  • 1. Data: 2023-03-19 01:29:55
    Temat: Ładowarka komórki zakłóca stary telefon bezprzewodowy.
    Od: Swift <p...@g...com>

    Telefon to Pansonic KX 1TC-160 - stacja bazowa z długą teleskopową anteną ( stara
    częstotliwość, chyba 900 MHz) plus słuchawka. Z listwy zasilającej, do której
    włączony jest zasilacz wtyczkowy tego telefonu, często zasilana jest też ładowarka do
    komórek. Wówczas, po zdjęciu słuchawki ze stacji bazowej, słychać bardzo silne
    zakłócenia. Jeżeli, bez wyjmowania ładowarki z listwy, odepnę tylko kabel łączący
    ładowarkę z komórką, to zakłócenia ustają, bez względu na to, czy do kabla podłączona
    jest komórka, czy nie. Wniosek - sam kabel ładowarki - obciążony komórką lub nie -
    działa, jak antena. Na częstotliwości przetwornicy w ładowarce ? Sprawdzałem parę
    kabli i ładowarek. Zakłócenia o różnym natężeniu jednak stale są. Jeżeli mnie pamięć
    nie myli, był kiedyś wątek o podrasowaniu filtra RF w Pansonikach bezprzewodowych.
    Wdzięczny będę za wszelkie informacje i sugestie. Telefon trzymam raczej z sentymentu
    :)

  • 2. Data: 2023-03-19 03:48:43
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Swift <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > myli, był kiedyś wątek o podrasowaniu filtra RF w Pansonikach
    > bezprzewodowych. Wdzięczny będę za wszelkie informacje i sugestie.

    - lepszy kabel

    - ferryty na kablu (przy ładowarce)

    - zmiana ładowarki na klasyczny, liniowo stabilizowany zasilacz
    transformatorowy

    --
    Biegnie pies przez pustynie, widzi drzewo i mówi:
    - Jeśli to znowu fatamorgana to mi pęcherz pęknie!

  • 3. Data: 2023-03-19 10:51:01
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Arnold Ziffel napisał(a) :

    > - lepszy kabel
    >
    > - ferryty na kablu (przy ładowarce)
    >
    > - zmiana ładowarki na klasyczny, liniowo stabilizowany zasilacz
    > transformatorowy

    Lub zmiana ładowarki na inny model. W końcu któraś nie będzie
    zakłócać. Miałem tak z zakłóceniami na falach długich.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 4. Data: 2023-03-19 13:05:05
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:8c1b526d-6123-4157-a4cd-2fb3d2170557n@googlegr
    oups.com>
    user Swift pisze tak:

    > Jeżeli, bez wyjmowania ładowarki z listwy, odepnę tylko kabel
    > łączący ładowarkę z komórką, to zakłócenia ustają, bez względu na
    > to, czy do kabla podłączona jest komórka, czy nie.

    99% ludzi wypieło by przy komórce.

    > Wniosek - sam kabel ładowarki - obciążony komórką lub nie -
    > działa, jak antena.

    Dziwne. Nowożytne kable są ekranowane.

    Dławik bym dał albo filtr z radia samochodowego
    jakbym się uparł na tę ładowarkę.

    --
    Piter

    Miłość rak i wojna są jak sraczka. Przychodzą znienacka.
    https://www.youtube.com/@hromadske_ua/videos

  • 5. Data: 2023-03-19 18:19:33
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    Telefony z długą teleskopową anteną w bazie pracowały w paśmie 48 MHz. Słuchawka
    miała antenę w postaci długiego drutu zwiniętego w sprężynkę. Dlatego słuchawka miała
    antenę o długości około 10 cm. Pasmo 48 MHz jest bardziej podatne na zakłócenia.
    Najlepiej to zmienić ładowarkę albo ładować telefon w innym pokoju. Ładowarka nie
    ładująca telefonu generuje zdecydowanie niższy poziom zakłóceń dlatego po odłączeniu
    telefonu zakłócenia mogą nie przeszkadzać w łączności słuchawka <---> baza.

  • 6. Data: 2023-03-19 19:53:10
    Od: Swift <p...@g...com>

    niedziela, 19 marca 2023 o 13:04:37 UTC+1 PiteR napisał(a):
    > in <news:8c1b526d-6123-4157...@googlegroups.com>

    > 99% ludzi wypieło by przy komórce.

    Normalnie też tak robię, ale tu - w ramach poszukiwań - ustaliłem, że telefon
    bezprzewodowy
    łapie zakłócenia tylko wtedy, gdy zasilana z tej samej listwy ładowarka do komórek ma
    podpięty kabel USB. Co ciekawe, jeżeli do ładowarki podłączę (po tym kablu) komórkę
    to zakłócenia mają nieco niższy poziom. Wygląda to tak, jakby kabel pracował raz, jak
    linia długa
    rozwarta na końcu - fala stojąca, a raz - obciążony komórką - jak linia dopasowana na
    końcu i wtedy
    emitowane zakłócenia są mniejsze ???

  • 7. Data: 2023-03-19 20:21:14
    Od: Swift <p...@g...com>

    niedziela, 19 marca 2023 o 18:19:36 UTC+1 kilokitu napisał(a):
> [...]
    telefonu zakłócenia mogą nie przeszkadzać w łączności słuchawka <---> baza.

    Masz rację. W instrukcji serwisowej podobnego i równie starego modelu KX-TC165-B
    podają zakres 48,76 - 49,97 MHz.
    Nie mogą znaleźć tej strony, ale dość dawno temu, serwisanci pisali, że te modele są
    podatne na zakłócenia
    ponieważ starzeją się jakieś elementy wbudowanego filtra RF. Uparłem się i będą szedł
    tą drogą.
    Na razie mam pewność, że to nie jest wina konkretnej ładowarki do komórek, ani
    konkretnego kabla USB.

  • 8. Data: 2023-03-19 20:30:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    U mnie ładowanie komórki z gniazdka zapalniczki zakłócało niemiłosiernie odbiór radia
    FM.
    Przypadkiem wymieniłem kabelek na taki z grubym filtrem i jak ręką odjął.

    -----

  • 9. Data: 2023-03-19 20:41:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-19 o 19:53, Swift pisze:

> [...]
    jak linia długa
    > rozwarta na końcu - fala stojąca, a raz - obciążony komórką - jak linia dopasowana
    No ale to chyba logiczne jest, ładowarka włączona do sieci cały czas
    pracuje, kabel robi za antenę, komórka obciąża i jednocześnie filtruje
    bo ma kondensatory na wejściu.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2023-03-19 20:42:34
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-19 o 18:19, kilokitu pisze:
> [...]
    Najlepiej to zmienić ładowarkę albo ładować telefon w innym pokoju. Ładowarka nie
    ładująca telefonu generuje zdecydowanie niższy poziom zakłóceń
    Odwrotnie, generuje więcej i kabel je 'antenuje' po okolicy.

    --
    Janusz