  • 1. Data: 2023-03-10 16:59:52
    Temat: karta micro SD 64GB
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Zglupiałem.

    usiłuje wsadzic do smartfona z Androidem karte 64GB, SDXC.
    Najpierw były problemy z formatem - Windows chce inny format,
    ja chce FAT32. Telefon formatuje.

    W telefonie karta jakoś szybko szybko dostawała błedów, tzn
    android meldował, ze błędy są i proponował formatowanie.
    Co zrobiłem, ale pomagało tylko na chwilę.

    Teraz przełożyłem do laptopa z windowsem, skopiowałem na twardziela
    ... no, na SSD, zrobiłem sprawdzenie błędów ... i duzo się mogę
    spodziewać po problemach z formatem, ale efekt jest dziwaczny.
    Porównuje pliki skopiowane z tymi co są na karcie, po sprawdzeniu
    "dysku" ... dużo przekłamanych, ale tak dziwnie -
    sa obszary pliku gdzie sie wszystko zgadza, są obszary gdzie
    przekłamane bajty gęsto, ale to raczej przekłamane pojedyncze bity,
    i nie pod rząd, tylko tak nieregularnie co drugi/trzeci.

    To w wiekszosci zdjęcia, i tak jak patrze ... część była lepsza w
    pierwszej kopii, część na karcie.
    Zrobiłem drugą kopię, porównałem z kartą, 15 minut różnicy ... i znow
    sporo plików takich samych, ale troche innych.
    I to tak jakoś te różne w zgromadzone blisko siebie - np cały jeden
    katalog mp3.

    Jakies słabe bity?

    Moze niesłusznie kląłem formaty i telefon, a karta winna?
    Kingston, w sklepie kupiona, raczej nie podejrzewam podróbki.

    Zresztą zazwyczaj nagrywam cos na kartę i sprawdzam przy pierwszym
    użyciu ... hm tu mogłem nie zrobic, bo firmowa w koncu.

    J.

  • 2. Data: 2023-03-10 17:07:39
    Temat: Re: karta micro SD 64GB
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 10 Mar 2023 16:59:52 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Zresztą zazwyczaj nagrywam cos na kartę i sprawdzam przy pierwszym
    > użyciu ... hm tu mogłem nie zrobic, bo firmowa w koncu.

    Karta pslc czy mlc?

    --
    Marek

  • 3. Data: 2023-03-10 17:21:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Mar 2023 17:07:39 +0100, Marek wrote:

    > Karta pslc czy mlc?

    A kingston wie ...

    J.

  • 4. Data: 2023-03-10 18:46:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/03/2023 16:59, J.F wrote:
    > Jakies słabe bity?

    A masz pewnośc, że to nie jest 8GB zgłaszające się jako 64? Parę lat
    temu była jakaś afera, że autoryzowany sklep sprzedawał podróbki ze
    spuchniętą magicznie pojemnością. Nie pamiętam, czy to był Kingston.

    Zobacz co powie h2testw.

  • 5. Data: 2023-03-10 18:56:47
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2023-03-10 o 18:46, heby pisze:

> [...]
    > temu była jakaś afera, że autoryzowany sklep sprzedawał podróbki ze
    > spuchniętą magicznie pojemnością. Nie pamiętam, czy to był Kingston.

    O podróby nietrudno, i jakoś tak własnie sie zachowują.
    Swego czasu dostałem partię Sandisków akurat. Pełno problemów,
    porównanie opakowania z innymi pokazało, że etykieta to kiepski skan, a
    nie wydruk wektorowy. Na pierwszy rzut oka wyglądało niby tak samo,
    tylko czarny był trochę jaśniejszy, ale etykiety obok siebie już
    wyglądały inaczej. Drobny tekst pod lupą wyglądał jak z drukarki igłowej.

    Pozdrawiam

    DD

  • 6. Data: 2023-03-10 19:05:46
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 10.03.2023 o 18:46, heby pisze:

> [...]
    > temu była jakaś afera, że autoryzowany sklep sprzedawał podróbki ze
    > spuchniętą magicznie pojemnością. Nie pamiętam, czy to był Kingston.

    Były nawet "dyski", składające się z pudełka z obciążnikiem i karty z
    10x (czy tam ileś) mniejszą faktyczną pojemnością.

    MJ

  • 7. Data: 2023-03-10 19:40:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 10 marca 2023 o 18:46:59 UTC+1 heby napisał(a):

> [...]
    > temu była jakaś afera, że autoryzowany sklep sprzedawał podróbki ze
    > spuchniętą magicznie pojemnością. Nie pamiętam, czy to był Kingston.

    Hmm, czy to rodzaj Write-Only Memory? ;>
    W sumie patrząc na to, do czego przeciętne bydło ich używa - czyli miliony zdjęć,
    których nikt nigdy nie ogląda - to w sumie może być taka sama oszczędność jak użycie
    WOM do archiwizowania dokumentów rządowych ;>

  • 8. Data: 2023-03-10 20:36:33
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    piątek, 10 marca 2023 o 10:03:46 UTC-6 J.F napisał(a):
> [...]
    >
    > Zresztą zazwyczaj nagrywam cos na kartę i sprawdzam przy pierwszym
    > użyciu ... hm tu mogłem nie zrobic, bo firmowa w koncu.

    Nalezy sprawdzic czy karta zapisana na laptopie tez dane uszkadza.

  • 9. Data: 2023-03-11 00:45:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-03-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > i nie pod rząd, tylko tak nieregularnie co drugi/trzeci.
    >
    > To w wiekszosci zdjęcia, i tak jak patrze ... część była lepsza w

    Co to znaczy lepsza? Mniej błędów? Mniej uszkodzonych plików?

> [...]
    >
    > Moze niesłusznie kląłem formaty i telefon, a karta winna?
    > Kingston, w sklepie kupiona, raczej nie podejrzewam podróbki.

    Wygląda, że coś nie tak z kartą. Jak już odżałujesz jej zawartość to
    przekopiuj na nią pod laptopem jakieś pliki i porównaj. I tak parę razy.
    Albo użyj oprogramowania, które pomęczy, np. f3write.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2023-03-11 09:13:13
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Moze niesłusznie kląłem formaty i telefon, a karta winna?

    Na to wygląda. Wyrzucić i kupić nową. Nie ma sensu kombinować.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/