  • 31. Data: 2024-01-05 18:15:26
    Temat: Re: Thunderbird - datki
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Jeśli zdarzyło mi się zapłacić za informację podaną na witrynie to i
    > tutaj może się zdarzyć.

    Mi się nie zdarzyło, w zasadzie jedynym wyjątkiem było
    https://piotr-gorecki.pl/.

    > Średnio. Mnóstwo danych trzeba podać. Jakieś absurdalne pytania o adres,
    > telefon i dokument tożsamości. Po to by ktoś mi kawę fundnął?! Nie
    > jestem jakimś rydzykiem by tyle kaw pić.

    No to po prostu numer konta, albo numer do przelewów na blika (może być
    stworzony specjalnie w tym celu), albo adres bitcoina.

    > W każdym razie nie chciałbym czytać samej propagandy.

    Dziś się tego nie uniknie.

    > To raczej nie są tak użytkownikowo konfigurowalne instalatory. Zresztą
    > takie skojarzenie ma w większości przypadków sens o ile się w ogóle
    > uznaje, że jest coś takiego jak URL i na jego początku bywa coś innego
    > niż HTTP.

    No to tak jak mówię, nie znam TB. Mam wrażenie, że ze swoimi tinami,
    alpinami, lynxami, itd. obracam się w zupełnie innym świecie, niż
    przeciętny użytkownik.

    > To prowadziłoby do odgrzebania kodu mojego kompletnego czytnika a ja
    > teraz chciałem TB użyć.

    No to trzeba spytać kogoś, kto zna TB. Ja wiem jak to zrobić w tinie i w
    lynxie.

    --
    Moja żona ostatnio upiekła ciasteczka i powiedziała:
    - Możesz być szczery, jestem otwarta na krytykę.

  • 32. Data: 2024-01-06 16:06:56
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Mi się nie zdarzyło, w zasadzie jedynym wyjątkiem było
    > https://piotr-gorecki.pl/.

    No to zdarzyło się a nie "nie zdarzyło".

    Bardzo fajne artykuły o UTF-8 w embedded
    http://niusy.pl/@piotr-gorecki.pl/as0 i
    http://niusy.pl/@piotr-gorecki.pl/arz , nie chciało by mi się ich
    napisać. Mam uwagi, powinien wspomnieć o innych kodowaniach Unikodu tj
    UTF-7 i SCSU, w ogóle o tym, że to nie "kod" tylko "kodowanie", ale
    kontakt tylko przez Patronite a ja używam tylko emaila i jabbera :-)
    Poza tym zrobiłbym odnośniki na http://unikod.pl/, ale skoro na tym
    zarabia to chyba powinien się ze mną dzielić :-) No i w ogóle, czy jest
    sens to publikować "na sztywno". Wyobraźmy sobie, że ten artykuł jest na
    wiki i że można tam prowadzić dyskusje takie jak tutaj i że każdy z tych
    elementów daje jakieś udziały w monetyzacji. To wtedy bym chyba się
    udzielał a tak to nie chce mi się.

    > No to po prostu numer konta, albo numer do przelewów na blika (może być
    > stworzony specjalnie w tym celu), albo adres bitcoina.

    Ech ... nie widzę dobrego praktycznego rozwiązania.

    > Dziś się tego nie uniknie.

    Samej? Czemu?

    > No to tak jak mówię, nie znam TB. Mam wrażenie, że ze swoimi tinami,
    > alpinami, lynxami, itd. obracam się w zupełnie innym świecie, niż
    > przeciętny użytkownik.

    Widać Ci to pasuje, mnie akurat pasuje TB. Raczej jestem w stanie
    poradzić sobie z otwarciem artykułu o podanym Message-ID, ale nie dzięki TB.

    > No to trzeba spytać kogoś, kto zna TB. Ja wiem jak to zrobić w tinie i w
    > lynxie.

    Myślę, że tego już spróbowałem w formie wypytania AI i lepszej
    odpowiedzi na news:pl.news.czytniki nie będzie, ale możemy spróbować

    Tak przy okazji wypytałem AI o schmat URL dla grup dyskusyjnych bo
    chciałem podać URL do artykułu a nie jestem pewien jak wskazać artykuł
    nie podając serwera.

    JA:
    "podaj schemat url dla usługi grup dyskusyjnych"

    AI:
    "Oto schemat URL dla usługi grup dyskusyjnych Google:
    https://groups.google.com/. Mam nadzieję, że to pomogło. Daj mi znać,
    czy potrzebujesz pomocy w czymś innym."

    JA:
    "ale grupy dyskusyjne to news"

    AI:
    "Faktycznie, grupy dyskusyjne to Usenet, a nie News 1. Usenet to zbiór
    rozproszonych grup dyskusyjnych, które powstały w 1980 roku i są
    dostępne za pośrednictwem różnych metod i serwerów 2. Google Groups to
    usługa internetowa, dostarczana przez firmę Google, która zawiera grupy
    Usenet, a także grupy utworzone dla własnej usługi 2. Mam nadzieję, że
    odpowiedziałem na Twoje pytanie. Czy potrzebujesz pomocy w czymś innym?"

    JA:
    "dobra ale mnie chodzi o schmat URL, takie coś news://..."

    AI:
    "Dziękuję za wyjaśnienie. Schemat URL dla usługi grup dyskusyjnych to
    news://. Mam nadzieję, że to pomogło. Daj mi znać, czy potrzebujesz
    pomocy w czymś innym."

    JA:
    "jaki jest URL do artykułu o znanym Message-ID"

    AI:
    "Niestety, nie jestem w stanie znaleźć bezpośredniego URL do artykułu na
    podstawie Message-ID. Jednakże, jeśli znasz Message-ID, możesz spróbować
    znaleźć artykuł, wykonując następujące kroki:

    Otwórz program pocztowy, który obsługuje protokół Usenet, takie jak
    Mozilla Thunderbird.
    Wybierz grupę dyskusyjną, w której znajduje się artykuł, którego szukasz.
    W menu programu pocztowego wybierz opcję "Szukaj wiadomości".
    W polu "Message-ID" wpisz identyfikator artykułu.
    Kliknij przycisk "Szukaj".
    Jeśli artykuł jest dostępny w sieci Usenet, powinien zostać znaleziony i
    wyświetlony w programie pocztowym. Niestety, nie jestem w stanie
    określić bezpośredniego URL do artykułu na podstawie Message-ID. Czy
    potrzebujesz pomocy w czymś innym?"

    JA:
    "ale ja się nie pytam o to jak wyszukać w programie pocztowym, który
    zasadniczo nie służy do grup dyskusyjnych, tylko jak skomponować URL do
    artykułu o podanym Message-ID"

    AI:
    "Przepraszam za nieporozumienie. Niestety, nie jestem w stanie znaleźć

    Nosz ... to nie ma sensu.

  • 33. Data: 2024-01-07 00:00:59
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    io <i...@o...pl.invalid> napisał(a):
> [...]
    > http://niusy.pl/@piotr-gorecki.pl/arz , nie chciało by mi się ich napisać.
    > Mam uwagi, powinien wspomnieć o innych kodowaniach Unikodu tj UTF-7 i

    Są tak niszowe, że nie miało to sensu w artykule dla początkujących.

    > w ogóle o tym, że to nie "kod" tylko "kodowanie"

    Z tego co widzę, to pojęcia kod i kodowanie są tam rozdzielone. Co należy
    pochwalić, bo u nas jest spore pomieszanie. Słowo kod może oznaczać nie
    tylko kodowanie, ale też kod źródłowy albo szyfrogram. Podobnie "kodować"
    bywa używane zamiennie z "zapisywać w określonym formacie", "programować" i
    "szyfrować".

    > ale kontakt tylko przez Patronite a ja używam tylko emaila i jabbera :-)

    Przecież mail jest podany.

    > Nosz ... to nie ma sensu.

    Jest wiele dziedzin, w których pytanie AI nie ma sensu.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 34. Data: 2024-01-07 00:36:21
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > io <i...@o...pl.invalid> napisał(a):
    ...>

    > Przecież mail jest podany.

    Gdzie? Na zakładce "Kontakt"?

    > Jest wiele dziedzin, w których pytanie AI nie ma sensu.

    Ma ponoć zabrać pracę programistom :-)

  • 35. Data: 2024-01-07 09:36:36
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    k...@p...pl
    --
    pzdr, j.r.

  • 36. Data: 2024-01-08 00:20:44
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 07.01.2024 o 09:36, Rutkowski, Jacek pisze:

    > k...@p...pl

    Dzięki, lecę dawać odnośniki :-)

  • 37. Data: 2024-01-09 02:49:12
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > No to zdarzyło się a nie "nie zdarzyło".

    Nie zdarzyło poza jednym wyjątkiem, kiedy się zdarzyło.

    > Bardzo fajne artykuły o UTF-8 w embedded
    > http://niusy.pl/@piotr-gorecki.pl/as0 i
    > http://niusy.pl/@piotr-gorecki.pl/arz

    Pamiętam te artykuły, ale nie czytałem ich, bo mnie nie zainteresowały.

    > Mam uwagi, powinien wspomnieć o innych kodowaniach Unikodu tj UTF-7 i
    > SCSU, w ogóle o tym, że to nie "kod" tylko "kodowanie", ale kontakt
    > tylko przez Patronite a ja używam tylko emaila i jabbera :-)

    Mail też jest.

    > Poza tym zrobiłbym odnośniki na http://unikod.pl/

    Nie jesteś obiektywny :)

    > ale skoro na tym zarabia to chyba powinien się ze mną dzielić :-)

    Zarabia na swoje utrzymanie. Wiele osób mu pomaga za darmo (np. pisze
    artykuły do jego czasopisma), biorąc pod uwagę jego cały dotychczasowy
    dorobek.

> [...]
    > tutaj i że każdy z tych elementów daje jakieś udziały w monetyzacji. To
    > wtedy bym chyba się udzielał a tak to nie chce mi się.

    Teoretycznie miałoby to sens, praktycznie to jest z tego co wiem jedyne
    źródło utrzymania p. Piotra. Co do udziału w monetyzacji, podejrzewam że
    jak osiągnie odpowiedni pułap (jeśli osiągnie), to pojawią się (płatne)
    nagrody za udziały w konkursach itd. w czasopiśmie.

    > Ech ... nie widzę dobrego praktycznego rozwiązania.

    W zasadzie zostają chyba tylko kryptowaluty.

    > Samej? Czemu?

    A skąd wiesz, kto jest prawdziwy, a kto jest podstawionym trollem? Tutaj
    to jeszcze można mieć w miarę pewność, obserwując ludzi przez wiele lat,
    ale np. na stronach z opiniami?

    > Widać Ci to pasuje,

    To tak, ale inne przyzwyczajenia średnio. Po prostu wygoda wynikająca z
    tego, że coś już znam, wygrywa.

    Miałem tak z przesiadką z Eagle'a na KiCada. Zamordowali mi Eagle'a
    modelem subskrypcyjnym, nie ma wersji dla Raspberry, chciałem się odciąć i
    nowe schematy robić w KiCadzie. Nie wyszło. Zrobiłem jeden projekt i
    wróciłem do Eagle'a (starej wersji). Stare przyzwyczajenia.

    > Myślę, że tego już spróbowałem w formie wypytania AI i lepszej
    > odpowiedzi na news:pl.news.czytniki nie będzie, ale możemy spróbować

    Zobaczymy :)

    > Tak przy okazji wypytałem AI o schmat URL dla grup dyskusyjnych bo
    > chciałem podać URL do artykułu a nie jestem pewien jak wskazać artykuł
    > nie podając serwera.

    Szczerze mówiąc nie rozumiem tego hype'u na te ChatGPT i inne. To tylko
    model językowy. Będzie rozumiał i pisał bardzo ładnie, ale nie ma
    wszechwiedzy.

    Już te graficzne AI, jak Midjourney, bardziej do mnie przemawiają, ale
    nadal najwyżej na tyle, żeby używać tego przez maksymalnie 3 minut,
    zachwycić się i wyłączyć.

    > AI:
    > "Faktycznie, grupy dyskusyjne to Usenet, a nie News 1. Usenet to zbiór

    No, i taka rozmowa z botem. Tak samo jest na infoliniach. "Jestem Maks,
    Twój prywatny asystent". Ja rozumiem, że minuta pracy takiego bota jest
    tańsza niż minuta pracy konsultanta, ale czy ktoś naprawdę z tego korzysta
    i próbuje z tym rozmawiać, zamiast po prostu prosić o rozmowę z
    konsultantem? Skoro kolejne firmy to wprowadzają to chyba korzysta. Jak ja
    dzwonię do firmy to nie po to żeby rozmawiać z botem, tylko żeby szybko i
    sprawnie załatwić sprawę, którą mam (do człowieka).

    --
    Pewien profesor mowi do studentow:
    - Prosze zadawac pytania. Nie ma glupich pytan, sa tylko glupie