  • 11. Data: 2010-03-19 21:44:03
    Temat: Re: [Twingo II] Pytanie o usterki
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    13.6V to ja mam przy wszystkich włączonych odbiornikach ;)

    14.4V to górna granica moim zdaniem, +- 0.2V

  • 12. Data: 2010-03-20 10:06:32
    Od: "darek_radom" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości
    > 13.6V to ja mam przy wszystkich włączonych odbiornikach ;)
    > 14.4V to górna granica moim zdaniem, +- 0.2V

    U mnie tylko z włączonym silnikiem jest ok. 14,6V.

    Już chyba pisałem: podczas przeglądu gwarancyjnego w ASO wymieniono w ramach
    gwarancji akumulator na nowy, bo podobno był niesprawny (ja nic nie
    zgłaszałem). Po dwóch tygodniach doszli do wniosku, że jednak akumulator
    jest sprawny i wymienili go ponownie...

    Użytkownik "rudy" napisał w wiadomości
    darek_radom pisze:
    > PS. "(...)a w ogóle to ma pan uszkodzony miernik i się pan nie zna!". Nie
    > muszę chyba dodawać, że prąd był mierzony trzema różnymi miernikami.

    > maxymalne napięcie jest zalezne od temperatury
    Dziś bylo ok. 14 stopni C.

    > miernik istotnie mozesz mieć do kitu..
    Byłem u znajomego elektryka i potwierdził, że miernik mam dobry, bo u niego
    wskazania były identyczne. Jedynie nie mógł nic grzebac w samochodzie, bo
    jeszcze Twingo jest na "gwarancji". Poza tym kiedyś ukończyłem
    "samochodówkę" i z prostszą mechaniką nie mam większych problemów,
    miernikiem także umiem się posługiwać.

    > ale normalnie napiecie powienies miec ok 13,6V podaczs pracy
    > tylko ze jak regulator napiecia masz zwarty - to bedziesz miec i 16V- 18V
    > zanim akumultor sie ugotuje
    Od pewnego czasu występuje jeszcze ciekawostka, która raczej wskazywałaby na
    zbyt niskie napięcie. Szczególnie gdy silnik jest zimny na wolnych obrotach
    światła przygasają. Po dodaniu gazu - rozświetlają się (jak w starym
    Maluchu). Oczywiście obroty są prawidłowe.

    Ten sam znajomy mechanik stwierdził ("na oko") prawdopodobne uszkodzenie
    wybieraka biegów - wymiana na nowy, czyli konieczność wymontowania i
    rozebrania skrzyni biegów oraz prawdopodobne uszkodzenie poduszki/-ek
    skrzyni/silnika.

    Na koniec rodzynek: od całkowicie nieużywanego fotela pasażera (wożę na nim
    co najwyżej dokumenty, nigdy pasażerów, na myjni też nie był nigdy
    przesuwany) "odpadła" (bez niczyjej pomocy) cała regulacja położenia fotela
    (tzn. wszystkie pręty zamocowane pod spodem fotela). Tłumaczenie ASO: "to
    Pan wyrwał", a później: "widocznie wosił Pan jakieś graty pod fotelem, a
    tego nie wolno robić!"...

    Itd., cdn.

    PS.Pozostały 3 tygodnie gwarancji na samochód. Ja już nie walczę, bierze się
    za to mój szef. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Oczywiscie info będzie na
    grupie :-).

  • 13. Data: 2010-03-20 14:37:33
    Od: rudy <w...@o...pl>

    regulator napiecia ma regulować napiecie i nie powinno byc migania wraz
    z przegazowaniem

    --
    Wojciech Rudziński
    http://www.pralkoporadnik.pol.pl - wszystko o pralce AMICA