem (choć diagnostą nie jestem).

    com>

    I co mam z tym zrobić w TB? Otwiera mi się email z takim To :-)

    AI nie pomaga, mówi bym użył programu pocztowego obsługującego NNTP i
    podaje kroki ustawiania poczty :-)

    > Lajki mają ważną funkcję społeczną. Jak przytaknięcie komuś. Zauważenie
    > go. "Tak, widzę cię, zgadzam się z tobą, aprobuję".

    No tak, ale za tym nic więcej nie idzie. Jak robisz zamknięty serwis w
    rodzaju FB to jak znalazł, ale dla autora chleba z tego nie będzie.
    Generowanie fikcyjnych wartości. Nie trzeba niczego poświęcić.

  • 19. Data: 2023-12-28 00:41:41
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > "Nieraz zasługują" - w odpowiedzi na Twoje pytanie, czy artykuły w
    > Usenecie zasługują na wysłanie grosza.

    "Ale co z tego", no to chyba nic z tego.

    A gdybym w stopce sobie umieścił?

  • 20. Data: 2023-12-28 01:26:45
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    com>

    > I co mam z tym zrobić w TB? Otwiera mi się email z takim To :-)

    A skąd ja mam wiedzieć? :) Z TB mam tylko tyle wspólnego, że userzy z
    jakiegoś powodu go lubią i narzekają na jego niedoróbki.

    Ale jest sposób.

    http://news.chmurka.net/mid.php?mid=259181ea-1eec-49
    5b-9a5a-7980439f608dn%40googlegroups.com

    > AI nie pomaga, mówi bym użył programu pocztowego obsługującego NNTP i
    > podaje kroki ustawiania poczty :-)

    Z AI mam mniej więcej tyle wspólnego, co z TB, a nawet mniej, bo nikt mi
    na AI nie narzeka ;)

    No, avatar kota sobie wygenerowałem przez Midjourney na stronę na qrz.com
    i to tyle.

    > No tak, ale za tym nic więcej nie idzie.

    Oczywiście że nie idzie. To takie oszukanie mózgu. Wykorzystanie istotnych
    ewolucyjnie mechanizmów przeciwko użytkownikowi (do budowania jego
    profilu, żeby skuteczniej nim manipulować).

    --
    Młody lew został przywieziony do ZOO i umieszczony w klatce obok
    starego lwa. Przyszedł dozorca i staremu lwu rzucił ogromny kawał mięsa,