  • 1. Data: 2013-02-28 09:22:11
    Temat: Trawiarka - pompowanie płynu
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Chcę zrobić sobie trawiarkę. Jak wiadomo trzeba zrobić dwie rzeczy -
    ogrzać roztwór i wymusić jego ruch. Do tej pory używałem pompki do
    akwarium, drobne bąbelki powietrza opływały płytkę, wywołując ruch
    roztworu... i niestety osadzając się na płytce. Teraz chcę zrobić
    wszystko od nowa, porządnie i wymyśliłem, żeby zamiast ruchu powietrza
    wymusić przepływ roztworu a przy okazji podgrzewać go przepływowo.

    Żrący charakter roztworu wyklucza użycie wielu tanich pompek. Macie
    jakieś sprawdzone patenty bez większej rzeźby i w normalnej cenie?
    Sporo nad tym myślałem i mam kilka rozwiązań, ale żadne mi się do
    końca nie podoba :( Najlepsza byłaby pompka taka jak w samochodzie
    do spryskiwaczy, ale taka, której nie zeżre roztwór.

    Na grzanie mam prosty pomysł - radiator i wężyk ułożony między
    żeberkami radiatora tak, żeby radiator robił za wymiennik ciepła,
    ciężko to opisać a po zdjęciu byłoby wszystko jasne.

    --
    "Project Manager to człowiek, który myśli, że jak weźmie
    dziewięć kobiet, to urodzą dziecko w miesiąc."

  • 2. Data: 2013-02-28 10:34:53
    Temat: Re: Trawiarka - pompowanie płynu
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    > Chcę zrobić sobie trawiarkę. Jak wiadomo trzeba zrobić dwie rzeczy -

    Hasło : Pompy perystaltyczne
    Przykład, na dole filmik z działania.
    http://www.pompy.pl/1_1_12/pompy-perystaltyczne.aspx

  • 3. Data: 2013-02-28 12:46:20
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 28.02.2013 10:34, henry1 wrote:

    > Hasło : Pompy perystaltyczne
    > Przykład, na dole filmik z działania.
    > http://www.pompy.pl/1_1_12/pompy-perystaltyczne.aspx

    Można wymontować z wielu drukarek atramentowych.

    Michoo

  • 4. Data: 2013-02-28 13:19:43
    Od: Leming Show <l...@g...com>

    On 28 Lut, 09:22, g...@s...invalid (Adam Wysocki) wrote:
    > Chcę zrobić sobie trawiarkę. Jak wiadomo trzeba zrobić dwie rzeczy -
    > ogrzać roztwór i wymusić jego ruch.

    Zamów pudlo z pleksi z dzieloną komorą, bąble wpuszczej do oddzielnej
    komory. Jak dalej masz bąble to dodaj środka powierzchniowo czynnego,
    tyle aby nie pieniło się bardzo. Ew. alkoholu.

  • 5. Data: 2013-02-28 13:21:05
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 28.02.2013 09:22, Adam Wysocki wrote:
    > Chcę zrobić sobie trawiarkę.

    Ja też - stara zaczęła cieknąć.

> [...]
    > akwarium, drobne bąbelki powietrza opływały płytkę, wywołując ruch
    > roztworu... i niestety osadzając się na płytce.

    Imo pomyliłeś zjawiska ;) Drobne bąbelki osadzające się na płytce
    powstają w procesie trawienia. Jeżeli "strumień" bąbelków omiatających
    płytkę jest ciągły to nic nie powinno się "osadzić".

    > Teraz chcę zrobić
    > wszystko od nowa, porządnie i wymyśliłem, żeby zamiast ruchu powietrza
    > wymusić przepływ roztworu a przy okazji podgrzewać go przepływowo.

    Będzie poważny problem z bąbelkami gazu osadzającymi się na płytce ;)

    Chyba żeby płytkę polewać roztworem trawiącym, ale boję się nierównego
    trawienia (podtrawianie od góry, wolniejsze trawienie od dołu ścieżki).

    > Żrący charakter roztworu wyklucza użycie wielu tanich pompek.

    Mój aktualny pomysł to mieszanie mieszadłem magnetycznym i trzymanie
    płytki poziomo.

    > Macie
    > jakieś sprawdzone patenty bez większej rzeźby i w normalnej cenie?

    Można zrobić z korka od butelki pet, długopisu, kawałka plastiku i
    silniczka od tacki CD pompę w której wszystkie elementy mające kontakt z
    płynem są plastikowe.

> [...]
    > żeberkami radiatora tak, żeby radiator robił za wymiennik ciepła,
    > ciężko to opisać a po zdjęciu byłoby wszystko jasne.

    Ale to generuje duże straty. Czemu nie grzałka akwariowa (są w szkle)
    albo grzałka do lutownicy zalana żywicą?

    Michoo

  • 6. Data: 2013-02-28 13:30:15
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > wszystko od nowa, porządnie i wymyśliłem, żeby zamiast ruchu powietrza
    > wymusić przepływ roztworu a przy okazji podgrzewać go przepływowo.

    Luźne skojarzenie nie całkiem na temat.
    Może wiatraczek luzem w roztworze obracany zewnętrznym wirującym polem
    magnetycznym.
    P.G.

  • 7. Data: 2013-02-28 13:30:26
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 28 lutego 2013 09:22:11 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:
> [...]
    >

    > --
    >
    > "Project Manager to człowiek, który myśli, że jak weźmie
    >
    > dziewięć kobiet, to urodzą dziecko w miesiąc."

    To zależy ile masz płytek do robienia. Jak amatorskie ilości to lepiej poleżeć niż
    się bujać z robieniem czegokolwiek czego nie da się zrobić w 10 minut. Starodawny
    patent polegał na postawieniu pojemnika z środkiem trawiącym na głośniku zasilanym
    przez transformator. Działało bezbłędnie, wiem bo tak robiłem.

  • 8. Data: 2013-02-28 18:47:53
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 28.02.2013 09:22, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    > wszystko od nowa, porządnie i wymyśliłem, żeby zamiast ruchu powietrza
    > wymusić przepływ roztworu a przy okazji podgrzewać go przepływowo.

    Może nie dawać kostki, niech babelki będą duże, albo bujać pojemnikiem.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 9. Data: 2013-02-28 20:47:51
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-02-28 10:34, henry1 pisze:

    > Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    >

    > Hasło : Pompy perystaltyczne
    > Przykład, na dole filmik z działania.
    > http://www.pompy.pl/1_1_12/pompy-perystaltyczne.aspx

    Niektóre pompki spryskiwaczy działają na tej zasadzie. Poza tym można
    poszukać na forach akwarystycznych.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 10. Data: 2013-02-28 20:48:37
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Pytanie zasadnicze - czy te bąbelki mają rzeczywiście sens ?
    Bo jeżeli mają na celu mieszanie roztworu, to może bardziej racjonalne
    byłoby albo mieszanie mieszadłem magnetycznym, albo - pobieranie pompką
    u góry zbiornika i wrzucanie tego ponownie u dołu.

    Są jakieś "naukowe" informacje na ten temat (jak najbardziej efektywnie
    powinien wyglądać proces) ?