  • 1. Data: 2020-09-27 10:04:50
    Temat: Kontrolka LED 230V z gasikiem
    Od: Marek <f...@f...com>

    Chciałem do pewnego układu (silnik zasilany SSR z gasikiem) podłączyć
    kontrolkę LED sygnalizującą załączenie SSR. Oczywiście z powodu
    gasika kontrolka świeci również przy wyłączonym SSR. Są jakieś gotowe
    kontrolki 230V świecące dopiero przy wyższych progach napięcia? Bo te
    gotowe kontrolki 230V to już świecą od 20V.....

    --
    Marek

  • 2. Data: 2020-09-27 11:36:17
    Temat: Re: Kontrolka LED 230V z gasikiem
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-09-27 o 10:04, Marek pisze:
> [...]
    > 230V świecące dopiero przy wyższych progach napięcia? Bo te gotowe
    > kontrolki 230V to już świecą od 20V.....

    Podłącz ją od strony sterowania.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2020-09-27 11:41:03
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > 230V świecące dopiero przy wyższych progach napięcia? Bo te gotowe
    > kontrolki 230V to już świecą od 20V.....

    Próbowałeś Eaton M22-LED230? Niby od 85V dopiero świecą.
    Jest też wersja M22-230H świecąca od 207V.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2020-09-27 13:13:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 27 Sep 2020 11:36:17 +0200, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > Podłącz ją od strony sterowania.

    Ale chcę mieć kontrolę zadziałania SSR i obecności napięcia na
    wyjściu.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2020-09-27 13:25:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 27 Sep 2020 11:41:03 +0200, Irokez <n...@w...pl> wrote:
    > Próbowałeś Eaton M22-LED230? Niby od 85V dopiero świecą.
    > Jest też wersja M22-230H świecąca od 207V.

    Kurcze ale wielkie... To może zmodyfikuję zapytanie. Może jest jakiś
    nieskomplikowany schemat układu, który mógłbym dołożyć do istniejącej
    już kontrolki aby przesunąć jej próg świecenia? Ten gotowiec co mam
    to LED 3mm w korpusie, którego jest układ z trzema szeregowymi
    rezystorami i diodą prostowniczą.
    Tak przeglądam internety i temat zasilania LED z 230V jest
    zdominowany teraz układami do LED mocy (oświetlenie) i nic na razie
    interesującego nie znalazłem....

    --
    Marek

  • 6. Data: 2020-09-27 14:36:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 27 Sep 2020 13:25:23 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > nieskomplikowany schemat układu, który mógłbym dołożyć do
    > istniejącej

    Tak myślę wstawić zaporowo zenerke na 80V i skorygować ewentualnie
    rezystory w ledzie by nie przekroczyć mocy zenerki...

    --
    Marek

  • 7. Data: 2020-09-27 16:00:26
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-09-27 o 14:36, Marek pisze:

    > Tak myślę wstawić zaporowo zenerke na 80V i skorygować ewentualnie
    > rezystory w ledzie by nie przekroczyć mocy zenerki...

    myślę, że sama Zenerka starczy, byle nie na za duże napięcię, ponieważ
    sądzę że dioda prostownicza jest jedna i w kierunku zaporowym leci pełne
    230V czego LED nie lubi.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2020-09-27 16:24:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 27 Sep 2020 16:00:26 +0200, Irokez <n...@w...pl> wrote:
    > sądzę że dioda prostownicza jest jedna i w kierunku zaporowym leci
    > pełne
    > 230V czego LED nie lubi.

    No jest jedna ale chyba po to ona jest by kierunku zaporowym nie szło
    230V na ten LED...

    --
    Marek

  • 9. Data: 2020-09-27 21:49:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:almarsoft.6874267096881371235@news.neostrada.p
    l>
    user Marek pisze tak:

    > Ten gotowiec co mam to LED 3mm w korpusie, którego jest układ z
    > trzema szeregowymi rezystorami i diodą prostowniczą.

    Może takie coś.
    Niebieska dioda 3mm, 1N4007 przciwlegle i dwa rezystory 150k od L i N.

    --
    Piter

    I always wanted to join the Venice carnival
    Now Venice carnival joined me

  • 10. Data: 2020-09-27 21:51:37
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-09-27 o 21:49, PiteR pisze:
    > in <news:almarsoft.6874267096881371235@news.neostrada.p
    l>

    > Może takie coś.
    > Niebieska dioda 3mm, 1N4007 przciwlegle i dwa rezystory 150k od L i N.

    1N4007 równolegle do LED ale w kierunku przeciwnym? no spłonie ten LED
    na zaporowym. Zobacz jakie napięcie Vr one mają, jakieś okolice 5V.

    --
    Irokez