    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    Subject: Tworzywo zamiast sprężyny
    Date: Sun, 27 Jun 2021 23:12:34 +0200

    Szukam alternatywy dla taśmy sprężynowej.
    Taki system do składowania użytecznych odpadów płyt chcę zrobić.
    Jak widać formatki będą stać na walcach. Aby się nie przewróciły to
    wymyśliłem takie płaskie sprężyny.
    Zrobiłem z ABS (te standardowe obrzeże meblowe o szerokości 42 mm i
    grubości 2 mm).
    Ale po dłuższym czasie odgięte już nie powraca do zadanego na ciepło
    kształtu. Sprężyna odgięta będzie max na 40 mm, ma przytrzymać płytę
    3-38 mm.
    Czego szukać z tworzyw sztucznych? Z takich osiągalnych to widzę
    poliwęglan. Ale czy on da się uformować na ciepło w taki łuk?

    https://server706701.nazwa.pl/wordpress/wpn_RobWan_s
    trona_www/warsztat/

    Robert