  • 1. Data: 2009-07-03 18:02:36
    Temat: uPD765 - data separator
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    Panowie tylko w Was nadzieja... czy ma Ktoś może schamat układu z
    kontrolerami stacji dyskietek typu uPD765 lub i8272 (siedziały w starych
    płytach PC)? te układy wymagają zewnętrznego data separatora, PLLa i
    przesuwnika fazy... osientuje się może Ktoś z Was jak te układy powinny być
    zbudowane? szukałem w googlach - jedyne co jest to prośba jakiejś osoby o te
    chematy... pozostawiona bez odpowiedzi niestety.

  • 2. Data: 2009-07-03 18:11:40
    Temat: Re: uPD765 - data separator
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:h2lhm9$o7p$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    te
    > chematy... pozostawiona bez odpowiedzi niestety.

    Wskazówka, tropić wymarłą gazetę pt. "Mikroklan"

    Włodek

    P.S.
    w przypadku nieznalezienia poszukam u siebie
    chwilowo mi sie nie chce (pogoda)

  • 3. Data: 2009-07-03 18:41:49
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > Wskazówka, tropić wymarłą gazetę pt. "Mikroklan"

    dzięki, coś znalazłem - to znaczy numer 1/88, ale zawartości nie znalazłem,
    jakbyś miał wolną chwilę to mógłbyś mi zeskanować ;o) będę bardzo
    zobowiązany

  • 4. Data: 2009-07-03 19:55:50
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 3 Jul 2009 20:11:40 +0200 Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>
    napisał:

    > Wskazówka, tropić wymarłą gazetę pt. "Mikroklan"

    http://www.grush.one.pl/gazety.php?mode=title&title=
    uklan

    Mam parę Mikroklanów, mogę dzisiaj przejrzeć. Coś tam o jakimś FDC
    było, ale nie kojarzę tak złożonego układu jak opisuje założyciel
    wątku. Zdaje się że jakiś scalak Western Digital był omawiany, nie
    Intela ani NECa.

    Datasheet:
    http://www.iele.polsl.pl/elenota/NEC/upd765.pdf

    Intel o zabytkowych scalakach, ale jest opisany nowszy FDC - 82077 -
    na wszelki wypadek jednak, podaję:
    http://www.intel.com/design/archives/periphrl/

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.

  • 5. Data: 2009-07-03 20:52:29
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    najbardziej zależy mi na schematach, szukam uPD765, bo te inne wersje mają
    PLL i separator wbudowany... poza tym ten scalak jeszcze można kupić... a
    ten schemat ze strony jest zupełnie nieczytelny.

  • 6. Data: 2009-07-03 21:04:41
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    aaaa, trzeba kliknąć ;o)
    ale skompilkowany, nie ma Ktoś prostszego? ;o)

  • 7. Data: 2009-07-03 21:16:55
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    czy Ktoś wie co może robić ten scalak WD8218? to chyba PLL? nie widzieliście
    gdzieś pdfa do niego?

  • 8. Data: 2009-07-03 21:26:55
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > aaaa, trzeba kliknąć ;o)
    > ale skompilkowany, nie ma Ktoś prostszego? ;o)

    Ale działa. W tamtych czasach sprawdziłem w praktyce.
    Od strony magistrali ISA trzeba zastosować podobną logikę, zaś pomiędzy
    uPD a stacją zastosowałem FDC9229BT. Było prościej.
    K.

  • 9. Data: 2009-07-03 21:30:43
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    fajny schemat, dzięki, ale się nie przyda, całą ciężką robotę wykonuje
    WD8216/8, a o to mi właśnie chodziło... nie ma Ktoś schematu na elementach
    dyskretnych?

  • 10. Data: 2009-07-03 21:38:59
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > uPD a stacją zastosowałem FDC9229BT. Było prościej.

    masz jakiś lepszy pdf do tego scalaka? on wogóle wykonuje jakieś polecenia
    uP czy tylko odczytuje i zapisuje suche dane z procesora - bo w pdfie się
    nie doczytałem.