  • 11. Data: 2009-07-03 13:49:25
    Temat: Re: Tylko się nie śmiejcie...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz napisał:

    > Stawiam chyba jednak na farelke, przy czym zwieksze stopien
    > skomplikowania o dodatkowy obwod zasilajacy sam wiatraczek,
    > zeby sie nie przegrzało.
    [...]
    > Gdyby zdobyc farelke 5kW to bojler mialby prawie 1,5kW do grzania :)

    Jeśli już ingeruje się we wnętrze farelki, to z przerobieniem jej
    na 5kW nie ma problemu. Wystarczy zewrzeć oba końce grzałki, a drugie
    doprowadzenie zrobić w środku spirali.

    Jarek

    --
    Panie, pan masz drobnomieszczańskie nawyki. Pan byś chciał mieć
    tak: zimnę wodę osobno, ciepłą osobno, szczelne rurki, kafelki,

  • 12. Data: 2009-07-03 13:49:32
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    Czy musze (chyba tak) zwrocic uwagę na przebieg fazy? Tzn sprawdzic
    gdzie "wchodzi" przewod fazowy, dac go najpierw na grzalke bojlera, a
    pozniej na spirale farelki? Pytalem sie producenta - termostat nie
    jest
    elektroniczny wiec nie powinien zglupiec...

    Nie, to obojętne jest.
    O ile zaizolujesz wszystko nalezycie.

  • 13. Data: 2009-07-03 13:55:41
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    > Ja tam bym dał w szereg normalna żarówke tak z 200 - 500 W
    > Moc się niestety nie rozłoży 50/50 ale chyba najprościej.

    Dla 200W żarówki - 20W w bojlerze. (strzelam)
    Mam wątpliwości, czy utrata ciepła będzie na poziomie wystarczająco niskim,
    dla osiągnięcia sensownej temperatury.
    Nie wspominając o czasie grzania.

  • 14. Data: 2009-07-03 13:58:38
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    > Jeśli już ingeruje się we wnętrze farelki, to z przerobieniem jej
    > na 5kW nie ma problemu. Wystarczy zewrzeć oba końce grzałki, a drugie
    > doprowadzenie zrobić w środku spirali.
    > wylazło.

    Dość kłopotliwe. Prościej pozwierać spirale drutem na 1/2 długości.

  • 15. Data: 2009-07-03 14:08:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PcmOL napisało:

    > Dość kłopotliwe. Prościej pozwierać spirale drutem na 1/2 długości.

    Pod warunkiem, że farelka nie ma mocy dużo mniejszej niż 2kW (tyle co
    terma). Też można, ale w zrobieniu odczepu wielkiego kłopotu nie widzę.

    Poza tym chińską suszarkę do włosów 2kW można kupić za mniej niż 20zł.
    Wystarczy połączyć równolegle dwie lub trzy takie.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2009-07-03 14:09:41
    Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl>

    > Albo grzałka siedząca wprost w wannie. Nie trzeba wtedy robić chlup.

    Ojciec!
    Ty nagrzej wody w pralce automatycznej.
    Na malucha wystarczy...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów. Dziadek...

  • 17. Data: 2009-07-03 14:12:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Górski napisał:

    > Ja tam bym dał w szereg normalna żarówke tak z 200 - 500 W
    > Moc się niestety nie rozłoży 50/50 ale chyba najprościej.

    Żarówka 200-500W?! A to w ogóle wolno takie rzeczy mieć w domu?
    Jeszcze nie aresztują za to? Zdaje się, że jakoś na dniach miał
    wejść w życie zakaz sprzedaży żarówek o mocy większej niż 100W.
    A może nawet równej 100W.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2009-07-03 14:37:24
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    > Poza tym chińską suszarkę do włosów 2kW można kupić za mniej niż 20zł.
    > Wystarczy połączyć równolegle dwie lub trzy takie.

    O ile chińskie kW nie odbiega znacząco od naszego.
    2kW ma opalarka do farby - włosów bym nią nie suszył na pełnej mocy.

  • 19. Data: 2009-07-03 14:38:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Tabaczynski napisał:

    > Ojciec!
    > Ty nagrzej wody w pralce automatycznej.
    > Na malucha wystarczy...

    A w tym lokalu jest w ogóle taka? Bo chyba każda pralka automatyczna
    ma pobór mocy nie mniejszy od 2kW.

    Jarek

    --
    Ojciec, prać?

  • 20. Data: 2009-07-03 14:39:53
    Od: "PcmOL" <...@...net>

> [...]
    > Jeszcze nie aresztują za to? Zdaje się, że jakoś na dniach miał
    > wejść w życie zakaz sprzedaży żarówek o mocy większej niż 100W.
    Jeszcze niedawno kupowałem halogeny 150W i 500W. Fajne, bo 2 w 1. W zimie
    robiły za światło i grzanie jednocześnie.
    Czy to już zabronione?