  • 1. Data: 2020-09-24 21:59:27
    Temat: Tuner-gwizdek USB DVB-T kompatybilność z DVB-T2
    Od: "gienek" <...@...g>

    Czy tunery DVB-T USB na chipie IT3195 np. MT4168 Media-Tech da się jakość
    zmusić do pracy z sygnałem nadawanym w nowszym standardzie DVB-T2?
    Te strumienie danych jakoś mocno się różnią T v T2?
    Z tego co mądre głowy pisały zadanie gwizdka jest tylko wyplucie strumienia
    danych, a dekodowaniem już zajmuje się sam PC ze swoim CPU i kartą graficzną
    i programem obsługującym gwizdek.
    Jest to kompatybilne? Może kwestia tylko nowych sterowników do gwizdka?
    Czy kompletnie rozłączne systemy?

  • 2. Data: 2020-09-25 10:48:23
    Temat: Re: Tuner-gwizdek USB DVB-T kompatybilność z DVB-T2
    Od: K <n...@e...com>

    On 24/09/2020 20:59, gienek wrote:
> [...]
    > kartą graficzną i programem obsługującym gwizdek.
    > Jest to kompatybilne? Może kwestia tylko nowych sterowników do gwizdka?

    https://www.quora.com/Whats-the-difference-between-D
    VB-T-and-DVB-T2-tuners-How-do-they-work

  • 3. Data: 2020-09-25 20:37:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup

    >https://www.quora.com/Whats-the-difference-between-
    DVB-T-and-DVB-T2-tuners-How-do-they-work

    Ciekawe
    DVB-T2 uses a very much stronger Forward Error Correcting code - the
    LDPC/BCH code.
    DVB-T uses the rather weak Viterbi algorithm followed by a ReedSolomon
    code.
    The RS code itself uses 8% of the bit-rate, while the BCH code used
    with DVB-T2 just uses 0.2-0.3%.

    Jakos dziwnie malo jak na kod korekcyjny. Ale moze ten pierwszy (LDPC
    ?) jest na tyle lepszy, ze pozostaje malo bledow do korygowania.

    Czyli ... nalezy sie spodziewac sporych roznic juz na etapie tunera ?

    J.

  • 4. Data: 2020-09-28 09:40:49
    Od: K <n...@e...com>

    On 25/09/2020 19:37, J.F. wrote:
> [...]
    > jest na tyle lepszy, ze pozostaje malo bledow do korygowania.
    >
    > Czyli ... nalezy sie spodziewac sporych roznic juz na etapie tunera ?

    Pewnie tak skoro nie mozna tego zalatwic aktualizacja softu np. w TV. To
    samo z DAB vs. DAB+. Po wyczerpujaca odpowiedz pewnie trzeba zajrzec do
    radiopolska.pl

  • 5. Data: 2020-09-28 16:51:22
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-09-28 o 09:40, K pisze:

    > Pewnie tak skoro nie mozna tego zalatwic aktualizacja softu np. w TV. To
    > samo z DAB vs. DAB+. Po wyczerpujaca odpowiedz pewnie trzeba zajrzec do
    > radiopolska.pl

    Raczej na pewno tak, ponieważ wgłębiałem się w swój TV Samsunga i w
    praktyce jest inna głowica a reszta ta sama. Są dodatkowe jeszcze linie
    głowica-procesor ale nie wiem czy tylko sterujące czy jakieś dane idą.
    Teoretycznie tylko wymienić, dodać mostki na te linie sterujące i w
    trybie serwisowym zmienić typ głowicy. W praktyce głowica luzem kosztuje
    tyle co cała płyta główna używana z modelu z DVB-T2.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2020-09-28 17:37:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >trybie serwisowym zmienić typ głowicy. W praktyce głowica luzem
    >kosztuje tyle co cała płyta główna używana z modelu z DVB-T2.

    Przy czym akurat w TV ... glowica zajmuje sie dekodowaniem danych, czy
    tylko przemianami czestotliwosci i konwersja A/D ?

    Tu byla mowa o "tunerze USB", czyli zdekodowane dane wyjsciu.

    J.

  • 7. Data: 2020-09-28 19:11:31
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-09-28 o 17:37, J.F. pisze:
> [...]
    > tylko przemianami czestotliwosci i konwersja A/D ?
    >
    > Tu byla mowa o "tunerze USB", czyli zdekodowane dane wyjsciu.

    Tuner USB też ma głowicę. Jeżeli w głowicy jest różnica dla DVB-T2 to
    jakie ma to znaczenie czy to TV czy gwizdek?
    Według schematu blokowego TV z głowicy idzie do procesora sygnał CVBS.
    Przy czym są 3 typy głowic, i to co mnie interesuje czyli "Full NIM" i
    "Dual NIM" ma dodatkowe linie DATA których nie ma przy głowicy jaką mam
    "Half NIM". Cokolwiek by nie miało tam iść.
    Nie znalazłem nic o mojej głowicy DTOS40EIH276A.
    DVB-T2 ma głowica która występuje na innej wariacji mojego chassis:
    GT2CX-33X264S, i już na zdjęciach widać właśnie dodatkowe rzędy pinów.
    Czyli tu jest różnica.

    --
    Irokez