  • 11. Data: 2021-07-02 14:20:38
    Temat: Re: Tworzywo zamiast sprężyny
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > https://server706701.nazwa.pl/wordpress/wpn_RobWan_s
    trona_www/warsztat/

    > Robert
    A nie prościej z rury PCV sztywności min SN8 wyciąć takie paski? Przy
    średnicy rury 300-400 mm da sie taki efekt uzyskać. (końcówkę na gorąco
    wyprostujesz).

    Robak

  • 12. Data: 2021-07-02 21:18:15
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    > Taki system do składowania użytecznych odpadów płyt chcę zrobić.
    > Jak widać formatki będą stać na walcach. Aby się nie przewróciły to
    > wymyśliłem takie płaskie sprężyny.
    > Zrobiłem z ABS (te standardowe obrzeże meblowe o szerokości 42 mm i
    > grubości 2 mm).
    > Ale po dłuższym czasie odgięte już nie powraca do zadanego na ciepło
    > kształtu. Sprężyna odgięta będzie max na 40 mm, ma przytrzymać płytę
    > 3-38 mm.
    > Czego szukać z tworzyw sztucznych? Z takich osiągalnych to widzę
    > poliwęglan. Ale czy on da się uformować na ciepło w taki łuk?

    Chyba prościej zrobić sprężyny *stalowe* i obłożyć je tworzywem, choćby
    koszulką termokurczliwą.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 13. Data: 2021-07-03 07:56:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-07-02 o 21:18, PeJot pisze:
    > Chyba prościej zrobić sprężyny *stalowe* i obłożyć je tworzywem, choćby
    > koszulką termokurczliwą.

    Tylko czy zachowa sprężystość odgięta od spoczynkowej pozycji o 40 mm?

    Robert

  • 14. Data: 2021-07-03 07:59:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

  • 15. Data: 2021-07-03 08:00:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Tylko czy zachowa sprężystość odgięta od spoczynkowej pozycji o 40 mm?
    >

    > Robert

    Odpowiedź nie do tej wiadomości.

    Robert

  • 16. Data: 2021-07-04 15:05:41
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > Tylko czy zachowa sprężystość odgięta od spoczynkowej pozycji o 40 mm?
    >

    > Robert
    Nie masz pod ręką kawałka? Przejdź sie na 1 większą budowę dostaniesz
    odcięty kawałek i zobaczysz przy 400 to już naprawdę mocny kawałek
    plastiku ;)

    Robak

  • 17. Data: 2021-07-05 19:44:05
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czego szukać z tworzyw sztucznych? Z takich osiągalnych to widzę
    > poliwęglan. Ale czy on da się uformować na ciepło w taki łuk?

    Kup nóżkę blokującą drzwi, kosztuje 6 zł w Castoramie.
    Zamiast do podłogi, będzie gumę dociskać do płyty.
    https://www.castorama.pl/nozka-blok-drzwi-male-id-10
    19599.html

    WM

  • 18. Data: 2021-07-06 07:44:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-07-05 o 19:44, WM pisze:
    > Kup nóżkę blokującą drzwi, kosztuje 6 zł w Castoramie.
    > Zamiast do podłogi, będzie gumę dociskać do płyty.
    > https://www.castorama.pl/nozka-blok-drzwi-male-id-10
    19599.html

    Wydaje się ciekawe to rozwiązanie. Na Allegro są za mniej niż 3 zł.
    Tylko w pozycji ze zdjęcia sprężyny są w spoczynku. Ale może zgiąwszy
    koniec nóżki uzyskamy napięcie sprężyny w tej pozycji.
    Podotykam w markecie na żywo.

    Robert

  • 19. Data: 2021-07-06 11:02:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 4 Jul 2021 15:05:41 +0200, Sir_Robak wrote:

    > Nie masz pod ręką kawałka? Przejdź sie na 1 większą budowę dostaniesz
    > odcięty kawałek i zobaczysz przy 400 to już naprawdę mocny kawałek
    > plastiku ;)

    Ale wez taki kawalek, obciaz jakims odwaznikiem, zmierz o ile sie
    ugial ... i poczekaj tydzien. Po tygodniu zmierz ponownie,
    zdejmij odwaznik, zmierz do jakiej pozycji wrocil ... i znow poczekaj
    tydzien.

    A tu w dodatku znow nam grozi +30 :-)

    J.

  • 20. Data: 2021-07-06 12:41:46
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > Tylko w pozycji ze zdjęcia sprężyny są w spoczynku. Ale może zgiąwszy
    > koniec nóżki uzyskamy napięcie sprężyny w tej pozycji.

    Kiepsko się gnie taka rurka, proponuję inne rozwiązanie.

    Wystarczy obrócić kąt zamocowania stopki urządzenia.
    Przymocuj do ściany (różowej na zdjęciu) drewniany klin, ostrzem w
    kierunku składowanej płyty.
    Do tego klina zamocuj nóżkę, a wtedy sprężyna będzie pracować.

    WM