  • 1. Data: 2021-04-03 15:06:05
    Temat: Pojemność układu hamulcowego
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Po świętach planuję samodzielną wymianę płynu hamulcowego. Jaka jest
    mniej więcej pojemność układu hamulcowego typowej osobówki, np. golfa.
    Bo stoję przed egzystencjalnym problemem czy kupić ćwiartkę, połówkę czy
    0,7. :-)

  • 2. Data: 2021-04-03 16:19:23
    Temat: Re: Pojemność układu hamulcowego
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:60686841$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>
    user JDX pisze tak:

> [...]
    > jest mniej więcej pojemność układu hamulcowego typowej osobówki,
    > np. golfa. Bo stoję przed egzystencjalnym problemem czy kupić

    Wiem, że serce masz czyste i Twój dylemat wynika z troski o środowisko
    a nie z skąpstwa więc właściwym baniaczkiem będzie 0.5L

    Chyba, że coś urwiesz przy okazji to pożałujesz że nie kupiłeś 0.7L
    Czy odpowietrzniki nowe zanabyłeś? Nasadkę i płaski 11mm masz?
    Pacjent do deptania hamulca zabukowany? ;)

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
    smrodu z Costa i Starbucks

  • 3. Data: 2021-04-04 08:52:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.04.2021 15:06, JDX wrote:
> [...]
    > mniej więcej pojemność układu hamulcowego typowej osobówki, np. golfa.
    > Bo stoję przed egzystencjalnym problemem czy kupić ćwiartkę, połówkę czy

    Z Twojego pytania wynika, że nie będziesz "przetłaczał" świeżego, a
    chcesz najpierw spuścić stary i dopiero napełnić nowym? To w warunkach
    domowych się narobisz przy odpowietrzaniu.

    Jednym z pomysłów w domowych warunkach jest nasadzenie rurki na
    odpowietrznik, poluzowanie go i naciskanie pedału hamulca aby wypłynęło
    (do pojemniczka) chociaż z pół szklanki (oczywiście dolewanie w między
    czasie do zbiorniczka aby nie zaciągnąć powietrza do układu), zakręcenie
    odpowietrznika i przejście do kolejnego zacisku itd. Idealnie zamiast
    pół szklanki, to po prostu tak długo aż przestanie lecieć syf z zacisku.

    Ale to zakłada przygotowanie większej ilości płynu, nie na styk :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2021-04-04 11:02:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:s4bnnu$71j$1@dont-email.me>
    user Mateusz Bogusz pisze tak:

    > Z Twojego pytania wynika, że nie będziesz "przetłaczał" świeżego,
    > a chcesz najpierw spuścić stary i dopiero napełnić nowym? To w
    > warunkach domowych się narobisz przy odpowietrzaniu.

    JDX jeśli czasem chcesz tak zrobić
    to wiesz że zapowietrza się wtedy sprzęgło?

  • 5. Data: 2021-04-04 15:11:00
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-04-04 11:02, PiteR wrote:
    > in <news:s4bnnu$71j$1@dont-email.me>

    > JDX jeśli czasem chcesz tak zrobić
    > to wiesz że zapowietrza się wtedy sprzęgło?

    Nie wiem, ale prawdopodobnie tak to zrobię bo tak to jest opisane w
    manualu Haynesa do corsy (jako jedna z metod). No i nie wiem dlaczego
    cokolwiek miałoby się zapowietrzyć jeśli podczas całego procesu dbamy o
    to, aby poziom płynu w zbiorniczku był powyżej minimum. Rzucę jeszcze
    okiem na zestawy do jednoosobowego odpowietrzania z zaworem
    jednokierunkowym. Może da się coś taniego wybrać. Bo za profesjonalne
    urządzenie do odpowietrzania to z 1,5 koła trzeba dać.

    Swoją drogą u mnie sprzęgło chyba nie jest wspomagane hydraulicznie (nie
    wiem, do tej pory się tym nie interesowałem bo działa :-) ). W każdym
    razie nie ma różnicy w sile wciskania pedału w zależności od tego czy
    silnik pracuje czy nie.

  • 6. Data: 2021-04-04 16:22:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6069bae9$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    user JDX pisze tak:

> [...]
    > dlaczego cokolwiek miałoby się zapowietrzyć jeśli podczas całego
    > procesu dbamy o to, aby poziom płynu w zbiorniczku był powyżej

    nie no my piszemy o zostawieniu otwartego aż ścieknie wszystko
    ale tak to chyba nie chciałeś zrobić.

    albo jeśli coś urwiesz i nie zdążysz zatamować i zaciągnie powietrza.

> [...]
    > działa :-) ). W każdym razie nie ma różnicy w sile wciskania
    > pedału w zależności od tego czy silnik pracuje czy nie.

    chodzi o linka czy wężyk

    linek to już czyba nie stosują w nowożytnych.

  • 7. Data: 2021-04-04 16:56:30
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-04-04 16:22, PiteR wrote:
    [...]
    > albo jeśli coś urwiesz i nie zdążysz zatamować i zaciągnie powietrza.
    Ale co miałbym urwać? Odpowietrznik? Wątpię, ale nawet w takim przypadku
    odpowietrzenie układu to najmniejszy problem. :-) W piątek wymieniłem
    sobie tarcze i klocki - żadnych problemów ze śrubami, nawet tymi które
    mocują jarzmo do piasty i są dodatkowo brane na klej (niebieski).

    > chodzi o linka czy wężyk
    Wydaje mi się, że jakiś pręt tam wchodzi. Ale pewny nie jestem, to może
    być kawałek wybieraka od zmiany biegów. Na szczęście na razie nie miałem
    potrzeby studiowania budowy sprzęgła w moim bolidzie. :-)

  • 8. Data: 2021-04-04 20:34:21
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6069d3a2$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    user JDX pisze tak:

    > Ale co miałbym urwać? Odpowietrznik? Wątpię, ale nawet w takim
    > przypadku odpowietrzenie układu to najmniejszy problem. :-)

    no np pzewód sztywny bo się klucz omsknie, albo wypadnie tłoczek
    z cylinderka albo zapomnisz że zacisk z drugiej strony bez klocków i
    wypchasz tłoczek albo poszli do lasu ;)

    dwój bolid rozumiem, że nowożytny

  • 9. Data: 2021-04-05 06:03:07
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-04-04 20:34, PiteR wrote:
    [...]
    > dwój bolid rozumiem, że nowożytny
    Nie jestem pewny. :-) Z początku tysiąclecia, czyli już pełnoletni, ale
    jeszcze nie zabytek. Myślałem, że umrze, gdy jakieś 6-7 lat temu kawałek
    świecy wpadł do cylindra, ale nie chce, więc postanowiłem dać mu szansę
    na dociągnięcie do wieku zabytkowego. :-)