  • 1. Data: 2023-03-17 22:44:38
    Temat: Transfer T-Mobile-Orange
    Od: Marek <f...@f...com>

    Pytam tutaj bo chyba polip jest już martwy.
    Mam kilka usług/serwerów u różnych operatorów. Np. mam Orange
    światłowód 600 MB (stałe IP, biznes) i T-Mobile (LTE mobilny, stałe
    IP). I bardzo często transfer między serwerem T-Mobile <- serwerem
    Orange jest bardzo czesto żałosny na poziomie 20-60 kB (!!!!!), ping
    200ms. Jak to możliwe w 21 wieku?? Routing widać idzie przez Niemcy,
    po co? Oni nie mają wspólnego WIXa ze sobą czy jak to się tam
    nazywa??
    Czasami transfer skacze do 200kB/s, pożal się Boże. Nie da się
    pracować na zdalnym display a nawet nie ma komfortu w sesjach SSH.
    Oczywiście nie ma problemu z łączeniem się z tego T-Mobile do usług
    innych operatorów stacjonarnych czy mobilnych, nie ma też problemu z
    łączeniem się do wspomnianego serwera w sieci Orange z innych
    operatorów. Tylko między tymi dwoma są takie cyrki.... Ktoś zna
    przyczynę?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2023-03-17 23:39:32
    Temat: Re: Transfer T-Mobile-Orange
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.03.2023 o 22:44, Marek pisze:
    [...]

    > Tylko między tymi dwoma są takie cyrki.... Ktoś zna przyczynę?

    Nie tylko. Pomiędzy UPC/światło a Netia/światło...mam 10Mbitów :>

    Wojna operatorów i zagrywki adminów. Kiedyś Netia-TPSA było czy TPSA-
    Inea. Jak TPSA zrobiło się Orange to się zmieniło.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2023-03-18 09:04:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 17 Mar 2023 23:39:32 +0100,
    LordBluzg(R)??<m...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie tylko. Pomiędzy UPC/światło a Netia/światło...mam 10Mbitów :>

    10MBit to kosmos, ja mam ~128kBit i nie wierzę, że celowe
    ograniczenia pasma wynikające z spekulacji kupowania IP transit są
    ustawione aż tak restrykcyjnie. To ewidentnie wynika z jakiegoś
    problemu z BGP między ASami obsługującymi te wycinki sieci
    operatorów, z których korzystam.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2023-03-18 11:49:14
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.03.2023 o 09:04, Marek pisze:

> [...]
    > restrykcyjnie. To ewidentnie wynika z jakiegoś problemu z BGP  między
    > ASami obsługującymi te  wycinki sieci operatorów, z których korzystam.

    A sprawdź sobie prędkość na niskich portach. U mnie na porcie 18 mam
    megasporo szybciej niż na 8080 :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-03-18 15:49:07
    Od: M M <m...@g...com>

    Wspierajcie miśot-ów póki jeszcze są.
    https://www.epix.net.pl/o-epix/mapa-uczestnikow-epix
    /

  • 6. Data: 2023-03-18 19:19:03
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > 600 MB (stałe IP, biznes) i T-Mobile (LTE mobilny, stałe IP). I bardzo
    > często transfer między serwerem T-Mobile

    Aaa, teraz doczytałem, że jesteś wpięty do dupnego BTSa, który jest
    obłożony jak ul sąsiednimi/konkurencyjnymi klientami i ma łącze w
    plastrze z dupnym routerem na WiFi a nie kablu :D

    U Ciebie wystarczy, że masz 60dB i już tragedia się dzieje z prędkością.

    No nic dziwnego. Ja pisałem o połączeniach światłowodowych a to zupełnie
    inna bajka i inna wojna :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 7. Data: 2023-03-18 20:34:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 18 Mar 2023 19:19:03 +0100,
    LordBluzg(R)??<m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > plastrze z dupnym routerem na WiFi a nie kablu :D
    > U Ciebie wystarczy, że masz 60dB i już tragedia się dzieje z

    Tak, nie doczytałeś. Ja nie mam problemu z tego T-Mobile łączyć się z
    czymkolwiek OPRÓCZ z tym serwerem w sieci światłowodowej Orange. I
    to zależy od pory dnia lub nocy. Wszystko działa szybko bez względu
    na porę oprócz połączenie do Orange.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2023-03-18 20:45:02
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.03.2023 o 20:34, Marek pisze:

> [...]
    > czymkolwiek OPRÓCZ z tym serwerem w sieci światłowodowej  Orange. I to
    > zależy od pory dnia lub nocy. Wszystko działa szybko bez względu na porę

    Czyli wpadasz w drugą wojnę o której pisałem. Dzisiaj sobie porobiłem
    testy, z ciekawości (via VPN) Dziwne rzeczy między operatorami :) Co
    ciekawe Inea się podbudowała i pingi dobre i transfer. PT4 jednak to
    indywiduum, znaczy odstaje od reszty i reszta od niego w sensie
    kooperacji :)

    W przypadku styku T-Mobile-Orange to wojna oczywista :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2023-03-18 21:16:55
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > W przypadku styku T-Mobile-Orange to wojna oczywista :D
    ...dopiszę.

    Mam taki myk, że mam jedne kamery na GSM/Aero2 (Plus) ale w telefonie
    mam Play. Kiedy mam połączenie z chmurą cloud.supla.org
    (147.135.209.168) to nie bangla mi połączenie z chmurą dahua i odwrotnie.

    Muszę w telefonie ubić proces/apkę żeby zabanglało. Jak jestem pod WiFi
    innego operatora, to bangla bez problemu :)

    P4/Play tak ma :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 10. Data: 2023-03-19 18:11:44
    Od: M M <m...@g...com>

    Internet u komórkowców często jest za NAT, z ograniczeniami portów, liczby
    równoczesnych połączeń itp.
    Orange i T-Mobile wbrew pozorom współpracują tam gdzie im się to opłaca, np. mają
    wspólne maszty.
    Ale użytkownik końcowy jest dla nich w tym wszystkim najmniej ważny - służy do
    dojenia z kasy. Odejdzie do innej sieci, na jego miejsce przyjdzie ktoś z innej.
    Dzwoniąc do lokalnego dostawcy rozmawiamy z człowiekiem a nie sztuczną inteligencją.
    A chmurę najlepiej mieć własną, nie ufać Chińczykom.
    Z prędkościami to nie jest taka prosta sprawa, wiele czynników ma tu wpływ, może być
    tak że gdzieś po drodze są straty pakietów..
    Bo np. w switchu ruch z grubszej rurki wpada w cieńszą (np. 10Gb -> 1Gb) a switch ma
    w ustawieniach QoS za mały bufor.
    W testach (sztucznie generowany ruch) wychodzi wszystko cacy, a na realnym ruchu z
    Internetu który przychodzi "paczkami" (burst) są straty.
    Piszę to jako mały lokalny ISP osobiście doświadczony we współpracy z dużymi, dużo
    samozaparcia wymagało wymuszenie naprawy takiej usterki.
    Znajomy "zza miedzy" nie miał tyle uporu, dał sobie wmówić że tak musi być, miał
    straty i tracił klientów ("bo na LTE działa lepiej") przez całe 2 lata umowy.
    Już go nie ma bo się sprzedał komuś większemu. A chodziło o łącza "biznesowe" i
    4-cyfrowe abonamenty, mało kto się pochyli nad jakimś 2-cyfrowym...